Dok pratimo izvješća o broju turista i noćenja koji nadmašuju sva očekivanja i koji ukazuju kako će ova turistička sezona, ako ne bude iznenadnih prekida, nadmašiti čak i rekordnu predpandemijsku 2019., mi smo analizirali svježe objavljene podatke Državnog zavoda za statistiku o prošloj, sezoni 2020., u kojoj je rast zabilježen u tek tri grada…

Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je od početka godine do 18.8. ostvareno 55,3 milijuna noćenja čime je premašen broj noćenja iz cijele 2020. kada je u dvanaest mjeseci ostvareno 54,4 milijuna noćenja. Od ukupnog broja noćenja u 2021. godini, 46,6 milijuna su ostvarili strani, dok su 8,7 milijuna ostvarili domaći turisti. Od početka ove godine ujedno je ostvareno i 9 milijuna turističkih dolazaka, odnosno Hrvatsku je u tekućoj godini posjetilo već 1,2 milijuna turista više nego li u 2020. U 2021. ostvareno je dosad 46 posto više dolazaka i 37 posto više noćenja nego li u istom razdoblju lani, u usporedbi s istim razdobljem 2019., ostvareno je 61 posto dolazaka i 72 posto noćenja u odnosu na isto razdoblje prije dvije godine, a trenutno u Hrvatskoj boravi više od milijun turista.

U dosadašnjem dijelu kolovoza u Hrvatskoj ostvareno oko 1,6 milijuna dolazaka te oko 12 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje kolovoza lani predstavlja rast 20 posto u dolascima i 29 posto u noćenjima. U odnosu na isto razdoblje kolovoza 2019. godine to je 80 posto rezultata u dolascima i 93 posto u noćenjima! U dosadašnjem dijelu godine u Hrvatskoj je ostvareno oko 8 milijuna dolazaka i 49 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast 46 posto u dolascima i 37 posto u noćenjima. U odnosu na isto razdoblje 2019. godine to je 60 posto rezultata u dolascima i 70 posto u noćenjima. Podsjećamo, hrvatski je turizam rekordne 2019. godine ostvario više od 20 milijuna dolazaka i gotovo 109 milijuna noćenja te oko 12 milijardi eura prihoda, a udio turizma u hrvatskom BDP-u iznosio je oko 20 posto. U međuvremenu, Državni zavod za statistiku objavio je, a mi analiziramo podatke o turističkim dolascima i noćenjima u 2020.

Bila je to definitivno – godina za brzi zaborav. U svim našim analizama. Nadamo se kako će u toj turobnoj ladici „neotvaranja“ ostati zauvijek napuštena i usamljena. Minusi su se zbrajali na nizu životnih polja, a među onima koji su naročito stradali posebno mjesto u doba izolacija i karantena zauzima turizam. Nakon 2019. u kojoj su se, kada se radi o RH, redom rušili pozitivni rekordi (5 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja nego u 2018.), prošla 2020. godina je turističkom sektoru i turističkim destinacijama, ne samo u Lijepoj našoj, donijela suštu suprotnost –   globalna pandemija korona virusa  koja je je dosad u svijetu zarazila preko 210 milijuna i odnijela blizu 4,5 milijuna života, gotovo je u cijelosti zatvorila svjetska tržišta, ali i kretanja.

Brojke na kraju, sasvim logično, nisu izgledale ni blizu nalik onima iz godinu ranijeg razdoblja, kad smo ukupno u zemlji imali rekordnih 20,7 milijuna dolazaka i 108,6 milijuna noćenja. Pa iako je, zahvaljujući brzoj i kvalitetnoj prilagodbi novonastalim okolnostima, usprkos svemu, Hrvatska ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu, ograničenja u putovanjima, zatvaranje granica, lockdown i donošenje epidemioloških mjera kako bi se spriječilo širenje Covida, izravno su utjecali na pad dolazaka turista za 64,2 posto, kao i pad noćenja za 55,3 posto u komercijalnom smještaju u 2020. u odnosu na 2019. Nakon što je u 2019. dosegnuta najveća moguća vrijednost od 91 milijun noćenja turista u komercijalnom smještaju broj noćenja turista u 2020. vratio se , naime, na razinu od prije 20 godina. Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u 2020. ostvareno 7,8 milijuna dolazaka (37 posto rezultata iz 2019.) i 54,4 milijuna noćenja (prema 2019.- 50 posto rezultata).

Kako su u tome svemu prošli našli turistički centri, ili oni koji barem to pretendiraju postati, provjerili smo pregledavajući i pomno analizirajući podatke Državnog zavoda za statistiku o turističkim brojkama za 2020. koji su u odnosu na 2019. pokazali pozitivan trend dolazaka i noćenje u tek nekolicini, i to kontinentalnih, malih i srednjih, gradskih središta.

Grad Zabok zauzeo je, tako, prvo mjesto u kategoriji povećanja broja dolazaka. Lani je ugostio 1.955 turista, što je čak 549 njih ili 39,05 posto više u odnosu na godinu prije, kada je to gradsko središte posjetilo 1.406 turista. I drugu poziciju u porastu broja dolazaka zauzima grad u Krapinsko-zagorskoj županiji, Klanjec (plus 45, ili 9,78 posto, 393-358), a treću Novi Marof u Varaždinskoj županiji, premda s tek 0.50 postotnim povećanjem dolazaka (794-798), odnosno 4 (slovima četiri) više dolaska. Potpuno isti broj dolazaka gostiju u 2019. i 2020., po 117, bilježila je, pak, Glina. Baš svi ostali su se našli u minusu, što, rekli smo, i nije ništa posebno neočekivano u prisutnim panemijskim zbivanjima…

Trend je sličan i kada su u pitanju noćenja. I tu je „naslov“ ponio Zabok, potvrđujući i tu svoju turističku atraktivnost i orijentaciju, s 29,15 posto više noćenja lani u odnosu na preklani (2.151- 2.778), ispred Svetog Ivana Zeline, u Zagrebačkoj županiji, s 15,91 posto povećanja (1.502-1.741), dok je kao treći jedini u plusu još Novi Marof, s 3,64 posto više noćenja turista u 2020. u odnosu na 2019. (2.500-2.591). Najmanji pad pišu Glina (-15,13 posto, minus 154), Čabar (-19,55 posto, -562), Klanjec (-26.10 posto, -284), Krapina (-28,20 posto, -4.298), Pazin (-29,24 posto, -17.918), Vrbovsko (-30,71 posto, -2.846) turističkih noćenja.

Kad se gledaju apsolutne brojke, turistički “number one”, apsolutni hit u 2020. bio je Rovinj, čija je privlačnost lani privukla 288.540 turista. A iako, iz poznatih razloga cestovno dodatno izdvojen u epidemijskim uvjetima, među najvećim gubitnicima, na drugom mjestu prema broju dolazaka našao se Dubrovnik s 219. 683 turista. Mjesto u blizini trona su zauzeli i Split (201.860), Poreč (189.215), Zadar (177.919), Crikvenica (166.487), Umag (159.487), Pula (145.655), Opatija (142.841), a Top 10 zaključuje Mali Lošinj sa 128.618 turističkih dolazaka.

Najviše noćenja ostvarili su lani gradovi u Istarskoj županiji: Rovinj – Rovigno s 1,7 milijuna noćenja i Poreč – Parenzo, s 1,2 milijuna. Treća je Crikvenica s 971 tisuću, četvrti Mali Lošinj s 969 tisuća  noćenja, a slijede zatim peti Umag, pa Novalja, Zadar, Split i Pula…

Novalja se pokazala najuspješnijim domaćinom prema broju dolazaka i noćenja na 1.000 stanovnika. Lani je na tu brojku domicilnih građana uknjižila 34.313 dolazaka, odnosno 241.8 tisuća noćenja. U oba kriterija „za petama“ su im drugoplasirani nedaleki Nin i treći u redoslijedu Cres, u Top 10 po dolascima na 1.000 stanovnika poziciju su redom zauzeli i Rovinj, Novigrad, Krk, Pag, Mali Lošinj, Crikvenica i Biograd na Moru, dok su u Top 10 prema noćenjima na 1.000 stanovnika i: Pag, Rovinj, Mali Lošinj, Novigrad, Krk, Rab i Crikvenica…

 

Dubrovnik: Usposatvili zračnu liniju sa SAD i odradili kampanju s odličnim rezultatima

Kako bi umnogome vratili staru i zasluženu slavu, Grad Dubrovnik i Turistička zajednica grada Dubrovnika, krenuli su vrlo rano u pripremu sezone 2021.  i odradili u proteklom razdoblju vrlo intenzivnu turističku promotivnu kampanju, panajprije na američkom tržištu, za Grad drugom najvažnijem tržištu, što se pokazalo izuzetno uspješnim. Kao jedan od rezultata uveđenje je direktnih zrakoplovnih linija iz SAD do Dubrovnika, po prvi put nakon više od 30 godina. Dvije američke zrakoplovne kompanije povezuju New York direktno s hrvatskim jugom i to u Gradu Dubrovniku smatraju jako velikim uspjehom, čak neovisno o pandemijskim okolnostima.

Tijekom prošlog ljeta, kada je Hrvatska bila jedina europska zemlja koja je primala putnike iz SAD-a, Dubrovnik je ugostio i ekipu televizijske kuće ABC, koja je u prime time-u ABC Newsa emitirala posebnu emisiju Good Morning America upravo iz Dubrovnika, a pratilo ju je oko 12.5 milijuna gledatelja. Za njihovog boravka u RH imali su i intervju s gradonačelnikom Dubrovnika. Potom je ovu zimu, ponovno u suradnji s Gradom Dubrovnikom i TZ-om, u emisiji Petera Greenberga, višestrukog dobitnika nagrade Emmy i glavnog urednika CBS Travela, objavljen i specijalni prilog o Dubrovniku. Rezultat svega navedenog jest da su im ove godine Amerikanci ponovno među najbrojnijim gostima.

U lipnju ove godine Dubrovnik je ugostio i jednu izuzetno važnu turističku konferenciju. Riječ je o godišnjoj konferenciji Američkog udruženja savjetnika za putovanja (ASTA), koja se prvi put održala u Dubrovniku, a pokazuje smjer kretanja i interesa američkog turističkog tržišta. Stoga se u narednom razdoblju očekuje još veći broj američkih turista u Dubrovniku, jer ranija iskustva pokazuju da se nakon održane ASTA konferencije u nekoj destinaciji poveća broj dolazaka najviše baš s američkog tržišta.

Također u lipnju u Dubrovniku je boravila ekipa CNN-a, s njihovim poznatim novinarom Richardom Questom, kada je iz Dubrovnika uživo emitirana i CNN-ova izuzetno gledana emisija Quest Means Bussiness, u kojoj je isto tako gostovao i dubrovački gradonačelnik, koji je i tom prigodom milijunsko gledateljstvo pozvao na odmor u Dubrovnik. Ekipa CNN-a ujedno je tada snimila materijale za još jednu izuzetno gledanu, turističku emisiju Quest’s World of Wonder, koja je emitirana tijekom srpnja.

Vezano za sigurnost destinacije dosta se napravilo za promociju cijepljenja kao najsigurnijeg oblika obuzdavanja pandemije korona virusa. Upravo iz Dubrovnika krenula su prva cijepljenja turističkih djelatnika, koji su se u jako velikom broju odazvali pozivu da se cijepe i tako direktno utječu na održanje sezone 2021. Na taj su način mogli poručiti gostima da su sigurna destinacija. U tu je svrhu prošle godine izrađen i animirani film Dubrovnik – safe vacation, s porukom o gradu kao sigurnoj destinaciji kroz stoljeća koji je prvi u svijetu uveo karantenu kakvu znamo danas.

I aktualne brojke za 2021. godinu vrlo su zadovoljavajuće, dobri trendovi iz srpnja nastavljeni su i tijekom ovog mjeseca, pa su sada u kolovozu na oko 70  posto rekordne 2019. Dnevno imaju oko 21.000 noćenja, a na svom području s datumom 16. kolovoza zabilježili su ukupno milijun noćenja. Što se tiče očekivanja do kraja sezona, ukoliko ne bude većih poremećaja vezanih za situaciju s COVID-om i ovako dobar trend se nastavi i tijekom rujna i listopada, u Dubrovniku vjeruju u rezultat na razini 60 posto  rekordne 2019., ističu iz Grada…

-Posljednjih tjedana Dubrovnik bilježi izvrsne rezultate. Svi naši otvoreni hoteli su puni bez da su smanjivali cijene, naši apartmani su također puni bez korekcija cijena i svi restorani su puni. Dubrovnik diše punim plućima. Grad se može normalno razgledati, u njemu se može uživati i istovremeno susrest brojne svjetske zvijezde koje također uživaju u ljepotama Grada – počevši od poznatih nogometaša poput Harry-a Maguire i Jacka Grealish-a, Rogera Taylora iz grupe Queen, Viktorijinih anđelica pa do Harrisona Forda. Svi oni, a i mnogi drugi poznati i manje poznati, izabrali su naš Grad jer znaju da u njemu mogu očekivati samo najbolje. Cijela turistička sezona odvija se upravo u smjeru u kojem smo je pripremali i očekivali. Preduvjet su bili dobri epidemiološki pokazatelji, odnosno mali broj novozaraženih koronavirusom, direktni letovi iz SAD-a i Rusije, kao i dolazak aviokompanije KLM na dubrovački aerodrom nakon 32 godine te povratak britanskog turističkog tržišta. Sve je to rezultiralo zasad uspješnom turističkom sezonom- kaže nam i gradonačelnik Mato Franković.

Umag: Naglasak stavili na kampove i kuće za odmor u kojima se lakše održava distanca

Prethodna 2020. godina je prema najavama trebala biti najbolja turistička godina ikada i za Umag. Međutim, pandemija ih je sve skupa zatekla i morali su brzo reagirati. Ključnim potezima prošle godine su se pokazale PR kampanje na glavnim emitivnim tržištima kojima su komunicirali dobru epidemiološku situaciju u destinaciji, kao i ogroman trud turističkih djelatnika u pridržavanju svih potrebnih epidemioloških mjera koje su bile na snazi. A trenutne brojke su iznad svih očekivanja.

-I najoptimističnijih prognoza koje smo imali početkom 2021. U Umagu trenutno dnevno boravi preko 30.000 prijavljenih gostiju što je za 5 posto više nego rekordne 2019. Od 01.01. do 07.08. ostvareno je 200.000 dolazaka i 1.165.000 noćenja, što je 70 posto rezultata 2019., a za čak 50 posto bolje nego prošle 2020. Optimizam nam svakako pojačava i saznanje da je rezultat srpnja i prvih sedam dana kolovoza iznad razine rezultata prije dva ljeta- navode iz Grada.

Nastavno na prošlu kriznu godinu, nastavili su i komunikaciju prema ključnim tržištima s porukama o sigurnom odmoru, poštivanju svih epidemioloških mjera te su stavili naglasak na kampove i kuće za odmor u kojima gosti lakše mogu održavati socijalnu distancu. To se za sada pokazalo kao pun pogodak, a tome svjedoče idosad ostvareni rezultati. Ukoliko se dobra epidemiološka situacija nastavi, očekuju odlične rezultate i za kolovoz i rujan, a veseli ih i to da su polako počele rezervacije i za listopad. Uz pretpostavku da će situacija biti povoljna, uvjereni su kako će konačni rezultat biti vrlo blizu rekordne 2019. godine., napominju nam…

-Vrlo smo zadovoljni trenutnim turističkim prometom. Rezultati su iznad očekivanog, obzirom na Covid krizu koja još uvijek vlada svijetom. Zadovoljstvo gostiju uređenošću i razvojem Umaga, dodatna je motivacija meni kao gradonačelniku, da ovim putem nastavimo, istim tempom i jednakom strašću-  komentira i naglašava za naš portal Vili Bassanese, gradonačelnik Umaga.

Opatija: Privlače tradicijom i međunarodno priznatim statusom poznate destinacije zdravlja

Izvrsnim turističkim rezultatima u 2021. može se pohvaliti i Opatija. U srpnju su ukupno ostvarili 210.438 noćenja, što predstavlja rast od čak 42 posto u odnosu na srpanj 2020. godine, odnosno ostvarenje od 83 posto istog mjeseca 2019. godine, rekordne za turizam „Bisera Jadrana“!

Uvjerljiva većina, odnosno 92 posto, otpada na strane goste, kojih je 43 posto više nego prije godinu dana. Najbrojniji među njima su Nijemci i  Austrijanci, slijede Mađari, a na četvrtom su mjestu domaći gosti, koji su u odnosu na prošlogodišnji srpanj 28 posto brojniji. Prilikom izbora smještaja, gosti su se uglavnom odlučivali za jedan od 31 hotela otvorenog u Opatiji tijekom srpnja, zbog čega su hoteli “u plusu” od 88 posto u odnosu na isti mjesec lani. Tako je u hotelskom smještaju ostvareno nešto više od polovice ukupnog broja noćenja, u privatnom smještaju 40 posto, u kampu u Ičićima 3 posto, dok na nekomercijalni smještaj otpada 3 posto srpanjskog rezultata.

-Uz broj posjetitelja koji je bio “na tragu” rekordne 2019. u srpnju, možemo biti zadovoljni i odličnim bookingom za kolovoz te dobrim najavama za rujan. Jasan trend u srpnju bila je izražena potražnja za objektima visoke kategorije, kod izbora hotela, ali i privatnog smještaja. To se posebno odnosi na vile s bazenima, koje gostima pružaju dodatan osjećaj sigurnosti i izoliranosti, u kolovozu su praktički svi objekti te vrste već “rasprodani”- kazala je direktorica Turističke zajednice grada, Suzi Petričić.

Naglasila je kako je sigurnost jedan od ključnih razloga odabira Opatije kao idealnog ljetnog odredišta, što je posljedica ne samo duge tradicije i međunarodno priznatog statusa poznate destinacije zdravlja, već i činjenice da se velika pažnja posvećuje provođenju epidemioloških mjera. Opatija je prepoznata kao poželjna i prije svega sigurna destinacija, a posjetiteljima je dostupna usluga PCR i brzog testiranja na tri lokacije, radnim danima i vikendima. Zdravlje i sigurnost je najvažniji, ali ne i jedini segment ponude koja ih čini zanimljivim, jer uz opuštanje na plažama i u wellness centrima, gosti mogu uživati u zanimljivim događanjima, vrhunskoj gastronomskoj ponudi, kao i brojnim sadržajima za aktivan odmor i boravak u prirodi. Turisti te mogućnosti i koriste, posebice kada govorimo o gastronomiji, gdje imaju situaciju da je zbog velikog interesa pojedine restorane potrebno rezervirati i unaprijed 4 do 5 dana.

-Turistički pokazatelji ostvareni u Opatiji u srpnju, a isto tako i izvrsne najave za kolovoz i rujan me, svakako, raduju. Stožer civilne zaštite Grada Opatije je cijelo vrijeme pandemije aktivno uključen u nadzor organizacije svih javnih događanja, naša je suradnja sa svim relevantnim dionicima javnog života izvrsna i usklađena te vjerujemo da smo na taj način uspjeli očuvati vrlo dobru epidemiološku sliku u gradu. Isto tako, naši su građani pokazali veliku odgovornost u brizi za zdravlje zajednice i osiguranje što boljeg funkcioniranja turističkog gospodarstva, na čemu im zahvaljujem i pozivam ih da nastavimo biti oprezni i odgovorni- tvrdi opatijski gradonačelnik Fernando Kirigin.

Novalja: Odlučni zadržati poziciju iznimno poželjnog i sigurnog otočnog odredišta

U Novalji su na tragu obećavajućih rezultata u proteklom razdoblju unatoč svim globalnim nedaćama, odlučni da zadrže poziciju iznimno poželjnog otočnog turističkog odredišta. Mladima, ali i ne samo mladima. Da u tome uspijevaju pokazuju ostvarenja u aktualnoj sezoni, pa je u srpnju evidentirano 83.165 dolazaka samo u komercijalnom sektoru, ili 60 posto više nego 2020. kada ih je bili 51.891, a čak 92,3 posto u istom razdoblju rekordne 2019. U prvih sedam mjeseci registrirali su 114.919 dolazaka, odnosno 62,7 posto više nego lani i 74,5 posto preklanjskog rezultata.

Kako ističu, jako su zadovoljni navedenim podacima jer im govore da se približavaju rekordnim  turističkim vremenima, možda i prije nego što su se nadali. No, riječ je i o tome da se sav silni trud u osmišljavanje i provođenje zdravstvenih mjera pokazuje

uspješnim, baš kao što uspješno provode i plan prema kojem Novalja postaje destinacija zanimljiva tijekom cijele godine, različitim dobnim skupinama i profilima turista. Zbog opće poznatih razloga, planetarno prepoznat turistički proizvod, party turizam plaže Zrće nešto je manje zastupljen u ostvarenom turističkom prometu prije svega zbog otkazivanja velikih festivala.

-U cilju održavanja statusa epidemiološki sigurne destinacije, u pripremi  sezone i svjesni specifičnosti party turizma, uz koje su neminovna masovna okupljanja, uz  uvođenje strogih epidemioloških mjera i uvođenje nadstandarda uspjeli su sačuvati ovogodišnju turističku sezonu. Odlične brojke pokazuju i da sve bolje posluju sve brojniji hoteli, kao i to da je Novalja pravi hit kod turista koji se na tom području žele baviti najrazličitijim adrenalinskim i sličnim aktivnostima, što je dokaz uspješnog razvoja projekta Pag outdoor u kojem sudjeluju Turističke zajednice otoka Paga – istaknula je Marina Šćiran Rizner, direktorica TZG Novalja.

U Novalji se trenutno traži krevet više, a emitivna tržišta u odnosu na dosadašnje godine drugačije su poredani. Tako prva dva mjesta čvrsto drže vjerni gosti iz Slovenije i Njemačke, a prate ih Hrvati, Česi, Austrijanci i Poljaci. Dosadašnjih godina prva četiri mjesta tradicionalno su pripadala gostima iz Slovenije Njemačke, Italije i Austrije, ali pandemija COVIDA-19 usmjerila ih je novim tržištima i ukazala na veliki potencijal domaćih gostiju, poljskog i mađarskog tržišta, uz neprestano marketinško ulaganje i zadržavanje gostiju tradicionalno vezanih tržišta iz bližeg okruženja. Kroz tekuću sezonu, među mjerama kojima se pridonosi sigurnosti turista i domicilnog stanovništva nalazi se sedam punktova za testiranje, no i osiguran smještaj za 25 zaraženih osoba.

Cres: Percipiraju se kao izolirano područje, što je u današnjim uvjetima dodatna kvaliteta

Prema naputku Ministarstva turizma i sporta, zbog uvjeta uzrokovanih koronavirusom, prošle godine su u Cresu troškove poslovanja TZ morali svesti na minimum, no provodili su niz aktivnosti. Između TZG Cresa i TZG Maloga Lošinja potpisan je sporazum o neformalnom udruživanju, u cilju provođenja zajedničkih aktivnosti na daljnjem razvoju turizma te zajedničkom nastupu na turističkom tržištu kao jedne destinacije, a napravljena je i Strategija razvoja turizma Cresa i Malog Lošinja, čija je finalna verzija prihvaćena u ožujku 2021. Sudjelovali su u projektu SuSTowns – enchanching SUStainable tourism attraction in small fascinating medTowns zajedno s TZG Malog Lošinja, kojim Otočna razvojna agencija želi razviti alate za planiranje i upravljanje turističkim tokovima i razvoj održivog turizma. U sklopu projekta konstantno su učitavali detaljne indikatore koji su bili potrebni za projekt OTRA-i.

Ured TZG Cresa samostalno je pripremio natječajnu dokumentaciju za natječaj FLAG-a Vela vrata, po mjeri 2.1. Očuvanje okoliša i poticanje na održivo upravljanje prirodnim resursima za projekt „Be green, keep it clean“. Početkom godine odobrena su sredstva od 298.200,00 kuna, projekt je zaživio i već je u ovom trenutku skoro realiziran do kraja – postavljene su informativne ploče na 13 creskih plaža s uputama za ponašanje u skladu s prirodom. U 2020.  kao i u 2021.  TZG Cresa je uređivala i pješačke staze i vodila brigu o čistoći vangradskih plaža. Konstantno su komunicirali s turističkim gospodarstvom u svezi novo propisanih mjera Stožera civilne zaštite, a vezano uz koronavirus, možemo reći da su bili spona između Stožera i turističkih tvrtki, kao i gostiju i malih iznajmljivača. Trudili su se u javnosti predstaviti Cres kao sigurnu destinaciju u medijima, kao i osigurati edukacije za iznajmljivače o trenutnim epidemiološkim mjerama Zavoda za javno zdravstvo s napucima Stožera CZ. Održano je i nekoliko manifestacija, imali i radionicu na temu: „Novi zakon o ugostiteljskoj djelatnosti i što moramo znati o tome“ te „Prezentaciju moguće suradnje među dionicima u turističkoj destinaciji“. Kroz godine rada u TZ, te edukacija koje su i sami prošli, tema suradnje među dionicima u nekoj turističkoj destinaciji pokazala se kao najbitniji faktor turističke ponude nekog mjesta.

U studenom su započeli pregovore s tvrtkom Feel IQM, u veljači 2021. potpisali Ugovor o provođenju Sustava upravljanja kvalitetom u destinaciji. Cjelokupni projekt temelji se na održivom razvoju, postavljanju standarda kvalitete i praćenju rezultata, razvijanju novih turističkih proizvoda i stvaranju nove ekonomske vrijednosti. Sudjelovali su u promotivnim kampanjama privatnog i javnog sektora. Kao i svake godine radili su brojne reportaže s domaćim i stranim novinarima što je rezultiralo izvrsnom promidžbom u medijima. U 2020. godini komunikacija prema gostima je bila najbitnija do sada. Cres ja najveći hrvatski otok i njegova komparativna prednost je da svaki gost može pronaći kutak za sebe gdje se može osjećati sigurno, upravo zato su se dodatno trudili kroz komunikaciju s domaćim turističkim sektorom i ostalim gospodarstvom, postići maksimum kod pridržavanja epidemioloških mjera.

Ono što posebno treba istaknuti da su se u cilju što bolje pripreme za nadolazeću glavnu turističku sezonu, kvarnerski otoci Krk, Cres, Lošinj i Rab povezali u zajedničku promociju snimanjem Tv reportaže Kvarner Inseln u koprodukciji Pointers travel d.o.o i tvrtke Blue planet iz Berlina. Reportaža će biti ili je već i emitirana na nizu popularnih turističkih kanala i internetskim platformama u Europi i Sjevernoj Africi. Rade i na projektu Via Apsyrtides koji će pješačkim stazama povezati otok Cres i Lošinj. Transverzala će se protezati od najsjevernije točke otoka Cresa, rta Jablanac, pa sve do rta Radovan, točke otoka Ilovika. Staze se će označiti oznakom VA. Creske staze su uređene i gotove dok je u tijeku uređivanje lošinjskog dijela…

Takav pristup se pokazao kao uspješan tako da Cres od 1.01. – 31.07. bilježi najbolje rezultate od svih otoka Kvarnera. Do kraja srpnja Grad je posjetilo ukupno 56.043 gostiju koji su ostvarili 433.249 noćenja što je 74 posto prometa iz 2019. Samo u srpnju notiraju 94 posto ostvarenih dolazaka iz preklanjske godine i 86 posto noćenja. U prvih nekoliko dana kolovoza trend i dalje raste tako da u odnosu na rekordnu godinu bilježe prosječno 93 posto turističkog prometa, a očekuju da će godina, ukoliko epidemiološka situacija bude dobra, završiti ukupno sa cca 80 posto prometa.

-Zadovoljan sam rezultatima koje creski turizam postiže u protekle dvije izazovne godine, naročito zbog toga što se radi o najvažnijoj gospodarskoj grani za naš otok. Grad Cres i Turistička zajednica zajednički se trude da naša destinacija bude prepoznata po svom sigurnom okruženju, uz sve druge već poznate kvalitete, a vjerujem da smo se dobro prilagodili aktualnoj situaciji i da se svi turistički dionici trude poštivati mjere kojima je cilj upravo sigurnost svih nas. Otok ima i jednu prirodnu prednost, a ta je da se percipira kao izolirano područje, što je u današnjim uvjetima dodatna kvaliteta. Vjerujem i da ćemo zbog svega toga zadržati dobru epidemiološku situaciju i postići izvrstan turistički rezultat- naglašava gradonačelnik Marin Gregorović.

Pag: Organiziraju brojna pustolovna i kulturna događanja u skladu s epidemiološkim mjerama

Grad Pag je u suradnji sa svim nadležnim institucijama i tvrtkama od početka pandemije provodio mjere i preporuke Stožera civilne zaštite RH te su prošle i ove godine na području Grada imali vrlo mali broj pozitivnih i zaraženih osoba. Bili su spremni i dobro organizirani pa je posljedica toga i dobar rezultat. U suradnji sa Turističkom zajednicom Grada Paga fokusirali su se na razna događanja na otvorenom kroz Pag Outdoor Summer projekt, uredili su, označili i povećali broj biciklističkih i trail staza te organizirali brojna kulturna događanja poput izložbi i koncerata u skladu s epidemiološkim mjerama i limitiranim brojem posjetitelja…

Od početka godine do kraja srpnja u Gradu su zabilježili 83 posto dolazaka i 84 posto noćenja u odnosu na 2019. Također, odličan podatak je da su od 1. do 9. kolovoza ostvarili 1 posto vise dolazaka u odnosu na isti period lani. U srpnju su zabilježili 95 posto dolazaka u odnosu na 2019.  dok su na dan 3. kolovoza zabilježili 100 noćenja vise nego istog dana u prošloj godini. Trenutno na tom području boravi oko 13.000 gostiju – odlična popunjenost je u privatnom smještaju, hotelima i kampovima.

Prije samog početka turističke sezone počeli su s uređenjem grada, plaža, sadnjom cvijeća i hortikulturnim uređenjem, opremili su i uredili brojna sportska igrališta kako bi se građani, turisti i posjetitelji mogli baviti sportskim aktivnostima, a naglasak je stavljen na Pag Outdoor Summer, kao zajednički projekt svih pet turističkih zajednica otoka Paga koje promoviraju aktivni turizam u nekoliko kategorija. Naravno, svaka na svom području kroz hiking, nordijsko hodanje, biciklizam, trčanje, SUP i kajak. Do kraja kolovoza posjetitelji otoka Paga moći će uživati u prirodnim ljepotama i sportskim aktivnostima uz pratnju profesionalnih vodiča koji će ih besplatno povesti najzanimljivijim lokacijama duž kamenog otoka i njihov boravak na Pagu ispuniti nezaboravnim doživljajima. Ono što je sigurno jest da posjetitelji otoka Paga imaju zaista velik i raznovrstan izbor aktivnosti. Notiraju naročito veliki broj zainteresiranih za hiking na stazama znanim kao Druga strana mjeseca.

Posjetitelji ovog ljeta mogu i uživati u koncertima renomiranih domaćih i inozemnih glazbenika u sklopu PagArtFestivala, izložbama slika, radova i fotografija u Kneževom dvoru i crkvi  sv. Jurja, a oni najmlađi u likovnim radionicama. Ne smije se, napominju nam, zaboraviti i vrhunsku gastronomsku ponudu po kojoj je otok Pag nadaleko poznat, ali i projekt Pag na meniju, kojeg uspješno provodi Srednja škola Bartula Kašića u suradnji s partnerima (Turističkom zajednicom Grada Paga, Turističkom zajednicom Grada Novalje, Turističkom zajednicom Općine Kolan, Turističkom zajednicom Općine Povljana, Udruženjem obrtnika Pag i Udruženjem obrtnika Novalja). Krajnji cilj projekta je poboljšati prezentaciju gastro kvalitete otoka u turističkom sektoru i promicati otok Pag kao idealno gastro-turističko odredište, a uz ostalo zahvaljujući i tome, s obzirom na dosadašnje rezultate, više se i ne uspoređuju s 2020. već rekordnom 2019. godinom. Najave su odlične i za rujan, pa se nadaju da će zadržati povoljnu epidemiološku situaciju i tako nastaviti odličnu turističku sezonu kakva traje i polovicom kolovoza.

-Izuzetno smo zadovoljni brojkama i ostvarenim noćenjima što potvrđuje da su i naši posjetitelji zadovoljni jer imamo jako velik broj turista koji nam se svake godine vraćaju. Prepoznali su Pag kao sigurnu i mirnu destinaciju, pogodnu za obiteljski turizam i uživanje na predivnim plažama, brojnim kulturnim i sportskim sadržajima te vrhunskoj gastronomskoj ponudi. Imamo i vrlo bogatu tradicijsku i sakralnu baštinu, pa je jedan od naših ciljeva oživjeti i vjerski turizam koji će zasigurno produžiti turističku sezonu- otkriva nam Ante Fabijanić, gradonačelnik Paga.

Pazin: Ulažu u outdoor infrastrukturu,  vidikovce i odmorišta, e-bike punionice i share sustav

U Pazinu su se za sezonu 2021. pripremili i ne kriju zadovoljstvo rezultatima. Realizirane su brojne promotivne aktivnosti, od kojih treba izdvojiti vrlo uspješan promotivni video destinacije TZ središnje Istre – „Dare to explore“,  među ostalim dizajniran je i tiskan novi promotivni letak za područje Grada Pazina te odrađen fotooshoting, a fotografije su redovno korištene za promociju putem svih dostupnih kanala i u suradnji s brojnim partnerima. Također, puno se ulaže u redovno održavanje i nadopunjavanje outdoor infrastrukture, kilometre bike i trail staza , vidikovce, bike odmorišta, e-bike punionice te e-bike share sustav.

Na području Grada Pazina od 01.01. do 08.08.21. ostvareno je: 6.895 dolazaka  (42 posto više u odnosu na isto razdoblje 2020. ), isto tako i 35.582 noćenja (29 posto više prema istom razdoblju u 2020.). U usporedbi s rekordnom 2019. trenutno su na 95 posto dolazaka i 92 posto noćenja. Prema strukturi, kao i inače najveći udio u noćenju imaju gosti iz: Njemačke 51 posto, Domaći 15 posto, Nizozemske 5 posto, Poljske 4.5 posto, Austrije 4.3 posto noćenja. Ukupni smještajni kapacitet broji 1034 kreveta (5 posto više u odnosu na lani), 159 objekata  (1 hotel, 1 pansion, 1 kamp odmorište i 1 kamp), odnosno 263 smještajnih jedinica. Navedene mjere i aktivnosti, uz gastro manifestacije u pred i posezoni te edukacije iznajmljivača, ali i ugostitelja, kao i općenito konstantno osmišljavanje novih projekata i aktivnosti tijekom proteklih pet godina, koje imaju za cilj poboljšanja ponude i promociju destinacije, zaslužni su za sve bolje rezultate iz godine u godinu, ističu iz Grada, uz napomenu kako bi 2021. sezona vrlo lako mogla biti u konačnici i nova rekordna.  (Pero Livajić)