Općinama, gradovima i županijama kriza je prilika da ponovno ojačaju povjerenje javnosti te da doslovno budu na usluzi svim građanima. Zato je bitno da se ne djeluje reaktivno već da se proaktivno predviđa, informira i usmjerava sve aktivnosti koje se planiraju.
Niti jedna institucija, organizacija, zemlja, ali društvena skupina nije imuna na krizu. Događanja s pandemijom korone pokazuju da nitko nije otok i podcrtavaju pravilo da krizni plan i naputke morate imati puno prije nego se kriza pojavi.
Iako se krizu karakterizira kao neku nepredviđenu ugroženost, postoje različiti obujmi s kojima se javna uprava može sresti. Trenutačna kriza je pokazala da je najgore boriti se protiv nevidljivog neprijatelja, ali naglasila i još jednu stvar. Kriza je prilika da pokažete koliko ste zaista stručni, organizirati i blizu građanima i koliko zaista možete uočiti lokalne probleme koji se dešavaju. Zato su upravo lokalni i regionalni stožeri osnova dobrog upravljanja krizom bez obzira koliko nacionalna razina bila agilna. Današnja kriza pokazuje da su odnosi s javnošću bitan element upravljanja krizom, a stručnjaci koji se bave komuniciranjem jedan od najvažnijih segmenta kriznih timova.
Općinama, gradovima i županijama kriza je prilika da ponovno ojačaju povjerenje javnosti te da doslovno budu na usluzi svim građanima. Zato je bitno da se ne djeluje reaktivno već da se proaktivno predviđa, informira i usmjerava sve aktivnosti koje se planiraju.
Osnovno je pravilo da je u doba krize medijski prostor zagušen brojnim informacijama i zato informacije koje dajete kao uprava uvijek moraju biti;
- Brze, točne i konkretne
- Ne opterećene spekuliranjima
- Bez krivih zaključaka
- Oblikovane da pruže informaciju i izbjegnu glasine
- Okrenute prema svim segmentiranim javnostima.
Ukoliko niste imali plan za krizno komuniciranje vrijeme je da ga u par rečenica sastavite. Ostavite se velikih znanstvenih uvodnika i doslovno u kratki dokumente stavite:
- TKO čini krizni tim- dodajte sve moguće kontakte
- KAKO se komunicira i kojom hijerarhijom
- TKO daje izjave, a kome se informacije dostavljaju
- KLJUČNE PORUKE koje su oblikovane prema ciljanim javnostima
- ŠTO se smije, a ŠTO ne smije poduzimati.
Najbitnije pravilo je da SVI U ORGANIZACIJI, gradu, općini i županiji moraju biti upoznati s kriznim planom te da morate osigurati osobu koja će komunicirati s internom javnosti jednako brzo i konkretno kao i s medijima. Obično u krizi zaboravimo zaposlenike, a oni su važna karika u upravljanju krizom i smirivanju panike.
I da…. Sada je vrijeme da uspostavite sve formalne i neformalne kanale komuniciranja. Koristite društvene mreže, live streaming svojih presica i pokažite novinarima da im stojite na raspolaganju. Nemojte skrivati informacije i omogućite svim redakcijama jednaki pristup. Kriza nije vrijeme za eksperimentiranje pogotovo kada su ljudski životi u pitanju. Ponašajte se onako kako bi voljeli da se ponaša uprava kada bi vi bili građanin, a ne službenik ili dužnosnik.
I imat ćete je pod kontrolom.
* Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.
Prethodni blogovi:
- Kako stvoriti pobjednički tim
- Zašto je organizacijska kultura važna
- Pet ključnih pravila uspješnog kriznog komuniciranja
- Kada i kako organizirati konferenciju za novinare
- Kako složiti dobru objavu za medije
- Kako ‘kliknuti’ s publikom?
- Kome govori samouprava: Koga targetirati i kako iskomunicirati poruku?
- Tri zlatna pravila odnosa s javnošću u upravi
- Planirajte na vrijeme – strateški i mudro
- Što je potrebno za uspješan javni nastup?
- Četiri zlatna pravila uspješnog televizijskog nastupa
- Odnosi s medijima – nezaobilazan put do građana
- Zbog čega je protokol bitan dio PR-a i na što treba paziti
*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.
Broj stanovnika | |
Površina (km2) | |
Broj gradskih naselja | |
Županija | |
Poštanski broj | |
Auto oznaka | |
Službene stranice grada | |
Kategorija | |
Regija |