Društvene mreže, možemo se složiti, zavukle su nam se dobrano pod kožu, još početkom tisućljeća i pojavom u Hrvatskoj MySpacea, no pravi boom su definitivno doživjele prije 15-ak godina ‘ulaskom u igru’ Facebooka…
Premda je FB i danas kod nas najdominantnija društvena mreža – prema nekim podacima u Lijepoj Našoj broj profila prelazi dva milijuna – ozbiljno mu se u prisutnosti i popularnosti približio Instagram. Tu nas je navodno oko milijun i pol, a duže vremena svjedočimo i ubrzanom rastu TikToka – isto preko milijuna – i njegovom osvajanju digitalnog života naših sugrađana, napose mladih.
Dakako da su sveprisutnost, moć i utjecaj društvenih mreža u izravnoj prezentaciji i samopromociji vlastitih pogleda, stavova, postignuća ili naprosto pružanju i razmjeni informacija širokoj bazi korisnika prepoznali mnogi, od običnih građana, obrtnika, poduzetnika, do krupnih gospodarskih korporacija. Dobitak su malo po malo prepoznali i političari i javni dužnosnici, bilo kao odličan promidžbeni kanal, bilo u svakodnevnoj ili učestaloj komunikaciji kako bi poboljšali vlastita djelovanja.
A Filip Zoričić, gradonačelnik Pule, u vrhu je naše nedavnog istraživanja o gradonačelnicima na društvenim mrežama. i to naročito prema broju- 4. u poretku (2.993), kao i porastu (4.) u odnosu na lani- Instagram fanova (+552). Instagram profile, inače, ima nešto iznad polovice, konkretno 67 gradonačelnika/ica, ili skoro 50 posto, tj. njih 21 više nego lani…
-Instagram profil je aktivan od 2017. i iako u naravi privatni i profil koji uređujem sam, objavljujem uglavnom gradske projekte, dobre i pozitivne priče pojedinaca ili skupina, posebno iz kulture i sporta. Najviše je reakcija na obiteljske fotografije ili teme, kao i obnovljene dijelove grada ili nove projekte, a komuniciram i u komentarima i u porukama. Uglavnom je tu pozitivno iskustvo i nema negative kao na Facebooku. Pokušavam promovirati i na Instagramu i na Facebooku pozitivu, mijenjati negativu. Vjerujem i znam da je kroz društvene mreže moguće utjecati na društvo, ali meni je isključiv cilj informacija i pozitivni tekstovi, nada, budućnost…- komentira nam gradonačelnik Pule, Filip Zoričić. (PL)