Vijesti

Bakar – jedini grad u Hrvatskoj u kojem se građani već 12 godina voze besplatnim javnim prijevozom

Grad Bakar jedini je grad u Hrvatskoji koji je svim svojim građanima, ali i posjetiteljima, osigurao besplatan javni prijevoz. Naime, još 2008. godine u cilju povezivanja građana i podizanja standarda prijevoznih usluga na svom području gradske vlasti Grada Bakra donijele su u Hrvatskoj jedinstvenu odluku te su nabavili tri autobusa, zaposlili pet vozača i riješili svoj problem lokalnog gradskog prijevoza.

‘Ovom odlukom svi naši građani i posjetitelji Bakra dobili su udoban i siguran prijevoz, da ne kažemo, a zapravo je to činjenica, luksuznu vožnju u klimatiziranim novim autobusima marke „Mercedes“ i to baš za sve putnike potpuno besplatno. Jedinstven je to primjer u Hrvatskoj u kojem jedan grad na ovakav način povezuje svojih 12 naselja raštrkanih na području od preko 126 kvadratnih kilometra. Interesantan je i podatak da autobusi bakarskog komunalnog poduzeća svakodnevno savladavaju visinsku razliku od čak 950 metara nadmorske visine’, ističe gradonačelnik Tomislav Klarić.

Naime, polazišna točka autobusa je u centru Bakra, na samoj obali,   dok je najviše naselje Zlobinsko Brdo na koti od 950 metara.

Pa kada su već Bakrani došli na tu visinu dokazali su se i u solidarnosti pa su tako svojim građanima još više udovoljili i produžili liniju do centra susjedne općine Fužine. Na ovaj su način i mještani Fužinskog Benkovaca po prvi puta u svojoj višestoljetnoj  povijesti dobili javni gradski prijevoz.

Građani Bakra besplatno se već 12 godina voze u luksuznim Mercedesovim mini busevima

Interesantan je i način na koji su u bakarskoj ‘Dobri’ zaposlili vozače autobusa – vozači su zapošljavani prema mjestu prebivališta, što je pak omogućilo vozni red prema kojem su prvi jutarnji polasci i završne večernje vožnje autobusa planirane u skladu s radnim vremenom vozača pa nema praznog hoda, kao ni troškova prijevoza na posao.

Koliki su troškovi besplatnog javnog prijevoza za Grad Bakar? Prema riječima gradonačelnika Klarića, za otplate autobusa putem leasinga te troškove goriva, servisa, popravaka, osiguranja, registracije kao i naravno plaće za pet vozača, Grad Bakar godišnje utroši oko milion i petsto tisuća kuna.

‘Ključni cilj nam je stalno iznalaziti načine i modela kako građanima omogućiti što ugodniji život i što više pogodnosti. Stoga sve što izgleda puno, zapravo je malo, jer uvijek može bolje i više’, kaže nam gradonačelnik.  (M.P.D.)

Moglo bi vas zanimati

Mali Lošinj: Prvo izdanje XTERRA Croatia okupilo preko 500 natjecatelja iz 15 zemalja,...

Ludbreg: Uskoro kreće uređenje trga, zatim i novi kolodvori, šetnica uz Bednju…

Sisak: Pri kraju su radovi na novoj, najsuvremenijoj školi u kojoj će biti...

Koprivnica: Potpisan ugovor o dogradnji OŠ „Braća Radić“ – investicija vrijedna gotovo 10...