Nevjerojatno je da o najvažnijim stvarima u životu kao što su sreća, intima, komunikacija ili odgoj zapravo najmanje učimo. Kad se pitamo što nas zaiste čini sretnima tri puta duže razmišljamo nego kad treba odgovoriti koliko je drugi korijen iz 5 897.
Svi mislimo da znamo komunicirati i da smo pravi virtuozi. Kod normalnih ljudi to se dovodi u pitanje kada naletimo na nekog još virtuoznijeg i boljeg. I tada je to trenutak kada osvijestimo da je nužno cijeli život napredovati, razmišljati i učiti. Zato je komuniciranje toliko zanimljivo.
Što više znamo u neuroznanosti i psihologiji više znamo i o komunikaciji. Ponekad se čudimo zašto s nekim ne možemo uspostaviti kontakt, a radi se o jednostavnoj blokadi komunikacije koje uopće nismo svjesni.
Koji su to najčešći načini na koje blokiramo komunikaciju s drugom osobom?
- Prekidanje – Usred priče sugovornika počinjemo pričati o našim iskustvima jer mislimo da će to stvoriti dojam bliskosti. Možda to neki puta i upali, ali načelno uvijek, uvijek, uvijek pričekajte da osoba završi što ima za reći i tek onda krenite u dijalog. Ovako samo želite fokus pomaknuti s njezine priče na vašu. A to baš i nije dobar temelj razumijevanja.
- Savjetovanje – Bez ikakvog razloga i potrebe osjećate se prozvanim da osobi preko puta sebe kažete kako to zapravo treba učiniti, što promijeniti i kako postupiti. U dobroj namjeri svoju viziju njezinog problema vješto dekonstruirate i poput čarobnjaka dajete magično razrješenje. Nikada ne možete biti niti približno u cipelama druge osobe, ali to morate pokušati. I ako i uspijete, ne dijelite savjete ako vas nitko ne traži. Neki puta je dovoljno samo slušati i biti prisutan.
- Izbjegavanje – Ukoliko osoba s vama želi podijeliti neku neugodnu informaciju ili problem pokušate promijeniti temu ili je nasmijati. Time pokazujete da ne uvažavate emocije koje ona ima oko neke situacije i u startu prekidate povezanost. Iako se glupiranje može činiti dobro strategijom protiv teških tema dozvolite osobi da jasno komunicira i ljutnju i strah i razočaranje i tugu. Nismo roboti i ukoliko ne želite s nekim biti prisan nemojte se niti dovoditi u situaciju da dijelite takve stvari.
Dakle, ukoliko želite namjerno blokirati komunikaciju prekidanje, savjetovanje i izbjegavanje je idealan način da to učinite. Ili jednostavno – budite iskreni prema osobi pa niti nemojte ulaziti u odnose koje morate sabotirati. Zar ne?
Prethodni blogovi:
- Što čini dobrog lidera
- Znate li stvarno slušati?
- Kako poboljšati komunikaciju i utjecaj koji njome ostvarujemo
- Krizno upravljanje – ključ uspjeha su ljudi
- Kako stvoriti pobjednički tim
- Zašto je organizacijska kultura važna
- Pet ključnih pravila uspješnog kriznog komuniciranja
- Kada i kako organizirati konferenciju za novinare
- Kako složiti dobru objavu za medije
- Kako ‘kliknuti’ s publikom?
- Kome govori samouprava: Koga targetirati i kako iskomunicirati poruku?
- Tri zlatna pravila odnosa s javnošću u upravi
- Planirajte na vrijeme – strateški i mudro
- Što je potrebno za uspješan javni nastup?
- Četiri zlatna pravila uspješnog televizijskog nastupa
- Odnosi s medijima – nezaobilazan put do građana
- Zbog čega je protokol bitan dio PR-a i na što treba paziti
- Proaktivnost, brzina i točnost najbolje su oružje protiv panike
* Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.
*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.