Vijesti

Dubrovnik: Gradskim tvrtkama četiri električna teretna bicikla

U sklopu EU projekta City Changer Cargo Bike (CCCB), Grad Dubrovnik nabavio je četiri električna teretna bicikla, i to dva za potrebe Čistoće, jedan za tvrtku Vrtlar te jedan za gradsku upravu. Predstavljeni su danas novinarima, zajedno s prednostima njihova korištenja  na području povijesne jezgre, na kojoj se provodi pilot projekt, a gdje bi upotreba ovakvih bicikala u svrhu dostave mogla olakšati svakodnevni život ugostiteljima, trgovcima, dostavnim službama i građanima.

”S obzirom da je ovo pilot projekt vidjet ćemo kako će sve skupa zaživjeti i hoćemo li ići dalje u nabavku novih  električnih teretnih bicikla. Ovim su projektom, između ostalog, financirane i plaće troje djelatnika Grada Dubrovnika u periodu od 2018. do 2022. godine, kada projekt završava, edukacije i svi projektni materijali. I ovim projektom nastavljamo raditi na transformaciji grada na način da se okrenemo tehnologiji električnih vozila, koja su vozila budućnost. U suradnji s HEP-om postavljaju se punionice za električna vozila, pripremamo i projekt električnih autobusa, projekt car sharing zaživio je dosta dobro s obzirom na cjelokupnu situaciju s pandemijom”, rekao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković predstavljajući CCCB projekt.

Veliki su i ekološki benefiti korištenja električna teretna bicikla s obzirom na emisiju CO2, smanjenju buku te gužve. Gradovi Utrecht, Cambridge, San Sebastian i Copenhagen su već uveli ovu praksu na svojim ulicama i ona se pokazala kao vrlo ekonomski isplativa i efektivna.

”Učit ćemo od njih i kroz ovaj pilot projekt vidjeti kako će se one pokazati ovdje. Vidjet ćemo i ubuduće mogućnosti njihova korištenja. Cilj je promoviranje urbane mobilnosti kroz inovativna rješenja”, pojasnila je pročelnica Upravnog odjela za europske fondove i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž.

Uporaba teretnih bicikala diljem gradova EU pokazala se kao vrlo uspješan model rješavanja problema istovara tereta, a posebno u njihovim pješačkim zonama.  CCCB želi putem aktivnosti ovog projekta pokazati korist ovog rješenja, podići svijest u javnom i privatnom sektoru, reducirati zagađenost i zagušenost motoriziranim vozilima te poboljšati sigurnost i upotrebu javnih površina.

U narednom periodu provest će se radionice i edukacije o prednostima ovakve vrste prijevoza za zaposlenike poduzeća koja ih koriste. Zbog situacije s epidemijom uzrokovanom virusom COVID 19, projekt je produljen šest mjeseci i trajat će do veljače 2022. Ukupna vrijednost projekta za svih 20 projektnih partnera je 28.564.842,23 kuna, a bespovratna sredstva za Grad Dubrovnik iznose 983.671,87 kuna. (Grad Dubrovnik)

 

Moglo bi vas zanimati

Grad Crikvenica svim će umirovljenicima isplatiti novčanu pomoć za Uskrs

Đurđevac do lipnja 2026. dobiva Centar za starije – sigurno mjesto za 122...

Novi Marof: Umirovljenicima i drugim potrebitim kategorijama građana po 40 eura za Uskrs

U Puli otvoren Centar za mlade