Vijesti

Dubrovnik opet pun turista – nakon 30 godina uspostavili izravnu zračnu liniju sa SAD i odradili vrhunsku kampanju, strateški se okreću kvalitetnom, održivom turizmu

Naša nedavna analiza turističkih podataka Državnog zavoda za statistiku, kada se gledaju apsolutne brojke, pokazala je da se iako, cestovno dodatno izdvojen u epidemijskim uvjetima, na drugom mjestu prema broju dolazaka u 2020. odmah iza Rovinja, našao -Dubrovnik s 219. 683 turista…

Dubrovnik diše punim plućima!

Grad nalikuje onom na koji smo naviknuli u proteklim desetljećima. Vrvi turistima, ali se istovremeno može normalno razgledati, u njemu se može uživati i istovremeno susrest brojne svjetske zvijezde koje također uživaju u njegovim ljepotama – počevši od poznatih nogometaša poput Harry-a Maguire i Jacka Grealish-a, Rogera Taylora iz grupe Queen, legendarnog NBA košarkaša Michaela Jordana, hollywoodske dive Demi Moore, Viktorijinih anđelica, pa do glumca Harrison Forda, dobitnice Zlatnog globusa Caliste Flockhart i katarskog šeika Faisala Bin Qassima Al Thanija zainteresiranog za istraživanje poslovnih i investicijskih potencijala s naglaskom na segment hotelijerstva i turizma.

Posljednjih tjedana Dubrovnik bilježi izvrsne rezultate, svi otvoreni hoteli su puni bez da su značajno smanjivali cijene, apartmani i restorani su također puni bez velikih korekcija cijena.

Kako bi umnogome vratili staru i zasluženu slavu, Grad Dubrovnik i Turistička zajednica grada Dubrovnika, krenuli su vrlo rano u pripremu sezone 2021.  i odradili u proteklom razdoblju vrlo intenzivnu turističku promotivnu kampanju, ponajprije na američkom tržištu, za Grad drugom najvažnijem tržištu, što se pokazalo izuzetno uspješnim. Kao jedan od rezultata uvođenje je direktnih zrakoplovnih linija iz SAD do Dubrovnika, po prvi put nakon više od 30 godina. Dvije američke zrakoplovne kompanije povezuju New York direktno s hrvatskim jugom i to u Gradu Dubrovniku smatraju jako velikim uspjehom, čak neovisno o pandemijskim okolnostima.

Na inauguracijskom letu United Airlinesa iz New Yorka, 2.7. su u Zračnu luku Dubrovnik stigli prvi američki posjetitelji, njih, 214, a tim je u Čilipima povodom upriličena i prigodna svečanost dočeka.

-Danas nije samo veliki dan za Dubrovnik nego i za čitavu Hrvatsku, jer nakon više od 30 godina avion na direktnom letu iz New Yorka slijeće u Zračnu luku Dubrovnik- rekao je, tom prilikom gradonačelnik Mato Franković dodavši kako to treba smatrati velikim uspjehom i izvan trenutnih uvjeta zdravstvene krize koja je globalno još prisutna. Izrazio je nadu u dodatno osnaživanje suradnje s američkim tržištem te kazao kako će posjetitelji u destinaciji imati siguran i ugodan boravak.

Avioprijevoznik sa sjedištem u Chicagu u razdoblju od 1. srpnja do 3. listopada održavat će direktnu avio liniju između New Yorka i Dubrovnika četiri puta tjedno s 214 mjesta u zrakoplovu Boeing 767-300. Polasci iz New Yorka planirani su svakog ponedjeljka, četvrtka, petka i subote s povratcima iz Dubrovnika sljedećeg dana.

Gradonačelnik Franković dan iza dočekao je u dubrovačkoj zračnoj luci i prvi zrakoplov američkog avioprijevoznika Delta Air Lines s direktnom linijom iz New Yorka. Nova aviolinija prometovat će četiri puta tjedno između zračne luke John F. Keneedy (JFK) u New Yorku i Zračne luke Dubrovnik, zrakoplovima tipa Boeing 767-300 s 226 sjedećih mjesta, a prema programu leta u Dubrovnik će slijetati srijedom, petkom, subotom i nedjeljom, kroz srpanj, kolovoz i rujan.

-Ovi direktni letovi pomoći će potaknuti gospodarske prilike  i tržište turističkih putovanja u Sjedinjenim Državama i Hrvatskoj u trenutku kada dvije države izlaze iz pandemije COVIDa-19 i kreću se prema većoj mobilnosti- naveli su i potvrdili u priopćenju i iz Veleposlanstva SAD-a.

Tijekom prošlog ljeta, kada je Hrvatska bila jedina europska zemlja koja je primala putnike iz SAD-a, Dubrovnik je ugostio i ekipu televizijske kuće ABC, koja je u prime time-u ABC Newsa emitirala posebnu emisiju Good Morning America upravo iz Dubrovnika, a pratilo ju je oko 12.5 milijuna gledatelja. Za njihovog boravka u RH imali su i intervju s gradonačelnikom Dubrovnika. Potom je ovu zimu, ponovno u suradnji s Gradom Dubrovnikom i TZ-om, u emisiji Petera Greenberga, višestrukog dobitnika nagrade Emmy i glavnog urednika CBS Travela, priznatog istraživačkog novinara te vrhunski poznavatelj turističkih tema, objavljen i specijalni prilog o Dubrovniku, „skrivenom dragulju“, otvorenom za turiste u vrijeme pandemije korona virusa.

Greenberg u gotovo desetominutnom prilogu na svojstven način dočarava dubrovačku povijest, kulturu i umjetnost, uz impresivne snimke iz zraka i unutar zidina, prilog prikazuje prepoznatljive lokacije kao što su stara gradska jezgra, Lazareti, Srđ s tvrđavom Imperial, ali i otkriva skrivene ljepote podalje od vreve turista. Autor nije propustio priliku za šetnju i razgovor sa stanovnicima, a prilog u konačnici na kreativan način milijunskom auditoriju prikazuje Grad u najboljem svjetlu. Rezultat svega navedenog jest da su im ove godine Amerikanci ponovno među najbrojnijim gostima.

U lipnju ove godine u Dubrovniku je boravila ekipa CNN-a, s njihovim poznatim novinarom Richardom Questom, kada je iz Dubrovnika uživo emitirana i CNN-ova izuzetno gledana emisija Quest Means Bussiness, u kojoj je isto tako gostovao i dubrovački gradonačelnik, koji je i tom prigodom milijunsko gledateljstvo pozvao na odmor u Dubrovniku. Ekipa CNN-a ujedno je tada snimila materijale za još jednu izuzetno gledanu, turističku emisiju Quest’s World of Wonder, emitiranu tijekom srpnja.

Također u lipnju Dubrovnik je ugostio i jednu izuzetno važnu turističku konferenciju. Riječ je o godišnjoj konferenciji Američkog udruženja savjetnika za putovanja (ASTA), koja se prvi put održala u Dubrovniku, a pokazuje smjer kretanja i interesa američkog turističkog tržišta. Stoga se u narednom razdoblju očekuje još veći broj američkih turista u Dubrovniku, jer ranija iskustva pokazuju da se nakon održane ASTA konferencije u nekoj destinaciji poveća broj dolazaka najviše baš s američkog tržišta.

Dubrovčani su na privlačenju gostiju iz SAD-a krenuli raditi još u veljači, kada je započela promotivna kampanja na 1705 ekrana u 73 zračne luke diljem Sjedinjenih američkih država. Promotivni film u trajanju 30 sekundi emitirao se svakih sat vremena i pretpostavlja se da ga je vidjelo oko 35 milijuna ljudi na tamošnjim aerodromima. Nastavak je to bio niza aktivnosti usmjerenih ka promociji Dubrovnika na ključnim emitivnim tržištima tijekom globalne pandemije, u ovom slučaju američkom tržištu. U okolnostima zdravstvene i ekonomske krize, kada je turizam kao uslužna djelatnost posebno pogođen efektima globalne pandemije, procijenili su s punim pravom u Gradu i pogodili, ključno je zadržavanje vidljivosti i ciljana promocija Dubrovnika i RH kao atraktivne i sigurne turističke destinacije, a upravo takve strateške mjere bile su izvrsna priprema su za oporavak turizma.

Vezano za sigurnost destinacije dosta se napravilo za promociju cijepljenja kao najsigurnijeg oblika obuzdavanja pandemije korona virusa. Upravo iz Dubrovnika krenula su prva cijepljenja turističkih djelatnika, koji su se u jako velikom broju odazvali pozivu da se cijepe i tako direktno utječu na održanje sezone 2021. Na taj su način mogli poručiti gostima da su sigurna destinacija. U tu je svrhu prošle godine izrađen i animirani film Dubrovnik – safe vacation, s porukom o gradu kao sigurnoj destinaciji kroz stoljeća koji je prvi u svijetu uveo karantenu kakvu znamo danas.

I aktualne brojke za 2021. godinu vrlo su zadovoljavajuće, dobri trendovi iz srpnja nastavljeni su i tijekom ovog mjeseca, pa su sada u kolovozu na oko 70  posto rekordne 2019. Dnevno imaju oko 21.000 noćenja, a na svom području s datumom 16. kolovoza zabilježili su ukupno milijun noćenja.

Dubrovnik se vratio u program kružnih putovanja, u nizu aktivnosti ishodio je i suglasnost Ministarstva kulture i medija za povjeravanje provođenja Plana upravljanja povijesnom cjelinom pod zaštitom UNESCO-a Zavodu za obnovu Dubrovnika, proveo desetke komunalnih akcija, uveo besplatnu brodsku liniju od Stare luke do Gruža, postavio plažna dizala za osobe s invaliditetom na Šipanu, Lopudu i Kalamoti, na koncu postao i vlasnikom cijelog ljetnikovca Bunić-Kaboga, a prvi je u RH sa „smart city“ strategijom, skupom projekata i aplikacija koji podižu kvalitetu boravka posjetitelja!

Planira i izgraditi filmski studio i tako postati još privlačnija lokacija, prestižna kulisa, za strane produkcije, snimanje filmova i serijala poput glasovite – “Igre prijestolja”…

Turizam je, izvjesno, motor razvoja mnogih krajeva Hrvatske, a posebice Dubrovnika, koji je, u mnogočemu, perjanica hrvatskog turizma. Međutim, turizam, unatoč svojim višestrukim pozitivnim utjecajima na društvo i gospodarstvo, kako u najrazvijenijim destinacijama svijeta, tako i u Dubrovniku, ima i svoje negativne nuspojave: zagušenja prometne i dr. komunalne infrastrukture, degradaciju identiteta, kulturnih i prirodnih vrijednosti, socijalno raslojavanje i odljev stanovništva i odumiranje četvrti uslijed prijetnji masovnog turizma koji se razvija stihijski. Prepoznajući potrebu hitnog, ali i sustavnog djelovanja prema održivijim modelima razvoja grada i njegovog turizma, Grad Dubrovnik je pokrenuo inicijativu Respect the City. RTC je strateški istraživačko-razvojno-inovacijski projekt čiji je cilj kroz kombinaciju kratkoročnih, srednjoročnih i dugoročnih mjera i rješenja unaprijediti pozitivne učinke turizma na ljude, zajednicu i prirodne i kulturne vrijednosti s jedne, a smanjiti negativne učinke s druge strane, što se planira postići kroz praktične mjere, modele i rješenja dobrog upravljanja i održivog razvoja sukladno smjernicama tijela UN-a (npr. UNESCO-a, UNEP-a, UN WTO-a), EU, Vlade RH i dr. relevantnih tijela. Kroz uvođenje i promociju modela održivog i odgovornog turizma, RTC želi doprinijeti održivom razvoju i unapređenju kvalitete života kako stanovnika grada, tako i kvalitete iskustva posjetitelja grada, osiguravajući održivost turističkog i ukupnog društveno-gospodarskog razvoja.

Dubrovnik se prošlih sezona, inače, suočavao u implementaciji projekta Poštujmo Grad (Respect the City), ponajviše u vidu smanjenja broja istovremenih putnika na brodovima na kružnim putovanjima. Dobro upravljanje je srž održivog razvoja, a upravo kroz akcijski plan planira se konkretno doprinijeti očuvanju, ali i unapređenju ugleda Dubrovnika kao svjetski atraktivne, no i organizirane, dobro upravljane i uređene turističke destinacije koja osim svoje ljepote, kulture i povijesti, svijetu može ponuditi i relevantna rješenja, znanja i inovacije kao dodatnu vrijednost kako za posjetitelje, tako i za sve svoje građane, uključivo djecu, mlade, obitelji, osobe treće dobi i druge skupine u riziku od isključenosti, napominju u izuzetno važnom projektu Grada Dubrovnika.

Što se tiče očekivanja do kraja sezona, ukoliko ne bude većih poremećaja vezanih za situaciju s COVID-om i ovako dobar trend se nastavi i tijekom rujna i listopada, u Dubrovniku vjeruju u rezultat na razini 60 posto  rekordne 2019., ističu iz Grada…

-Cijela turistička sezona odvija se upravo u smjeru u kojem smo je pripremali i očekivali. Preduvjet su bili dobri epidemiološki pokazatelji, odnosno mali broj novozaraženih korona virusom, direktni letovi iz SAD-a i Rusije, kao i dolazak aviokompanije KLM na dubrovački aerodrom nakon 32 godine te povratak britanskog turističkog tržišta. Prošla godina, iako godina obilježena korona krizom zabilježila je rekordan broj dolazaka privatnih aviona u Zračnu luku Dubrovnik, a 2021. je 70 posto bolja od prošle rekordne 2020.  Sve je to rezultiralo zasad uspješnom turističkom sezonom- kaže nam i gradonačelnik Mato Franković. Kako ističe, Dubrovnik je konačno počeo cijeniti sebe i ide u smjeru gdje se davno trebao nalaziti – Gradu kvalitete, uključivog, ekskluzivnog i održivog turizma. (Pero Livajić)

Moglo bi vas zanimati

Pula: Počela gradnja prvog novog vrtića nakon 13 godina – ovako će izgledati...

Pula: Deset autobusnih stanica dobiva zelene krovove  

Varaždin: Intenzivirani radovi na uređenju grada, radi se više nego ikada

Zlatar povećao naknade za bebe: Roditeljima od 400 do 3.000 eura