Vijesti

Dubrovnik: U Brsečinama se uređuju pristanište i parkiralište s krovnim solarnim panelima, vjetro i valo elektranama, punionicama za električna vozila i plovila koja će grad povezivati s otocima…

U Brsečinama se razvija ekološki održivi projekt Dubrovnik-Elafiti Gate; uključuje parkiralište s pristaništem i brodskom vezom za Lopud i Šipan.

Dubrovnik-Elafiti Gate koncept je povezivanja Dubrovnika s Elafitima, poglavito otocima Lopud i Šipan, a putem pristaništa za male brodove s dodatnom infrastrukturom koja bi se realizirala u Brsečinama.

Ovaj koncept, koji je predstavnicima Grada Dubrovnika predstavio autor, arhitekt Željko Katalinić, naslanja se na postojeću ideju aktivacije Brsečina kao poveznice s Elafitima, komplementaran je brojnim strateškim i razvojnim dokumentima ove gradske uprave, počiva na korištenju obnovljivih izvora energije, a predstavlja i veliki doprinos izmještanju i diverzifikaciji turističke ponude uz brojne benefite za lokalno stanovništvo kao i sve građane Grada Dubrovnika.

Prema izloženom konceptu, cilj je kod sadašnjeg odmorišta, smještenog uz magistralu, ponuditi dodatna parkirališna mjesta (120 mjesta realizirana kaskadno) i novoizgrađenom cestom stvoriti vezu s novim pristaništem za male brodove.

Sveukupna energija potrebna za funkcioniranje ovog multifunkcionalnog projekta zasnovanog na eko tehnologijama crpila bi se iz samoodrživih izvora, uključujući i energiju potrebnu za punjenje električnih vozila i malih elektro brodova/trajekta kapaciteta od 10 do 35 vozila i do 150 putnika, a koji bi vozili za Elafite, u tom smislu, predviđeno je natkrivanje svih parkirališnih mjesta solarnim panelima, a koristila bi se i energija vjetra (vjetrenjača) te energija valova koja bi se dobivala putem pomičnog valobrana. Koncept obuhvaća i uređenje vidikovca te reciklažnog dvorišta kao reprezentativnog  primjera takvih postrojenja, a postavili bi se i kiosci za turističke i prodajne potrebe lokalnih OPG-ova, info-centar za Dubrovačka gornja sela i Elafite. Za navodnjavanje zelenih površina i za potrebe protupožarne zaštite koristila bi se oborinska voda te ona dobivena biološkim pročišćavanjem otpadnih voda. Drop off/on zona uz more uredila bi se kao park mediteranskog bilja.

U naravi, realizacijom projekta Dubrovnik-Elafiti Gate povezuju se dijelovi Gornjih sela, ali i čitavo gradsko područje s Elafitima i osigurava se nova podloga za razvoj i razmjenu dobara i usluga. Dodatno, rasterećuje se postojeća cesta do plaže Brsečine, koja bi postala pješačka zona prohodna za interventne službe, što do sada nije slučaj.

Ovakav multidimenzionalan i složen projekt, koji je sada još na razini koncepta, Grad Dubrovnik nastavit će razvijati kako bi pravovremeno bio spreman za prijavu na financiranje iz europskih fondova. Naime, u novom proračunskom razdoblju EU ulaganja u razdoblju od 2021. do 2027. bit će usmjerena na pet glavnih ciljeva, a ističu se dva specifična vezana uz energetsku tranziciju, obnovljive izvore energije te promicanje održive multimodalne urbane mobilnosti.  (Grad Dubrovnik)

Moglo bi vas zanimati

Duga Resa za projekt Vodeni grad traži od resornog Ministarstva zaštite okoliša ocjenu...

Sveta Nedelja dobiva još 2,5 kilometara biciklističkih staza

Zlatar: U tijeku projekti vrijedni 5,2 milijuna eura, u pripremi nabave za radove...

Grad Ivanić-Grad planira osnivanje centra za dnevni boravak starijih osoba – osigurat će...