Vijesti

Dubrovnik sezonu završio na 20 posto lanjskih turističkih rezultata, Franković optimističan: ‘Vjerujem da se brzo možemo vratiti’

Sedma po redu Skupština Turističke zajednice grada Dubrovnika održala se u utorak u hotelu President Dubrovnik. Član Turističkog vijeća gradonačelnik Mato Franković na početku sjednice osvrnuo se na izazove koji su obilježili ovu turističku sezonu u Dubrovniku.

– Na početku mog mandata dočekao me izazov prekomjernog broja gostiju, a evo na kraju mandata suočavamo se s nedostatkom gostiju. Kako bi rekli naši stari ‘trijeba s bremenom akomodavat’… Vjerujem da ćemo iz ove priče izaći brzo i uspješno, ali prije toga moramo odraditi ovaj posao pa tako Zračna luka, Turistička zajednica i Grad Dubrovnik nastupaju zajedno. Optimističan sam i mislim da se možemo relativno brzo povratiti. Također vjerujem kako će cjepivo biti u prvom kvartalu iduće godine što će u konačnici omogućiti ljudima da lakše i sigurnije putuju – kazao je gradonačelnik Franković komentiravši početak turističke sezone koji se poklopio s ukidanjem lockdowna zbog pandemije koronavirusa. Početak lipnja i srpnja prema riječima gradonačelnika nisu bili loši, a dobre su bile i najave za rujan i listopad.

– Mi smo se dobro nosili s COVID-19, bili smo 60 dana bez zaraženih, ali otvaranjem smo prihvatili rizik da može doći do većeg broja zaraženih. Dobro je što se nisu otvorili noćni klubovi koji su u pojedinim gradovima bili žarište. Većinu vremena smo držali virus pod kontrolom, kada su se pojavile prve naznake da će nas UK staviti na crvenu listu pisao sam premijeru Johnsonu da ipak gledaju podatke po regijama i županijama. No, nakon četiri tjedna smo završili na crvenoj listi iako smo radili sve što je bilo u našoj moći. Brojke zaraženih bile su neminovne – istaknuo je Franković te dodao kako ‘situacija nije bajna’.

– Nismo stajali skrštenih ruku iako ova situacija podsjeća kao da tiskate zid, a on stoji u mjestu. Grad je pokušao maksimalno pomoći gospodarstvu pa smo tako izdvojili 22 milijuna kuna za gospodarske subjekte, a pomažemo i bolnicu. Situacija u gradskim financijama također je zahtjevna, ali nismo pred bankrotom. Zaduženjem ćemo osigurati financijsku stabilnost jer pad prihoda je veliki, uz to smo preuzeli i neke obveze od ranije i moramo financirati plaće – istaknuo je gradonačelnik Mato Franković. Direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Ana Hrnić predstavila je aktivnosti TZ-a od početka godine do kraja rujna.

Naime, prema podacima o turističkom prometu sustava eVisitor, od 1. siječnja do 3. listopada 2020. zabilježeno je 208.790 dolazaka, što je 17 posto od ukupnog broja dolazaka lani, a ostvareno je 763.802 noćenja, odnosno 20 posto od ukupnog broja ostvarenih noćenja u 2019. godini. Prema vrsti smještaja, u hotelima je zabilježeno 363 515 noćenja dok je u privatnom smještaju ostvareno 307 505 noćenja.

Najbrojniji gosti bili su iz Hrvatske, Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Francuske, Poljske, BiH, SAD-a, Ukrajine, Austrije i Belgije, direktorica Turističke zajednice navela je podatke kako je Dubrovnik bio povezan od 15. lipnja do 6. rujna s 1348 međunarodnih letova koji su povezivali grad s 55 destinacija. Prema njezinim riječima to je bilo zadovoljavajuće za situaciju kada je cijeli svijet bio blokiran zbog pandemije. Hrnić je istaknula kako se i dalje pregovara s aviokompanijama.

Navela je da kako su imali brojne online aktivnosti i marketinške kampanje poput Stream City livea za vrijeme lockdowna kada su pijanist i violinist locirani na dva različita mjesta gledatelje upoznali s DJ setovima u vrijeme zalaska sunca. Također istaknula je kampanju ‘Dubrovnik – tamo gdje je srce’ za domaće turiste, promociju animiranog i dokumentarnog filma o povijesti dubrovačke karantene koja je povezala priču s COVID-19, a jesenska promocija je također usmjerena gostima iz Hrvatske kroz tiskane i digitalne medije. Direktorica TZ-a je još istaknula i kreiranje video razglednica, aktivnosti putem stranih medija koje su doprinijele većoj vidljivosti Dubrovnika u svijetu, dolazak blogera i influencera u grad… Od aktivnosti koje će raditi do kraja ove godine navela je repozicioniranje dizajna i praćenje kvalitete destinacije kroz ankete, ključne kampanje s avio kompanijama, kreiranje zanimljivih sadržaja… (dubrovackidnevnik.net.hr)

Moglo bi vas zanimati

Pula: Počela gradnja prvog novog vrtića nakon 13 godina – ovako će izgledati...

Pula: Deset autobusnih stanica dobiva zelene krovove  

Varaždin: Intenzivirani radovi na uređenju grada, radi se više nego ikada

Zlatar povećao naknade za bebe: Roditeljima od 400 do 3.000 eura