Vijesti

Dubrovnik: Rješava se problem parkinga – uz Park ‘n’ Ride na Pobrežju, uskoro tri nove gradske javne garaže – u Mokošici, Sv.Jakovu i na Gruškom polju

Dubrovnik bi u skorom razdoblju morao imati čak tri nove javne garaže u užem području grada.

Kako je otkrio gradonačelnik Mato Franković na održanoj konferenciji za novinare, među ostalim, odgovorajući na nekoliko novinarskih pitanja o javnim garažama, one bi trebale biti izgrađene na dubrovačkom području i tako rasteretiti ulice prometa u mirovanju.

“Nadamo se da ćemo uskoro dobiti građevinsku dozvolu za garažu iza OTP banke te da ćemo u idućoj godini početi radove na izgradnji. Tako je planirano i zasad nemamo prepreka. Imamo planiranu i garažu u Ulici Bartola Kašića u Mokošici. Tu smo izradili idejno rješenje, sad idemo na ugovaranje potvrde na glavni projekt, a izradili smo i idejno rješenje za garažu u Sv. Jakovu. I tu ćemo uskoro pokrenuli postupke za ugovaranje izrade potrebne dokumentacije za izdavanje građevinske dozvole kako bi krenuli u izgradnju. Gradu treba sigurno još više parking garaža, a moram istaknuti i projekt “Park and ride” sustav za koji smo dobili svu potrebnu dokumentaciju i čekamo rezultate natječaja “Resilience and recovery” na koji smo prijavili ovaj projekt i vjerujemo da ćemo dobiti novce za taj dio- kazao je gradonačelnik.

Prva i najveća dubrovačka javna garaža na Ilijinoj glavici ima 700-tinjak parkirališnih mjesta, Planirana garaža u Gružu imala bi 400 na 15 tisuća četvornih metara građevine podijeljene na dvije podzemne i pet nadzemnih etaža.  U Ulici Bartola Kašića u Mokošici predviđena je garaža s 206 parkirališnih mjesta za koju je izrađeno i idejno rješenje, a gradnja je planirana na mjestu postojećeg parkirališta, kod nekadašnjeg okretišta autobusne linije 1A. Zbog prirode nagiba terena, građevina će se sastojati od suterena, četiri podzemne etaže i prohodnog krova. Vanjski i ukopani gabariti armiranobetonske konstrukcije su 35,26 i 43,70 metara, dok je visina od najniže točke pod zemljom 7,5 metara. Promet unutar garaže odvijat će se jednosmjerno po etažama preko rampi, a za pješačku komunikaciju planirana su dva stubišta i osobno dizalo, koje će omogućiti nesmetano kretanje osobama s invaliditetom odnosno osobama smanjene pokretljivosti. Krovna etaža zamišljena je kao javna površina s društvenim i ugostiteljskim sadržajem, dok će se na njenom sjevernom dijelu urediti manji sporstski otvoreni sadržaji poput terena za košarku i dječjeg igrališta.

Što se tiče garaže u Svetom Jakovu, radi se i na tom projektu, no ona će biti prvenstveno namijenjena lokalnim stanovnicima. Gradit će se po principu Ulice Stjepana Cvijića, u partnerstvu s građanima. UInače, prema riječima gradonačelnika Mate Frankovića u nedavnom razgovoru za Slobodnu Dalmaciju, u planu je gradnja deset garaža, između ostalog dvije bi trebale biti u Lapadu, jedna na Vojnoviću, jedna u Vukovarskoj, jedna u Gružu te jedna u neposrednoj blizini povijesne jezgre grada. Time bi se riješio prometni kolaps, no nerealno je ipak u kratkom roku očekivati izgradnju toliko garaža.

Promišljajući daljnji razvoj i urbanizaciju Grada Dubrovnika, gradska uprava nastavlja s razvojem infrastrukturnih projekata s ciljem rasterećenja gradskog središta opterećenog prometnim zagušenjima. Jedna od ključnih investicija, kao dio integriranog razvojnog programa Dubrovnik 2030 i projekta Poštujmo Grad, je Park ‘n’ Ride sustav na području Pobrežja.

Park ‘n’ Ride sustav uključuje uređenje javnog parkirališta za osobna i taksi vozila te autobuse s prometnim priključkom na bivšu županijsku cestu Ž6235 i javnim prijevozom do užeg središta. Završena je izrada glavnog projekta kojim je predviđeno ukupno 624 parkirališnih mjesta, kao i dva terminala za ukrcaj i iskrcaj putnika iz autobusa. Od 550 parkirnih mjesta za osobna vozila, 30 mjesta bit će označeno za vozila osoba s invaliditetom. Stajalište za autotaksi obuhvatit će 18 mjesta, dok je za autobuse planirano 20 parkirnih mjesta.

Osim uređenja kolnih površina, na području cijelog sustava uredit će se i pješačke i zelene površine, a detaljno osmišljen projekt obuhvaća i funkcionalno rješenje odvodnjavanja i pročišćavanja oborinskih voda s kolnih i pješačkih površina. Kako bi se omogućila maksimalna iskorištenost prostora s obzirom na specifičnosti terena, parking će se graditi kaskadno i to izvedbom armiranobetonskih potpornih zidova.

Uređenjem Park ‘n’ Ride parkirališta Grad Dubrovnik je korak bliže planiranom ograničenju pristupa automobilima do granica kontaktne zone povijesne jezgre za sve osim za lokalno stanovništvo, što je jedan od ciljeva strateškog projekta Poštujmo grad. Posjetiteljima koji svoja vozila ostave na Pobrežju na raspolaganju će biti prijevoz autobusima JGP Libertas uključen u cijenu parkiranja.    Projekt je prijavljen na EU projekt Recovery and Resilience, kazali su nam pak iz Upravnog odjela za izgradnju i upravljanje projektima Grada Dubrovnika.

Problem parkinga u Dubrovniku postao je odavno svakodnevica građana. Ne predstavlja problem samo domaćima, već u vrhunskoj turističkoj destinaciji i brojnim posjetiteljima. (PL/Grad Dubrovnik/dubrovnik.net)

Moglo bi vas zanimati

Županja: Gradit će se zgrada s POS stanovima za mlade

Makarska dobila dva nova teniska terena

Bjelovar: Raspisan javni poziv – poljoprivrednicima 140.000 eura potpora

Grubišno Polje: Spar otvorio novu trgovinu te JVP donirao za opremu 10.000 eura