Dobra objava za medije može učiniti čuda. Ona je spona između vas i novinara i jedan od klasično glavnih instrumenata odnosa s medijima. Objavama možemo plasirati vijest, najaviti događaj, izraziti stav. Užurbani ritam je danas novinare stavio u neugodan položaj stalne borbe s vremenom pa će dobro priopćenje koristiti i njima. Ipak, nemojte očekivati da su novinari dužni objaviti vašu vijest. Često puta im ona koristi kao povod za neku priču ili analitičko promišljanje. Objave za medije nisu plaćeni oglasi i koliko god to uprava željela, bolje je da je tako.

Struktura dobre objave za medije mora nalikovati obrnutoj piramidi. Pojasnite ono što je najvažnije odmah u početku, a slijedeća poglavlja neka vam posluže kao objašnjenje. Odgovorite na pet osnovnih pitanja; tko, što, gdje, kada i zašto te dodajte i KAKO ukoliko ne opterećuje sadržaj. Najbitnije pitanje koje si trebate postaviti je kome se obraćate. Tko su točno ljudi koje bi vaša objava trebala interesirati? Ukoliko to ne možete definirati provjerite da li uopće trebate ići  u medije s priopćenjem ili ne. Možda je bolji alat briefing s novinarima ili možda neka ciljana promotivna kampanja. Ukoliko ne možete u tri rečenica pojasniti svojim riječima srž objave, teško da će je građani ili oni koji nisu upoznati s temom uopće razumjeti. A to je onda problem!

Još jedna greška koja se najčešće susreće u komuniciranju samouprave i uprave je korištenje dosadnog, administrativnog jezika. Govorite jezikom kojim govore oni kojima se obraćate inače ste promašili cijeli smisao komuniciranja s novinarima i građanima. Kako bi vaše priopćenje bilo još kvalitetnije dobro je imati na umu i slijedeće preporuke;

  1. Nemojte koristiti hvalospjeve vašem radu ili postignuću. Dozvolite ljudima da procijene koliko ste dobri.
  2. Koristite se kratkim, sažetim i jasnim rečenicama i porukama. Širenje najčešće oduzima fokus sa bitnog.
  3. Uvijek se zapitajte zašto bi čitatelji željeli znati ovu informaciju i pronađite njezino ljudsko lice. Pričajte kroz konkretne situacije i ljude, a ne kroz propise i brojke.
  4. Budite kreativni i nađite načina da svaku vijest ili priču povežete sa vašom izvornom misijom.

Nemojte pasti u zamku „šabloniranih“ priopćenja jer time gubite šansu da dobri projekti uopće ne budu primjećeni. To se posebno odnosi na projekte koji se financiraju iz fondova Europske unije jer često postoje zakonitosti komuniciranja koje morate poštovati. Ipak i uz to se potrudite da komunicirate KOJU DOBROBIT oni donose za širu lokalnu zajednicu. Isplati se uložiti vrijeme i energiju u malo istraživanja i promišljanja. Dobra objava dobar je način da pošaljete odličnu poruku. Pa zašto to prokockati?

Prethodni blogovi:

*  Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.

*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.