Advent u Opatiji, baš kao i više puta do sada, iznova je ispunio sva očekivanja! Ne samo što je u izboru za najljepši advent u Hrvatskoj portala Gradonačelnik.hr zauzeo visoko 6. mjesto i plasirao se u Top 10 advenata u RH, donio je čarobnu atmosferu u grad, ali i izvrsne turističke rezultate, koji su Opatiju svrstali na 2. mjesto naših najuspješnijih domaćih destinacija…
Prema objavljenom izvješću Hrvatske turističke zajednice, Opatija se, s 35.509 noćenja ostvarenih u prosincu, smjestila odmah iza Zagreba na prvom, a ispred Splita, Dubrovnika i Rovinja na trećem, četvrtom i petom mjestu poretka.
Zahvaljujući atraktivnom programu i popularnosti Najljepšeg Adventa uz more među domaćim i stranim gostima, posljednji mjesec 2021. godine u Opatiji približio se rezultatima iz rekordne 2019. Naime, u proteklom mjesecu u Opatiji je boravilo 16.365 gostiju, što je 90 posto od broja turista koji su Opatiju posjetili rekordnog prosinca.
U odnosu na prosinac 2019. godine rastao je broj noćenja domaćih gostiju u Opatiji, što je posljedica odlične promocije i vidljivosti Najljepšeg Adventa uz more u domaćim medijima i na društvenim mrežama. Od 1. do 31. prosinca 2021. evidentirano je skoro 15 tisuća noćenja hrvatskih gostiju u Opatiji, što je 47 posto više nego 2019. Strani gosti su s nešto više od 20 tisuća noćenja dosegnuli u odnosu na spomenutu godinu 60 posto turističkog prometa.
U strukturi smještaja tijekom prosinca dominirali su hoteli u kojima je ostvareno 84 posto ukupnih noćenja, dok je 14 posto od ukupnih noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju. Kada se promatra razdoblje Adventa, od 26. studenog do 9. siječnja, ukupan broj noćenja iznosi preko 56 tisuća, što je četiri puta više noćenja nego 2020. godine i 90 posto rezultata iz 2019. Uz domaće goste, koji su zaslužni za 25 tisuća noćenja, slijede gosti iz Austrije koji su ostvarili 11.000 noćenja, Slovenci 6.000, Nijemci 3.000 noćenja…
Najjači je pritom bio novogodišnji vikend: od 31. prosinca do 2. siječnja ostvareno je 8 tisuća noćenja, uz oko 4.000 gostiju, što je praktički na razini 2019. Konkretnije, broj turista koji su boravili u Opatiji bio je na 96 posto rezultata iz te godine, dok je broj noćenja na razini 80 posto noćenja u 2019.
-Najljepši Advent uz more postao je jedan od značajnijih motiva za dolazak u Opatiju, koji naš grad svrstava u sam vrh najpopularnijih domaćih zimskih destinacija. Veseli nas da su i domaći i strani gosti prepoznali trud koji je uložen u organizaciju i promociju adventskih događanja, kao i da ih je ponovo osvojila atraktivna atmosfera u gradu, zbog koje je Opatija uvrštena i među najljepše uređene adventske gradove u Europi- kazala nam je direktorica Turističke zajednice Suzi Petričić. Prosinac je, dodaje, tako na najbolji način, uz odlične rezultate, ispratio 2021. godinu koja se, usprkos izazovnim epidemiološkim situacijama, približila povratku na razinu rekordne 2019., naglašava.
A Najljepši Advent uz more i ove godine je bio mjesto za idealni zimski provod, zabavu u dobrom društvu i vrhunskoj atmosferi, uz prekrasno uređenje, sjajnu glazbu te prigodne specijalitete, a svi su programi bili, naravno, prilagođeni epidemiološkim uvjetima.
Za doček Nove godine oslonili su se na domaće snage pa su na otvorenome održali nekoliko dočeka. Tradicionalni doček na Mrkatu uz Trio Rio, Davida Danijela, Duleta i Bonacu, Koktelse i Šajetu organiziran je uz EU digitalne COVID potvrde i osigurana 2 punkta za ulazak. Također, svim je posjetiteljima osigurano besplatno parkiranje za osobna vozila od 16. prosinca do 15. siječnja subotom, nedjeljom i blagdanom. Zahvaljujući vrijednim djelatnicima Turističke zajednice i Parkova te njihovim vanjskim suradnicima provelo se ukrašavanje grada uz bok europskim metropolama, u kojemu su svi posjetitelji doista mogli uživati u prekrasnoj bajci na opatijski način, kako kazao je kazao gradonačelnik Opatije i predsjednik opatijske Turističke zajednice Fernando Kirigin.
– I prošle godine Opatija je zasjala u najljepšem sjaju i ti su prekrasni kadrovi obišli čitav svijet, zadovoljstvo gostiju najveća je nagrada za naš trud, a svake godine podižemo ljestvicu kvalitete, nastojeći ne samo ispuniti već i nadmašiti želje naših posjetitelja. Ponosni smo što je ove godine opatijski Advent nosio oznaku „Best Christmas Lights“ utjecajne turističke organizacije European Best Destinations, koja je Opatiju svrstala među najljepše uređene europske gradove tijekom Adventa, uz bok Londona, Monte Carla, Madrida, Nice i Praga – podsjeća direktorica TZ Opatija.
Cijelim gradom zasvijetlila je raskošna dekorativna rasvjeta, a za posjetitelje je bilo spremno 25 osmišljenih adventskih lokacija. Blagdanska atmosfera proširila se već poznatim adventskim lokacijama poput Parka Angiolina, Parka sv. Jakova, Ljetne pozornice, prostorom ispred U.P. Juraj Šporer, ali i nekim novim lokacijama – uz lungomare i na terasama brojnih opatijskih hotela.
Definitivno, Advent je i ovog puta disao punim plućima, a brojni posjetitelji su mogli uživati u prekrasno uređenim parkovima i lungomaru, ali i u okusima i mirisima cimeta, kuhanog vina, gastro-delicija te raznovrsnim programima…
Središte Adventa u Opatiji ponovo je bio Umjetnički paviljon Juraj Šporer i park koji ga okružuje, od 26.11. do 2.1., Šporer je svakodnevno bio mjesto okupljanja najmlađih ljubitelja adventske atmosfere, uz radionice, animacije i predstave za djecu, a Božićni sajam ponudio je zabavu za sve uzraste uz glazbene programe s popularnim glazbenicima kao što su Dellboys, Denis Razz Jazz Quartet, Padre, Duo Blondes, Grapevine Babies, Riccardo Staraj & Midnight Blues Band i druge, bogatu ponudu prigodnih blagdanskih specijaliteta.
Festival Opatija pripremio je na tri lokacije istovremeno raznolika događanja tijekom adventskih dana. Ljetna pozornica postala je „Ledena čarolija“, omiljeno klizalište koje je ponudilo poseban ugođaj. Uz specijalnu rasvjetu koja svijetli kroz led, bilo je to omiljeno mjesto za sve one koji vole „guštati“ uz brojne adventske kućice i gastro-adventski kutak. Klizački klub „Medo“ iz Zagreba zabavio je mališane i njihove roditelje predstavom „Bajka na ledu“, a bila je organizirana i škola klizanja.
Tijekom vikenda odvijao se glazbeni program uživo, a posebno veselje donio je Dječji doček Nove godine u podne, u društvu kostimiranih animatora, te doček za odrasle uz popularne Grooverse, nabrajaju nam iz Grada. Program se istovremeno odvijao u centru Gervais, uz gotovo svakodnevne kino-projekcije, koncert Riječkog klavirskog trija, izvedbe baletne predstave „Putešestvije“ Osnovne škole za klasični balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica. Vrhunac adventskih događanja održao se 15. prosinca, a riječ je o najpoznatijoj baletnoj predstavi „Orašar“ u izvedbi međunarodno priznate baletne trupe Ukrainian Classical Ballet, koja je uz impresivnu produkciju, veličanstvenu scenografiju i čarobnu glazbu, publici pružila nezaboravan doživljaj.
Blagdanska se atmosfera osjetila i na novim lokacijama, među kojima je i Slatina, gdje su organizatori, vlasnici triju ugostiteljskih objekata koji se nalaze uz opatijsku šetnicu pripremili Xmas Street Lungomare Advent, na prostoru od hotela Savoy do ville Madonna. Uz prigodnu ponudu hrane i pića u adventskim kućicama i ugostiteljskim objektima, nudili su bogat program pun zabave, žive glazbe i zanimljivih događanja za najmlađe, poput dolaska sv. Nikole, Poštanskog ureda Djeda Božićnjaka, druženja i fotografiranja s Djedom Božićnjakom, podjele poklona i drugih zabavnih sadržaja.
Posebne programe pripremili su i opatijski hotelijeri, a najveća grupacija – Liburnia Riviera Hoteli, prilagodila je ponudu u nizu svojih objekata…
Posjetitelji su mogli uživati u bogatoj ponudi adventskih kućica i DJ ritmovima na terasi Heritage Hotela Imperial gdje ih je još čekao i prigodni foto-punkt. U kavani Strauss posjetitelje je dočekao blagdanski ugođaj uz delicije iz jedinstvenog čokoladnog kutka, vrhunska craft kava Hug & Punch i posebni program koji uključuje kreativnu radionicu izrade ukrasa za božićno drvce te fotografiranje s Djedom Božićnjakom i vilenjacima. U hotelima Ambasador i Palace Bellevue ljubitelji gastro i wellness iskustava mogli su uživati u Choco Brunchu od 3 slijeda i čokoladnoj masaži, baš kako je u najavi naglasila voditeljica marketinga Liburnia Riviera Hoteli Klara Basan, pozvajući svih da dožive čaroliju Adventa na Opatijskoj rivijeri u Liburnia Hotels & Villas.
Milenij hoteli poznati su po atraktivnom svečanom paljenju božićnih lampica, koje nije izostali ni sada, na terasi hotela Continental. Kao i svake, godine posebno su se pripremili za Festival čokolade čiji centar je bio mala tvornica čokolade ‘Milenij Choco Svijet’, a našim čokoladnim carstvom vladao je Andrej Škendel (Billy Wonka) koji je zajedno sa svojim pomoćnicima unio dašak čarolije, uz Doručak s Djedom Mrazom, posebni programi za božićne praznike, nezaboravni doček Nove, vrhunsku gastronomiju i atraktivan program.
Osim na „čvrstom tlu“, božićni duh vladao je i na valovima opatijskog akvatorija zahvaljujući obrtu Paragvaj koji je pružio novu perspektivu opatijske adventske bajke – onu s morske strane, vožnjom brodom Jadera.
-Posebno želim istaknuti kako smo 2021. godine imali nikad ljepši i veći – Najljepši Advent uz more s kojim se ponosimo. Turistički rezultati govore da su u Opatiji, tijekom Adventa, turističke statistike nadmašile i do sada rekordnu 2019. godinu. Na organizaciji Adventa zahvaljujem svima uključenima: djelatnicima TZ grada Opatija, Parkova, gradske uprave te hotelijerima i ugostiteljima koji su se ove godine vrlo aktivno uključili, obogativši svojom ponudom opatijsku adventsku priču. Ujedno pozivam sve građane Hrvatske koji još nisu doživjeli čari opatijskog Adventa da nas svakako posjete ove 2022.- poručio je i pozvao gradonačelnik Fernando Kirigin. (Pero Livajić)
Prepoznata destinacija, s imidžem sigurnog grada…
Tijekom 2021., na području Turističke zajednice grada Opatije boravilo je 240 tisuća gostiju koji su ostvarili gotovo 850 tisuća noćenja što je 73 posto više nego 2020. godine te 70 posto turističkog prometa 2019. Pritom su dominirali strani gosti koji su ostvarili 690 tisuća noćenja, dok su domaći gosti ostvarili 160 tisuća noćenja. Od stranih gostiju najviše noćenja su ostvarili gosti iz Njemačke s 90 posto turističkog ostvarenja iz 2019., zatim slijede vlasnici austrijskih, slovenskih i talijanskih putovnica. Dvije trećine ili ukupno 552 tisuće noćenja ostvareno je u hotelskom smještaju, dok je u privatnom smještaju ostvareno 275 tisuća noćenja. Ostala noćenja ostvarena su kroz nekomercijalni smještaj.
-Rezultatima za cijelu 2021. godinu možemo biti i više nego zadovoljni, s obzirom da je veći dio godine, a posebice prvih pet mjeseci, bio obilježen visokom razinom neizvjesnosti. Opatija se pokazala kao tražena i prepoznata destinacija, s imidžem sigurnog grada poznatog po zdravstvenom turizmu, a njenoj atraktivnosti svakako doprinosi i široka ponuda aktivnosti za slobodno vrijeme, sport i rekreaciju, kao i zanimljivi programi koji su se održavali u skladu s epidemiološkim mjerama. Opatija je bila hit ovog prosinca, a Najljepši Advent uz more odličan motiv za dolazak u naš grad. Mi smo već u pripremama za sljedeća događanja, pred nama je mjesec ljubavi i Valentinovo za koje će Opatija ponovo postati jedna od najromantičnijih destinacija u regiji, raskošno uređena u znaku ljubavi, a nakon toga slijedi i mjesec zdravlja koji će donijeti pregršt aktivnosti i posebnih ponuda- zaključila je Suzi Petričić iz TZ Opatija.