Krešimir Ačkar ponovno je izabran za gradonačelnika Velike Gorice, osvojivši uvjerljivih 72,55 posto glasova, što je jedan od najboljih rezultata prvog kruga lokalnih izbora i za preko 20 postotnih bodova (gotovo 4.000 glasova) više nego što je osvojio na izborima prije četiri godine. U prvim izjavama nakon pobjede istaknuo je važnost nastavka realizacije ključnih infrastrukturnih i komunalnih projekata.
-Pred nama je ljeto intenzivnih radova na području grada- naglasio je već na prvom kolegiju s pročelnicima u novom mandatu, gdje je predstavljen detaljan pregled statusa najvažnijih planova, skorih aktivnosti i nadolazećih zadataka..
Grad Velika Gorica tako u novom mandatu nastavlja odmah snažno, krećući ulagati u infrastrukturne zahvate, posebno u prometnu povezanost i biciklističku infrastrukturu. Iz ITU mehanizma Urbane aglomeracije Zagreb Gradu je odobreno gotovo milijun eura bespovratnih sredstava za projekt ‘Izgradnja biciklističke staze s nogostupom i javnom rasvjetom u Kurilovcu’ ukupne vrijednosti preko milijun eura. Ova nova staza duga 2,1 kilometar povezivat će četiri gradske četvrti — Miljenko Granić, Braća Radić, Kurilovec i Stari Grad — i vezivat će se na postojeće biciklističke i pješačke trase grada i oružja. Projekt je usmjeren na sigurnost, održivu mobilnost i kvalitetu života građana. Staza će biti prilagođena osobama s invaliditetom, opremljena taktilnim poljima, rampama i sigurnosnom signalizacijom, a bit će postavljeno i 80 stalaka za bicikle, što omogućuje parkiranje 160 bicikala. Dosad je na području Velike Gorice izgrađeno 57 kilometara biciklističkih staza, u tijeku je i planiranje dodatnih ruta, uključujući produžetak ulice Stjepana Fabijančića Jape prema naselju Vukovina.
Velika Gorica je s rekordnim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu, preko 100 kilometara asfaltiranih prometnica, te postavljanjem 61 LED rasvjetnog stupa na biciklističkim stazama, pokazala iznimnu posvećenost razvoju komunalne infrastrukture, u planu su i sigurnosni projekti poput povećanja sigurnosti u prometu i izgradnje nogostupa… A kada smo kod prometnica i prometa, Grad je i u javnom prijevozu napravio značajan iskorak. Ugovorom s novim prijevoznikom Arrivom osiguran je sedmogodišnji besplatni gradski prijevoz vrijedan 20,5 milijuna eura, s 16 linija koje pokrivaju Veliku Goricu i prigradska naselja. Uvedene su i nove linije koje su građani tražili, čime je unaprijeđena povezanost s okolnim mjestima. Besplatan je i vrtić za svu djecu, što je jedna od ključnih mjera u socijalnoj politici Grada. Od 1. rujna 2024. roditelji vrtićanaca su u potpunosti oslobođeni plaćanja vrtića.
Grad Velika Gorica se može pohvaliti i uspjesima u demografskim i obrazovnim politikama, čime je grad postao prepoznatljiv u cijeloj RH. U našem nacionalnom izboru za Najbolji grad, koji se već sedam godina provodi u suradnji s Jutarnjim listom i Ipsosom, Velika Gorica je lani ponovo proglašena najboljim velikim gradom u kategoriji obrazovanja i demografije pri čemu je napose istaknuta činjenica kako Grad kontinuirano ulaže u podizanje standarda, izgradnju i opremanje novih vrtića i škola, uzelo se u obzir naravno i uvođenje besplatnog vrtića za svu djecu, što je privilegija koju ima samo 18 hrvatskih gradova. Velika Gorica je redovito u finalima, među pet najboljih gradova u tim segmentima, a već je drugi put ponijela i naslov prvaka.
Velika Gorica kontinuirano radi i na proširenju kapaciteta predškolskog i školskog sustava. Novi vrtići su otvoreni u Selnici, Maloj Buni, Lukavcu, Goričanki i Dubrancu, a dograđen je i vrtić u Koprivničkoj ulici. U obrazovnoj infrastrukturi, Grad planira izgradnju škole u Kurilovcu s modernom sportskom dvoranom (vrijednost projekta 7,125 milijuna eura), kao i dogradnju Osnovne škole Eugena Kumičića za 5,217 milijuna eura. Također je u planu gradnja dva nova dječja vrtića: u Kolarevoj ulici i u Pokupskoj ulici, s ukupnim ulaganjima od gotovo 8,2 milijuna eura.
Demografski rast i obrazovni napredak u Velikoj Gorici potvrđeni su i drugim velikim terenskim investicijama u velike projekte poput Centra za starije osobe, čiji je proračun 10 milijuna eura, kao i dodatnim ulaganjima u socijalnu skrb i stipendiranje učenika i studenata. Povećana su izdvajanja za umirovljenike, za financiranje gradskih zajednica – vatrogasaca, kulture i sporta. Značajna su i ulaganja u zelene projekte i gospodarenje otpadom, čime se dodatno podiže kvaliteta života i ekološka svijest građana.
foto: Nikša Stipaničev/CROPIX
Izuzetna su naročito proračunska izdvajanja u sportu, pa Grad osim redovitih sredstava namijenjenih klubovima i udrugama, nastavlja ulagati u vrhunske objekte i rekreacijski sadržaj. U Sportsko-rekreacijskoj zoni gradi se novi VG Skate park, površine preko 1700 m², s poligonima za skejtanje, betonskim tribinama i pratećim sadržajima za boravak na otvorenom, čime atraktivan prostor postaje nova destinacija za ljubitelje adrenalinskih sportova. Također, izuzetno važan i kapitalan projekt je izgradnja novog nogometnog kampa HNS-a, što će dodatno osnažiti sportski potencijal grada.
Pored navedenoga projekata, i prije spomenutih financiranih gradskim proračunom, Velika Gorica intenzivno radi i na drugim projektima financiranim iz nacionalnih izvora. Aktivno se primjerice priprema izgradnja dnevne bolnice, koja će djelovati u sklopu Kliničkog bolničkog centra Dubrava. Proračun za 2025. godinu iznosi, inače, rekordnih 163,5 milijuna eura, što pokazuje ambiciju Grada da nastavi s brojnim investicijama i projektima koji podižu standard života, s posebnim naglaskom na mlade obitelji i kvalitetne usluge starijim sugrađanima. Mandat Krešimira Ačkara obilježen je uspješnom suradnjom s Vladom RH i učinkovitim povlačenjem sredstava iz EU fondova, što je rezultiralo brojnim uspješno realiziranim projektima i infrastrukturnim poboljšanjima.
Velika Gorica je pod njegovim vodstvom novog-starog gradonačelnika postala grad do kraja prepoznatljiv po kvalitetnom obrazovanju, snažnim demografskim mjerama, bogatoj sportskoj ponudi i visokom standardu komunalne infrastrukture, čime opravdano nosi titulu jednog od najboljih i najprivlačnijih gradova u RH. (P.L.)