Nakon izvrsnog srpnja, kolovoz 2021. je Biogradu na Moru donio preko 95 posto noćenja iz rekordne 2019. godine. Usprkos tome što je na ECDC karti čitava Hrvatska pocrvenjela, rujan je uistinu jedno vrlo pozitivno iznenađenje. Prema podacima eVisitora trenutačno u ovom kraljevskom gradu u srcu Jadrana boravi 2.358 gostiju bez nautičara, dok je prošle godine u isto vrijeme bilo 1.106 gostiju…
Ovogodišnje ljeto je za pamćenje, najviše po visokim temperaturama i brojkama turističkog prometa.
– Rujan je uistinu jedno vrlo pozitivno iznenađenje i pokazatelj da samo kvalitetnom ponudom možemo privući goste i u ovom dijelu godine. Najviše gostiju je iz Njemačke, Češke, Slovenije i Austrije, kazala je za Zadarski list, Paula Rogić iz Turističke zajednice grada Biograda na Moru.
Ova 2021. je godina koja je spasila 2020. U prvih osam mjeseci ove godine grad Biograd zabilježio 134.056 dolazaka domaćih i stranih gostiju, a koji su u tom razdoblju ostvarili 880.819 noćenja.
– U prvih osam mjeseci 2021. bilo je 30 posto više noćenja nego 2020. godine, odnosno 46 posto više dolazaka nego 2020. godine, istaknula je Rogić.
Najveći dobitnik hrvatskog turizma su plovila, odnosno nautički turizam, koji u nekim segmentima bilježi rast u odnosu na 2019. Gotovo cijelo ljeto nije bilo slobodnog plovila, sve je bukirano.
– Ponosni smo što je Biograd međunarodno poznat i nadasve jedan od najpoželjnijih, ako ne i najpoželnjija destinacija nautike na srednjem Jadranu i šire, što potvrđuje i skorašnji 23. Biograd Boat Show 2021. Međutim, turistički rezultati su bez podataka o nautičarima. Naime, kao i sve turističke destinacije na hrvatskom Jadranu i TZG Biograd na Moru još uvijek od Ministarstva turizma RH nema brojke nautičkog prometa, ističe Rogić.
Pogodne cijene i paket aranžmani u posezonskom razdoblju također će doprinijeti dobroj turističkoj slici, ali i samoj atmosferi u gradu Biogradu.
– Svaki novi tjedan u posezoni s dobrim turističkim rezultatima izuzetno puno znači za sve dionike u turizmu, poručila je Rogić.
Biograđani su nastojali što spremnije dočekati sezonu. Grad i komunalna tvrtka Bošana uredili su i ušminkali plaže, a održali su i akciju cijepljenja u zaštiti od koronavirusa.
– Shodno epidemiološkim mjerama veća kulturno-zabavna događanja se nažalost nisu održavala zbog preporuke Stožera civilne zaštite, pa ni jedna od najvećih turističkih fešti na srednjem Jadranu, tradicionalna Biogradska noć, uoči Oluje, Dana pobjede, domovinske zahvalnosti i hrvatskih branitelja, kazala je Paula Rogić.
Biograd na Moru, grad od oko 5.600 stanovnika, je popularna europska destinacija u centru Jadrana, grad nautike, obiteljskog turizma i do pandemije COVIDA-19 spektakularnih događaja.
– Mi smo srce Jadrana i na to smo ponosni. Iza nas je glavni dio ljetne turističke sezone s čijim rezultatima u ovo doba korone možemo zaista biti više nego zadovoljni. Želim prije svega zahvaliti svim dionicima u turizmu koji su svojim radom, trudom, zalaganjem i velikom odgovornošću doprinijeli da sezona protekne u najboljem redu, rekao gradonačelnik Ivan Knez, po funkciji predsjednik Turističke zajednice grada Biograda na Moru.
– Najvažnija okolnost je naša duga tradicija u gostoprimstvu turista bliskih nam zemalja. Dakako i relativno mala cestovna udaljenost od emitivnih tržišta što je posebno značajno u uvjetima sporog oporavka avioprijevoza, smanjenog broja i skupljih letova, naglasio je Knez.
Hrvatska je i ove godine potvrdila status najsigurnijeg najbližeg Mediterana.
– Možemo biti optimistični za sljedeću godinu. Kako smo se kvalitetno pripremili za ovu sezonu koja je izrazito bila pod utjecajem korone, sjetimo se samo ne baš optimističnih najava početkom godine, isto tako se moramo jako dobro pripremiti za sljedeću sezonu, istaknuo je Knez.
Pred Ministarstvom turizma RH, Hrvatskom turističkom zajednicom i pred njima sada je, kaže on, zadatak kojem će pristupiti vrlo odgovorno, a to je pripremiti iduću sezonu.
– Vjerujem da će naredna turistička godina biti još i bolja od ovogodišnje. Naravno, i sljedeće godine će ključno pitanje biti epidemiološko stanje i na tome trebamo raditi kontinuirano kako bismo i naredne godine bili poželjna destinacija, kako za obiteljski i nautički turizam tako i za sve druge oblike turizma, zaključio je Ivan Knez. (Grad Biograd na Moru/www.zadarskilist.hr)