Kao što je i najavljeno pri donošenju Proračuna za 2025., Grad Biograd na moru donio je Odluku o sufinanciranju troškova medicinski pomognute oplodnje u 2025. godini, koje ostvaruju svi zainteresirani podnositelji – žene s prebivalištem na području grada Biograda na Moru.
Kako se navodi u Odluci, svim zainteresirani podnositeljima, a da su državljani Republike Hrvatske i s prebivalištem na području Grada Biograda na Moru, isplatit će se troškovi medicinski pomognute oplodnje u iznosu od 2.000,00 EUR.
Troškovi se priznaju podnositelju zahtjeva koji je iscrpio sve mogućnosti koje su, sukladno zakonu kojim je uređeno pitanje medicinski pomognute oplodnje, ostvarive na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, kao i podnositelju zahtjeva čiji postupak medicinski pomognite oplodnje nije moguće financirati na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Pravo na sufinanciranje troškova medicinski pomognute oplodnje priznaje se i ženi nakon navršene 42. godine života, ako nije ostvarila pravo na medicinski pomognutu oplodnju na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje ili je riječ o postupku medicinski pomognute oplodnje koji nije moguće financirati na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Navedeno pravo moguće je ostvariti najviše za dva postupka medicinski pomognute oplodnje započete u kalendarskoj godini koja je predmet sufinanciranja.
Troškovi medicinski pomognute oplodnje priznaju se podnositelju zahtjeva ukoliko ima prebivalište na području Grada Biograda na Moru. Podnositelj zahtjeva koji je u braku ili izvanbračnoj zajednici, bračni ili izvanbračni partner podnositelja zahtjeva također mora imati prijavljeno prebivalište na području Grada Biograda na Moru u trenutku podnošenja zahtjeva.
Inače, mjeru sufinanciranja medicinski potpomognute oplodnje prvi je, 2021. godine, uveo Grad Osijek, nakon njega i Ploče, Umag, Bakar, Makarska, Stari Grad, Sisak, Dubrovnik, Varaždin, Trogir, Koprivnica, Križevci, Novi Vinodolski i Slavonski Brod, a najavio ju je i Grad Split. (Grad Biograd na Moru, m.p.d.)