Nakon Zaprešića i Murskog Središća koji su zbog sve većeg broja nesreća zabranili vožnju električnim romobilima u pješačkim zonama, te Krapine koja je na korak od ove odluke, problematika električnih romobila eskalira i u Solinu.
Gradonačelnik Dalibor Ninčević na svom je FB-u objavio kako je zbog sve većeg broja prometnih nesreća koje uzrokuju električni romobili odlučio organizirati sastanak sa predstavnicima prometne policije i prometnog redarstva Grada Solina kako bi dogovorili i organizirati češću kontrolu, ali i sankcije za sve koji krše prometne propise. Jer, ističe, Zakon o sigurnosti prometa (bez obzira na manjkavosti) jasno propisuje tko može, gdje i na koji način voziti električne romobile.
‘U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je službeno evidentirano 365 nesreća, od toga 113 sa težim posljedicama. To su evidentirane nesreće, onih koje nisu službeno zabilježene još je najmanje toliko.
Vožnja bez kacige, upravljanje električnim romobilom djece ispod 14 godina, po dvije osobe na romobilu, brza i neoprezna vožnja po prometnicama…iako suprotne zakonu, sve su to postale “normalne” slike i na ulicama Solina.
Često puta roditelji, koji bi trebali imati najveću odgovornost, kupuju djeci električne romobile, ne kontroliraju kako i na koji način ih voze, sve dok se nešto ne dogodi…a onda bude kasno.
Odlučio sam organizirati sastanak sa predstavnicima prometne policije i prometnog redarstva Grada Solina kako bi dogovorili i organizirati češću kontrolu, ali i sankcije za sve koji krše prometne propise jer Zakon o sigurnosti prometa (bez obzira na manjkavosti) jasno propisuje tko može, gdje i na koji način voziti električne romobile.
Kazne su simbolične, recimo za ne nošenje kacige 30 e.
Osobno smatram da bi kazne trebale biti puno veće i usmjerene prema roditeljima koji toleriraju i ne kontroliraju djecu i njihovu nepropisnu vožnju električnih romobila, ugrožavajući na taj način sebe i druge sudionike u prometu.
Nadam se da odobravate moju odluku i da ćete kao odgovorni građani dati doprinos kako bi, ne ograničavali prava, već pokušali zaštiti sve sudionike u prometu’, napisao je Ninčević. (m.p.d.)


