Križevci ove godine obilježavaju 770 godina postojanja što znači da je došao pravi trenutak za predstavljanje novog vizualnog identiteta grada i novog slogana.
Budućnosti za ljude nema bez brige o okolini u kojoj ljudi žive. Održivost, ekološka osviještenost, korištenje obnovljivih izvora energije, briga o pojedincu i zajednici, povećanje kvalitete života i razvoj urbane cjeline koja se organski spaja sa krajolikom u kojem se nalazi niti su vodilje koje će odrediti smjer u kojem grad ide. Sve to odražava se i u novom identitetu.
Križ s tri prečke s grba grada koji simbolizira ovaj grad kao “križište” na kojem se sreću različiti putevi, ljudi i kulture postao je zeleni puteljak kojim grad kroči prema budućnosti u kojoj se sreću život u gradu i život u prirodi. Zelena boja dodatno naglašava tu otvorenost grada prema okolini u kojoj se nalazi i posvećenost brizi za istu kroz sve one projekte koji će se u gradu provoditi.
Iz shvaćanja Križevaca kao grada u kojem svatko može naći mjesto za sebe i grada koji je okrenut zelenijoj sutrašnjici za sve svoje stanovnike proizašao je i novi slogan: “Tvoje prirodno okruženje.”…
Mjesto koje će rasti i u kojem je lijepo odrasti
Odrastanje u malom gradu ima bezbroj prednosti. Sva potrebna infrastruktura, poput škola i vrtića, je na dohvat ruke. Blizina prirode omogućuje brojne aktivnosti za brigu o zdravlju duha i tijela. Lakše je razviti bliskost s ostalim članovima zajednice i stvoriti osjećaj pripadnosti. Križevci su idealno mjesto za odrastanje, jer će grad zajedno sa svojim stanovnicima rasti u smjeru zelenije i održive budućnosti.
Blizu svemu, a dovoljno daleko
Vožnja bicikla jedna je od najzabavnijih i najzdravijih aktivnosti na otvorenom.
Uz brojne biciklističke staze u gradu, Križevci su okruženi i brojnim živopisnim stazama u svojoj okolici. Okupite obitelj, prijatelje, partnere ili krenite sami i na dva kotača istražite što se sve može naći u gradu i oko njega.
Grad s perspektivom
Ekološka naselja u gradnji, poticaji za korištenje sunčeve energije, razvoj gradske infrastrukture, briga o pojedincima i zajednici, otvorenost novim tehnologijama i mogućnostima koje one pružaju i smjer u kojem se grad kreće jasan su znak da su Križevci grad s cjelovitom vizijom. Oni koji planiraju zasnovati obitelj ili mlade obitelji koje traže idealno mjesto za život sada imaju odredište koje pruža odličnu perspektivu.
Odlazak na vikend može biti dolazak kući
Vikendi su vrijeme kojem se svi vesele. Okolica Križevaca je prepuna zanimljivih izletišta i obiteljskih odredišta u kojima se može uživati svim onim sadržajima koje vikend čine ugodnim i čarobnim. Ono što Križevcima daje posebnu čar je da živeći u njima svaki dolazak kući stanovnicima može pružiti osjećaj odlaska na vikend…
Grad u kojemu je lako uhvatiti zalet
Na mladima svijet ostaje, zato se u Križevcima velika pozornost posvećuje programima za potporu mladima. Kulturne, sportske i sve druge vrste aktivnosti kojima se mladi žele baviti uvijek će biti jedna od ključnih točaka kojima će se grad baviti. Pružanjem dobre odskočne daske mladim sugrađanima osiguravamo i dugoročnu dobrobit cijelog grada. Trenutno u gradu uz lijepa dječja igrališta postoje i trampolin park i skejt park, a u planu su i brojni drugi projekti za djecu i mlade…
Napuni se dobrom energijom
Energija je ključ razvoja, napretka i opstanka gradova. U vremenima koja su već došla, ključno je okrenuti se izvorima čiste energije koja omogućuje održiv rast. Križevci već potiču uporabu solarnih ploča na krovovima gradskih domaćinstava, a u planu su i drugi projekti za razvoj alternativnih izvora energije. U gradu koji živi zeleno lako se osjećati pozitivno i napuniti se dobrom energijom.
Zeleni, održiv i energetski neovisan grad
Novi vizualni identitet predstavio je zamjenik gradonačelnika Danijel Šaško. Križevci ove godine, kazao je, obilježavaju 770. rođendan što znači da je došao pravi trenutak za stvaranje pozitivnog doživljaja Križevaca i njegovog prepoznatljivog identiteta po kojem će se razlikovati od ostalih gradova. Zamjenik je napomenuo i kako se hvalimo tradicijom, povijesti i bogatom kulturom, no po tome nismo prepoznatljivi:
„U posljednje četiri godine išli smo u smjeru zelenog i održivog grada, energetski neovisnog i jednostavno smatramo da u tom smjeru trebamo brendirati grad. Do sada nismo imali prepoznatljiv identitet, a to znamo po analizama i provedenim anketama na vrlo velikom uzorku u Zagrebu, Varaždinu i Bjelovaru koje su pokazale da je građanima tih gradova asocijacija na Križevce „ne znam“ za razliku od primjerice drugih gradova.“
Dodao je kako se brending pripremao više od godine dana, a glavni cilj je da građani drugih gradova uopće spoznaju da Križevci postoje i da idu u smjeru zelenog i održivog, te da se potencijalno privuku novi stanovnici u Križevce, a potom i da se Križevčanke i Križevčani osvijeste i sažive s ovim identitetom. Kroz ovaj proces nastao je slogan „Tvoje prirodno okruženje“ i novi logotip no bitno je naglasiti da ovaj logotip nije zamjena za dosadašnji službeni grb grada. Pored toga, pripremljeni su prigodni pokloni i promo materijali s novim sloganom koji su se dijelili građanima na Nemčićevom trgu. Uskoro počinje digitalna kampanja kroz koju će se kroz mjesec dana trajanja isticati šest ključnih poruka. Bitno je istaknuti da je riječ o dugotrajnom procesu koji je usklađen s novom vizijom grada i Planom razvoja do 2030., a čiji će se rezultati vidjeti tek kroz nekoliko godina.
Stvaranje novog identiteta grada, podsjetimo, krenulo je kroz projekt EIT Climate – KIC Future Cities of SEE, a ukupna vrijednost iznosila je 200 tisuća kuna. (Grad Križevci)