Vijesti

Digitalna transformacija Grada Krka: Kreće izrada novih gradskih stranica i digitalizacija eksternih procesa

Nakon donošenja Strategije pametnog Grada Krka u rujnu 2018. godine, fokus u njezinom provođenju tijekom prošle godine bio je usmjeren na prvi od postavljenih ciljeva: učinkovitu i otvorenu upravu, točnije inzistiranje na povećanoj učinkovitosti i otvorenosti gradske uprave primjenom novih tehnologija i komunikacijskih platformi.

Međutim, provedbom ključnih aktivnosti toga cilja obuhvaćeni su i ostali ciljevi Strategije koji se ponajprije ogledaju u pripremi novog interaktivnog gradskog internetskog sučelja s naprednim uslugama za građane, posjetitelje i poduzetnike, a to su konkretno: drugi cilj – otvoreni i inovativni Grad koji brine za svoje stanovnike; treći cilj – siguran Grad, spreman na sve izazove; peti cilj – čist Grad u kojem građani aktivno sudjeluju u čuvanju okoliša; i šesti cilj – Grad za inovativno i ekloški održivo poduzetništvo.

Temeljem Plana digitalne transformacije, sredinom prošle godine, Grad se prijavio na Javni poziv za sufinanciranje projekata primjene koncepta pametnih gradova i općina Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te mu je odobreno 322.699,56 kuna, i to za: izradu nove mrežne stranice i vizualizaciju gradskih podataka – 145.162,50 kuna (60% od predviđenih troškova) te digitalizaciju eksternih procesa gradske uprave – 177.537,06 kuna (60% od predviđenih troškova).

Ovdje svakako treba napomenuti da je Grad Krk jedan od tek 19 gradova koji su prošli na ovom natječaju na koji su se prijavila 73 grada. Gledajući ostvareni iznos, Krk je peti najuspješniji grad na ovom natječaju.

Početkom ove godine provedeno je prikupljanje ponuda za izradu nove mrežne stranice i vizualizaciju gradskih podataka te će u ožujku biti potpisan ugovor vezan uz realizaciju ovog posla s riječkom tvrtkom NetCom d.o.o., s time da se završetak prvovedbe ovog projekta očekuje u listopadu kada bi novo digitalno sučelje Grada sa svim funkcionalnostima trebalo biti otvoreno javnosti.

Tijekom prošle godine pripremljen je i Plan digitalne transformacije Grada Krka koji obuhvaća stručne i operativne podloge za sljedeće aktivnosti unutar same Strategije. Kao prvo provedbu mjere Unapređenje internih procedura za upravljanje podatcima i sistematizacija gradskih baza podataka koja se sastoji od usustavljivanja podataka kojima gradska uprava raspolaže na jedinstvenu internu platformu i objavu otvorenih podataka te smjernice i plan popunjavanja i otvaranje registra gradskih nekretnina. Zatim, pripremu podloga za razvoj komunikacijske platforme Grada i e-Usluga, te je zato potrebno pripremiti opis korisničkog putovanja, definirati potporne procese i pripremiti podlogu na temelju koje će se provoditi postupak javne nabave za izradu platforme i razvoj e-Usluga.

U odnosu na mjere iz Strategije, postupke je moguće prikazati, objašnjavaju, i na sljedeći način – opisati način razvoja novih kanala i digitalne platforme za omogućavanje i poticanje participativnog odlučivanja i sudjelovanja u strateškom planiranju (uključujući sustav komunikacije s građanima, anketiranje i prikupljanje stavova i komentara) te razviti arhitekturu i plan sadržaja/razvoja platforme vizualne reprezentacije prostorno-urbanističkih podataka (WebGIS preglednik) i  pripremiti podloge za digitalizaciju i unaprjeđenje pristupa informacijama u administrativnom postupanju između građana i uprave (e-Usluge). Odnosno, analizirati identificirane postupke uprave te identificirati priliku za daljnju digitalizaciju,  izraditi opis postupka i izvršiti upload svih potrebnih obrazaca i podataka za administrativne postupke u gradskoj upravi i drugim relevantnim institucijama i izraditi opis korisničkog putovanja i back-enda ključnih usluga. Zatim, kako se navodi,  krenuti u daljnju digitalizaciju sustava javne nabave i usklađivanje sa standardima zelene javne nabave (ZeJN) pri čemu treba analizirati poslovne procese javne nabave s prijedlogom izmjena i nacrtom novog segmenta internetske stranice, revidirati Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne javne nabave u skladu s digitalnom transformacijom javne nabave i standardima ZeJN te razraditi koncept, arhitekturu i sadržaje segmenta internetske stranice posvećenoj javnoj nabavi.

Kao daljnja mjera navodi se uspostava jedinstvene digitalne kontakt-točke i repozitorij informacija vazano uz društvene djelatnosti u nadležnosti Grada – razviti arhitekturu i prijedlog sadržaja, razviti arhitekturu i uspostaviti plan razvoja jedinstvene servisne platforme i kontakt-točke koja pruža mogućnost rezervacija i kupnje ulaznica za sva društvena, kulturna i sportska događanja na području Grada,  razviti arhitekturu stranice i korisničko putovanje u odnosu na administrativne i komunikacijske kanale između građana i institucija predškolskog odgoja i obrazovanja te  razviti arhitekturu sustava, korisničko putovanje i potporni procesi sustava redovnog praćenja i evaluacije utroška sredstava dodijeljenih udrugama civilnog društva, uz javnu objavu na internetskoj platformi Grada

Nadalje se navodi potreba uspostave plana objedinjavanja postojećih digitalnih rješenja u okviru internetske platforme Grada u svrhu nadzora komunalnog reda, interakcije s građanima i evidencije intervencija te razvoj  struktura i  korisničko putovanje gradskih servisa za poduzetnike. (Grad Krk, L.K.)

Moglo bi vas zanimati

Križevci: Kreće projekt gradnje nove osnovne škole – svi učenici bit će u...

Metković: Osigurana sredstva za nadogradnju Gimnazije Metković

Rovinj: Uskoro započinje hortikulturno uređenje zone Gripole Spine’

Opuzen: Odobrena sredstva za dugoočekivanu obnovu pomoćnog nogometnog igrališta