Radovi na sanaciji šohta ušli su u završnu, najzahtjevniju fazu radova. Završena je montaža privremene poduporne konstrukcije, a u srijedu 03. prosinca završeno je rezanje konstrukcije šohta na donjem dijelu uz postojeću armirano-betonsku ploču.

U tom trenutku privremena poduporna konstrukcija postala je nosivi dio gornjeg dijela šohta odnosno na neki način preuzela je ulogu „privremenih nogu“ šohta. Činjenica da je ovaj osjetljivi dio posla prošao bez ikakvih iznenađenja samo je dokaz da su projektant, nadzorni inženjer i izvođač radova svoj posao odradili na najbolji mogući način.

Daljnje uklanjanje donjeg dijela konstrukcije nastavljeno je jučer. Nakon toga slijedi uklanjanje postojeće armirano-betonske konstrukcije u podnožju šohta i početak radova u podzemlju u oknu gdje se montira posebna platforma koja će služiti za  izgradnju novih temelja  za središnja 4 stupa šohta . U ove temelje postavlja se novi dio konstrukcije šohta koji zamjenjuje prethodno uklonjeni dio oštećene konstrukcije.


Labinski Šoht – rudarski toranj, sagrađen je 1938. godine, a uskoro će uz povijesnu vrijednost dobiti i onu turističku.

– Rudnik je poseban dio povijesti Labina i Labinštine, nema osobe koja u svojoj bližoj ili široj obitelji nije imala nekog da je radio u rudniku. Ponosan sam što smo uspjeli ovakav projekt provesti, ali i privući novce iz EU kao nositelji ovako velikog projekta. Ovo je samo početak i prvi korak ka cilju da se spustimo u tunele koji su ispod nas, a turistička priča oko ovog kompleksa je nešto posebno.  Cilj je da kroz daljnja apliciranja i suradnju s gradovima sa sličnom poviješću nastavimo s dobrom praksom ovakvih projekata što će nam pomoći da našu bogatu prošlost pretvorimo u generator budućeg razvoja. Iz tog smo razloga nedavno potpisali sporazum o suradnji s centrom rudarenja poljske pokrajine Šlezija, gradom Rybnikom. Koristeći primjere dobre prakse iz Europe kao što je bivši rudnik ugljena Guido, danas turistički biser poljskog grada Zabrza s preko milijun posjeta godišnje, rudnik soli Wieliczka iz Poljske te rudnik soli Turda iz Rumunjske, želimo i u Labinu napraviti pravu europsku turističku atrakciju te bivše podzemne tunele pretvoriti u centar industrijskog turizma kakvog nema u Europi. Bit će to jedini rudnik koji ima spoj na morsku obalu. Predviđa se uređenje podzemne dvorane od oko 2000 metara kvadratnih ali i podzemne trase za vlakić prema Rapcu koji izlazi na plažu. Smatram kako ovo nije riječ o projektu lokalnog značaja i vjerujem da je zaslužio da ga snažno podrže i županijska i državna vlast – rekao nam je nedavno gradonačelnik Labina Valter Glavičić. (Grad Labin, L.K.)