Grad Ludbreg u suradnji s Varaždinskoj županijom predstavio je projekt uspostave centra za intermodalni prijevoz tereta na području grada Ludbrega i okolne regije…

– Želimo Ludbreg sačuvati kao grad rada, a građanima Ludbrega i okolnih općina omogućiti bolju povezanost – rekao je ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić. Novi projekt pozdravili su i poduzetnici, a Ludbreg bi time postao središnja točka za prikupljanje i distribuciju tereta za obližnje područje. Cilj je omogućiti prikupljanje roba koje treba otpraviti na određene destinacije, najčešće morske i riječne luke, te druge veće ili manje intermodalne i distribucijske centre, primarno u Europi. No, jednako tako i što se tiče prijevoza roba iz ostalih destinacija do intermodalnog centra u Ludbregu. Intermodalni centar omogućio bi pretovar roba između ceste i željeznice, a samim time i znatno veću mogućnost korištenja željezničkog prijevoza.

– Predstavljamo projekt kojim ulazimo u sferu održivog javnog prijevoza koji je prije svega namijenjen našim građanima, ali isto tako i našim gospodarstvenicima kojima može znatno smanjiti troškove putovanja radne snage i na taj način Ludbreg učiniti još konkurentnijim – rekao je Dubravko Bilić, ludbreški gradonačelnik.

Istraživanja su pokazala kako intermodalni prijevoz omogućava nižu cijenu dostava robe uz smanjenje troškova prijevoza od 15 do čak 40 posto te povezanost s ostalim intermodalnim centrima u Europi. Sve to podiže konkurentnost postojećeg gospodarstva i utječe na privlačenje novih investicija i partnera. Grad Ludbreg zajedno sa svojim partnerima projekt će prijaviti već na prve europske natječaje koji se očekuju u siječnju iduće godine.

– Intermodalni prijevoz kombinira više modela prijevoza zajedno. U ovom slučaju to je kombinacija ceste i željeznice. Želi se stvoriti mogućnost da se na jednom mjestu uredi prostor na kojem će se moći pretovarivati roba s vlakova na kamione i obrnuto. Željeznica nije fizibilna u situaciji kad mora prevoziti male količine tereta, ali ako se teret okrupnjava na određenim mjestima tada se mogu spojiti veći vlakovi, blok-vlakovi i tada je takav oblik zanimljiv prijevoznicima jer omogućuje odvoz prema drugim intermodalnim centrima u Europi. Grad Ludbreg prvi je iskazao interes za ovakav oblik prijevoza, a sve u svrhu gospodarstva. Imaju regionalnu željeznicu, dobar položaj, industrijske zone i vjerujem kako to treba iskoristiti. EU uvelike sufinancira mogućnost izgradnje intermodalnih centara, a ovo je upravo na tragu toga – pojasnio je Ante Klečina, viši referent za projekte u području prometa u Varaždinskoj županiji te dodao kako intermodalni prijevoz stvara znatne uštede vezano za emisije CO2, a uz to je ekonomski fizibilan što će omogućiti gospodarstvenicima koji će koristiti intermodalni prijevoz da budu zajednički konkurentniji na tržištu.

Iz Varaždinske županije također daju podršku ovakvim projektima.

– Mi smo tržišno usmjerena županija pogotovo u izvoznom smjeru i stoga su pravci koji su puno jeftiniji, a željeznica je u svakom slučaju puno jeftiniji transportni pravac, omogućujemo našim gospodarstvenicima da na što jednostavniji način djelujemo – rekao je Mladen Jakopović, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove. Ludbreški gradonačelnik ističe kako postoji interes gospodarstvenika da se željeznica koristi kao najjeftiniji način dobave sirovina. Grad Ludbreg tako će kroz suradnju sa Županijom ponuditi opciju korištenja željezničkog kolodvora kao intermodalnog centra čiji je cilj pretvaranje Ludbrega u jedno ozbiljno čvorište ne samo za Ludbreg već prostor cijele bivše općine te dalje prema Jalžabetu i susjednom Međimurju.

– Ludbreška željeznica jedna je od najjačih kada je u pitanju teretni prijevoz, sigurno najjača na sjeveru, ali i među vodećima u zemlji. Nama je to odlična polazišna točka za daljnji razvoj. Nećemo stati na tome, paralelno radimo na projektu geotermalne elektrane, odnosno korištenju obnovljivih izvora energije koje također želimo ponuditi našim gospodarstvenicima kako bismo ih učinili otpornijima na tržišna kretanja, a prvenstveno je riječ o plinu – zaključio je gradonačelnik Dubravko Bilić.

Velik broj dnevnih migracija, ali i prolazaka osobnih automobila kroz Ludbreg, dokaz je da bi ovaj projekt itekako imao smisla.

Gradonačelnik Bilić ističe kako će ovaj projekt zasigurno biti kvalitetan primjer i za druge gradove. Nedavno se sastao i sa načelnicima okolnih općina, koji su pozdravili inicijativu.

– Zajedno sa stručnjacima koji rade na izradi studije imali smo priliku vidjeti model koji bi najviše odgovarao i povezao Ludbreg sa svim pripadajućim naseljima i susjednim općinama, ali i dodatno prema Prelogu, Varaždinskim Toplicama, Rasinji, Varaždinu i Koprivnici – kaže gradonačelnik Dubravko Bilić. Dodaje da je cilj ljudima omogućiti bolju povezanost, te im tako pružiti više sadržaja.

– Činjenica je da postoje dvije skupine stanovnika, oni stariji te oni ispod 18 koji nemaju prijevozno sredstvo i iz tog su razloga poprilično zatvoreni i nedostupni su im različiti sadržaji. Svi oni koji su prošli sportske treninge, glazbenu školu ili vožnju starijih ukućana do liječnika ili ljekarne znaju koliko to iziskuje vremena i čekanja. Ovaj pilot-projekt koji se nadamo provesti bit će jedan kvalitetan primjer i za druge gradove, a osim funkcionalnosti, pomaže i u smanjenju stakleničkih plinova – rekao je Bilić.

Dodaje da je u planu i nabava novih autobusa.

– U planu je nabavka i novih autobusa, kao i izgradnja novih željezničkih postaja da se dodatno aktiviraju dvije skupine stanovnika koji zbog nepostojanja sustava javnog prijevoza pate od manjka mobilnosti. (Grad Ludbreg)