Vijesti

Osijek: U promet pušten obnovljeni pješački most na Dravi

Osječani od petka navečer ponovno mogu šetati i voziti bicikle preko svog omiljenog mosta. Pješački most dobio je prvu temeljitu rekonstrukciju od početka osamdesetih kada je izgrađen. Jedan je to od najpoznatijih, najljepših i najprepoznatljivijih simbola ovoga grada. Po konstrukciji je jedinstven u Hrvatskoj, a sada mu je i sigurnost na najvišoj razini.

Razvijanjem 12-metarske osječke zastave i spuštanjem niz obnovljeni pješački most, u Osijeku je u petak navečer ponovno u promet pušten najpoznatiji simbol grada na Dravi.

Most su nakon višemjesečne obnove zajedno otvorili osječki gradonačelnik Ivan Radić i predstavnik izvođača radova, direktor tvrtke Sitolor d.o.o. Marko Brajković. Riječ je o prvoj generalnoj rekonstrukciji mosta od 1980. godine kada je izgrađen.

– S nestrpljenjem smo dočekali otvorenje mosta. Pješački most je žila kucavica pješačkog i biciklističkog prometovanja s jedne na drugu obalu Drave. Sanacija je bila zahtjevan posao, s obzirom na to da je po svojoj konstrukciji jedinstven u Hrvatskoj i da su mostovi poput osječkog vrlo rijetki. Ukupna vrijednost obnove je 14,5 milijuna kuna – rekao je osječki gradonačelnik Ivan Radić i zahvalio izvođaču radova što radovi završavaju prije 31. prosinca, kada je ugovoreni rok.

Zahvalio je i građanima na strpljenju tijekom radova na mostu, ali i zbog drugih radova koji se odvijaju u gotovo svim dijelovima grada.

Direktor tvrtke Sitolor Marko Brajković rekao je da je most sada u boljem statičkom i dinamičkom stanju nego kad je bio nov, jer su pri sanaciji upotrijebljeni materijali posljednje generacije.

– Osječani mogu biti zadovoljni kvalitetom obnove. Ostalo je još nešto malo radova u podzemnim komorama, ali to neće ometati prometovanje mostom. Zahvaljujem svima koji su sudjelovali na ovoj obnovi, kooperantima, dobavljačima i Gradu kao investitoru, s kojim smo ostvarili izvrsne odnose – kazao je Brajković.

Podsjetimo, obnova mosta odvijala se u dvije faze. Prva faza obuhvatila je rekonstrukciju čelične konstrukcije mosta i odvijala se između kolovoza i prosinca 2020. Bio je to vrlo zahtjevan posao za koji su bili angažirani i alpinisti. Izvedena je potpuna zamjena gornjih priključnih elemenata (ukupno 102 komada), antikorozivna zaštita čelične užadi, čišćenje i uređenje te antikorozivna zaštita pilona, kao i sanacija upornjaka

U drugoj fazi, koja se odvijala od listopada prošle godine, obnovljena je betonska konstrukcija odnosno hodna površina. Hodna površina sastoji se od 50 armiranobetonskih ploča presvučenih asfaltom, koji je prethodno potpuno uklonjen i očišćen. Obavljena je i zamjena oštećenih armatura, zaštitno premazivanje, te obnova ograda, a u posljednjih mjesec dana postavljao se završni (gazni) sloj.

Inače, raspon konstrukcije pješačkog mosta iznosi 210, visina pilona 35, a širina hodne površine pet metara.

-S nestrpljenjem smo dočekali otvorenje žile kucavice pješačkog i biciklističkog prometovanja između naših obala Drave i raduje me vidjeti kako je most već prvi dan u punoj funkciji. Sanacija mosta izgrađenog 1980. godine bila je zahtjevan posao, s obzirom na to da je po svojoj konstrukciji jedinstven u Hrvatskoj i da su mostovi poput osječkog vrlo rijetki. Prilikom rekonstrukcije ukupne vrijednosti od 14,5 milijuna kuna upotrebljeni su materijali posljednje generacije i sigurnost prometovanja sada je na najvišoj razini. Zahvaljujem izvođačima radova, koji su posao završili i prije ugovorenog roka, a koji je 31. prosinca ove godine. Posebno zahvaljujem građanima na strpljenju, ne samo zbog radova na mostu već i drugih koji se odvijaju u gotovo svim dijelovima grada- ponovio je gradonačelnik i putem facebooka. (Grad Osijek)
Moglo bi vas zanimati

Ludbreg predstavio inovativni model urbanog zelenila na europskoj konferenciji o održivosti

Virovitica: I ove godine besplatan prijevoz do bazena u Barcsu

Razglednica iz Umaga: Nakon rive i parkova, uređeno i šetalište Vladimira Gortana

Poreč: Obnovljena župna crkva u Žbandaju