Smart city

Šibenik: U 2026. stiže još 12 električnih autobusa ukupne vrijednosti šest milijuna eura

Iz šibenske Gradske uprave su prije nekoliko dana izvijestili kako su odabrali tvrtku koja će im tijekom iduće godine isporučiti 12 novig autobusa. O tome što će dolazak novih autobusa na šibensk ulice značiti za javni gradski prijevoz razgovarali smo s Danijelom Miletom, zamjenikom šibenskog gradonačelnika.

Među ostalim, Mileta je otkrio koje nove linije se planiraju uvesti u Šibeniku, hoće li biti zapošljavanja novih vozača i hoće li se mijenjati cijenja karata…

– Nabavkom 11 suvremenih niskopodnih i prepoznatljivih autobusa te prebacivanjem organizacije javnog gradskog autobusnog prijevoza na komunalnu tvrtku Gradski parking, završili smo tek prvu fazu modernizacije gradskih autobusnih linija- počeo je Mileta. Da je novi sustav javnog gradskog prijevoza dobro prihvaćen među Šibenčanima govore i statistički podaci:

– U protekloj godini našim autobusima vozilo se 1.245.713 putnika, što je 171.308 putnika, odnosno 16 posto više nego 2023. godine. Brojke za prvih devet mjeseci ove godine govore o povećanju od 7,2 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2024.godine- ističe zamjenik šibenskog gradonačelnika.

Prema njegovim riječima, sukladno Ernst&Young studiji Grad Šibenik je krenuo u drugu fazu modernizacije gradskih autobusnih linija za koju je, između ostalog, potrebno još autobusa.

– Kroz 2026. godinu bit će nam isporučeno još 12 autobusa i to električnih. Preko Udruge javnih gradskih prijevoznika, a u pregovorima s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture izborili smo se za osam niskopodnih autobusa klasične veličine, te po dva midi i mini autobusa, sveukupne vrijednosti šest milijuna eura.

Nakon čekanja više od dvije godine da dobijemo zeleno svjetlo za raspisivanje javne nabave, uspješno smo proveli natječaje za ove tri vrste autobusa, a u tijeku je proces javne nabave za izgradnju popratne infrastrukture, tj. električnih punionica.

U sklopu politika Republike Hrvatske i Europske unije potiču se ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju, a osobito u održiv gradski promet s nultim emisijama štetnih plinova, sve kroz modernizaciju prometne infrastrukture, ekološku održivost te učinkovitost razvojem pametnih rješenja u prometnom sustavu- govori šibenski dogradonačelnik.

Mileta isitiče kako će veliki izazov Gradskom parkingu će predstavljati pronalazak vozača za nove autobuse jer su deficitarno zanimanje na tržištu rada:

– Prijevoznik Autotransport nam je partner i obavlja uslugu tzv. podvozarstva u obimu maksimalno dozvoljenih 30 posto kilometara postojećih linija.

Podvozarstvo ćemo trebati još kroz sljedeću godinu, dok nove autobuse ne stavimo u pogon. Tad ćemo povećati frekvenciju polazaka dijela postojećih linija, ali i uvesti neke nove poput linije za Rokiće ili liniju duž šibenske rive. Upravo je u tijeku evaluacija ponuda za uslugu podvozarstva za 2026- veli Mileta.

Prema njegovim riječima, šibenska Gradska uprava paralelno s nabavkom novih autobusa, priprema i dokumentaciju za novih desetak autobusnih ugibališta:

– Time ćemo dodatno podići protočnost, sigurnost i kvalitetu javnog gradskog autobusnog prijevoza. Potrebno je razlikovati autobusno stajalište gdje autobus doslovno na cesti vrši ukrcaj i iskrcaj putnika te zaustavlja cestovni promet, od autobusnog ugibališta gdje autobus skreće s prometnog traka, ne ometa druga vozila i sigurnije vrši ukrcaj i iskrcaj putnika.

Na ugibalištima postoji autobusna čekaonica gdje se putnici mogu skloniti od vremenskih neprilika ili sjesti, uključivo prikaz informacija o voznom redu. Većinu ugibališta ćemo smjestiti na katastarskim česticama u vlasništvu Grada Šibenika ili Hrvatskih cesta te smo se kroz proteklu godinu bavili ishodovanjem lokacijskih dozvola, a krajem godine smo napravili i parcelacijske elaborate. Šibenski dogradonačelnik otrkio je gdje će se nalaziti nova ugibališta:

– Nova ugibališta će se nalaziti na Jadranskoj magistrali kroz Brodaricu, na raskrižjima Vrpoljačke ceste s Ulicom Narodnog preporoda pored objekta Feroterma i na raskrižju za groblje Kvanj, pored rasadnika na Biocima preko puta POS-ovih zgrada, pored Crkve sv. Petra i ispred kafića Zamak na Vidicima, uz glavni ulaz u Opću bolnicu, u Crnici ispred novog dućana Studenac i u Njivicama duž Ulice Ivana Meštrovića. Dio njih ćemo izgraditi kroz sljedeću godinu- izjavio nam je zamjenik šibenskog gradonačelnika. Mileta govori kako će kruna cijele šibenske ‘prometne priče‘ biti izgradnja Prometno-logističkog centra na ukupnoj površini od 35650 metara četvornih unutar poslovne zone Podi:

– U prvoj etapi izgradnje predvidjeli smo prostor za parkiranje i smještaj svih autobusa javnog gradskog prijevoza i parking za osobna vozila. Zatim punionice za diesel gorivo i za struju, adekvatnog kapaciteta i režima rada, praonice kojoj mogu pristupiti i drugi autobusi, poput turističkih, stanice za tehnički pregled, odnosno kontrolu tehničke ispravnosti vozila, te prostore za sve faze servisa vozila i održavanja vozila.

Tu je još uredski prostor, solarna elektrana ili drugi izvori obnovljive energije koji će u potpunosti pokriti potrebe kompleksa za električnom energijom. Za daljnje etapa izgradnje rezervirao se dodatni parking za turističke autobuse s potrebitom logistikom, te pojačani kapaciteti i drugi prostori i sadržaji potrebni za normalno, efikasno i racionalno korištenje i rad centra bude li se Gradski parking, koji će upravljati tim prostorom, širio. Ovdje smo u postupku ishodovanja lokacijske dozvole zaprimili žalbu susjeda, pa je taj projekt bio dugo na čekanju, točnije na rješavanju žalbe kod nadležnog ministarstva. A kroz koji mjesec ćemo raspisati javnu nabavu za glavni i izvedbeni projekt- kazao nam je zamjenik šibenskog gradonačelnika.

Kada je u jesen 2022. godine uvođen novi sustav javnog gradskog prijevoza, šibenski gradonačelnik Željko Burićje izjavio kako će on biti besplatan. Međutim, bio je besplatan tek mjesec dana, ili u testnoj fazi. Hoće li nakon uvđenja 12 novih autobusa doći do korekcije cijena?

– Grad Šibenik kontinuirano podiže iznos subvencije Gradskom parkingu za obavljanje usluge javnog gradskog autobusnog prijevoza. Ove godine će subvencija iz gradskog proračuna iznositi 1,5 milijuna eura, a za 2026. je planirana na 2,1 milijun eura. Dakle, daleko više Grad financira Gradski parking, nego što isti zaradi na osnovu obavljanja prijevoza.

Glavni razlog za to su povlaštene mjesečne autobusne karte koje vrijede na cijelom administrativnom području Šibenika, uključivo krajnja naselja poput Rasline, Goriša, Sitnog, Lepenice i Grebaštice. Tako mjesečna opća ili radnička karta košta 20 eura, srednjoškolci, studenti i umirovljenici plaćaju 10 eura, a socijalna karta je simboličkih 1 euro. Inače bi puna cijena mjesečne karte, s obzirom na troškove prijevoza, bila blizu 150 eura- odgovorio je zamjenik gradonačelnika Šibenika. (Grad Šibenik/Sibenski/Slobodna Dalmacija)

Moglo bi vas zanimati

Grubišno Polje: Počelo treće izdanje Kids Cupa Elektrana s do sad najvećim brojem...

Ivanić-Grad: Za najbolje osnovnoškolce zahvalnice i novčane nagrade, uskoro će ih primiti i...

Pula nabavlja 12 novih električnih autobusa – potpisani ugovori vrijedni 6,8 milijuna eura

Varaždin već 20 godina nosi titulu grad-prijatelj djece