‘Posebno nas raduje što je varaždinski advent ponovno proglašen najljepšim, i to ne samo od brojnih posjetitelja, već i žirija. Prošlogodišnja titula značajno je pomogla promociji našeg događanja jer su mnogi poželjeli osobno doživjeti to što varaždinski advent čini toliko posebnim. Ovogodišnja titula potvrda je našeg predanog rada i želje da svake godine budemo još bolji, inovativniji i nadmašimo sami sebe, inspirirani novim titulama i brojnim pozitivnim reakcijama, pogotovo naših najmlađih posjetitelja, već ozbiljno promišljamo i pripremamo idući advent, a ono što već sada možemo obećati je još više iznenađenja i čarolije’, poručili su iz Turističke zajednice Grada Varaždina koja stoji iza Adventa u Varaždinu, apsolutnog pobjednika našeg ovogodišnjeg izbora za Najljepši advent u RH…
Stvaranje adventskog ugođaja posljednjih je godina u Hrvatskoj sve više i turistički proizvod koji brojnim gradovima i općinama znači veću vidljivost, a samim tim i konkretniji broj posjetitelja. U nastojanju da stvore nezaboravan blagdanski doživljaj, mnogi od njih iz godine u godinu povećavaju i ulaganja i angažman oko organizacije i pripreme adventa te se uspijevaju istaknuti osobitom kreativnošću i autentičnom ponudom, što je pokazao i naš ovogodišnji izbor Najljepšeg adventa kojega smo organizirali pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta i u kojem je sudjelovalo 57 advenata, iz 40 gradova i 17 općina, iz svih dijelova RH. Tijekom sedam dana izbora adventi su ukupno osvojili preko 87.000 lajkova (samo na stranici Gradonačelnika.hr gotovo 50 tisuća), a njihove fotografije ukupno je vidjelo preko 1,4 milijun korisnika Facebooka! Time je postignut naš glavni cilj, jer izbor smo pokrenuli kako bi promovirali adventske destinacije i izvan njihovih lokalnih okvira, a građanima omogućili da otkriju i možda i posjete neke nove, njima dosad nepoznate advente u našoj zemlji.
Apsolutno najljepši advent i ove je godine Advent u Varaždinu koji je svojim bogatim spojem tradicije, modernosti i neodoljivog prazničnog šušura osvojio i našu FB publiku i stručni žiri. Čestitke i veliko priznanje zaslužuju i ostali pobjednici u kategorijama našeg, sada već prestižnog izbora na nacionalnoj razini, kako zbog uloženog truda, sjajne prezentacije bogatstva ponude i sadržaja, tako i zbog onog najvažnijeg – iskazanog zadovoljstva njihovih adventskih posjetitelja. Podsjetimo, Advent u Virovitici najljepši je među srednjim gradovima, Advent u Grad Oroslavje trijumfirao je među malim gradovima i potvrdio prošlogodišnji naslov najljepšeg malog adventa po izboru FB publike, među općinama ove godine slave Advent na Voći iz Općina Donja Voća koji je osvojio titulu najljepšeg po izboru putem Facebooka, dok je Čarolija na brdu – Advent u Općina Motovun osvojila naklonost i najbolje ocjene žirija.
Advent u Varaždinu oborio sve rekorde i postao ‘zimski Špancirfest’!
Što se brojki tiče, Advent u Varaždinu na našoj FB stranici zaradio je 5.818 lajkova, na svim dijeljenim objavama 7.907 lajkova, a objave je ukupno vidjelo čak 74.459 FB korisnika. Iako se još čekaju konačni rezultati u vezi posjećenosti, iz TZ Grada Varaždina ističu kako je već sada jasno da su oboreni svi dosadašnji rekordi. To, kažu, potvrđuju svakodnevne gužve na gradskim ulicama, ne samo tijekom vikenda, kada je bilo teško pronaći slobodan krevet, već i tijekom radnih dana. Odlično je poslovao turistički sektor, kako na prostoru Adventa u povijesnoj gradskoj jezgri tako i u okolici, a pružila se prilika za promociju i prodaju proizvoda domaćih OPG-ova i drugih izlagača na adventskim štandovima.
Varaždinska turistička zajednica ovu manifestaciju organizira već 15 godina, ali pomno osmišljeni novi sadržaji kao i kreativna prigodna dekoracija tijekom posljednje dvije godine donijeli su značajan iskorak što je, uostalom, potvrdilo i naše natjecanje budući da se Varaždin, osim što je obranio lani stečenu titulu, i 2022. godine našao u samom vrhu.
U ovogodišnji Advent, organiziran na osam lokacija, uloženo je preko pola milijuna eura, a posjetiteljima omogućen dubok zaron u bajku. Grad je pretvoren u oživljenu slikovnicu, nestvarne prizore iz dječje mašte unutar kojih bi se potpuno raspametili i odrasli. Posjetitelji su tako mogli uživati u „Čarobnom gradu Djeda Mraza“, „Ledenoj čaroliji“, „Panoramskom kotaču“, „Korzu“, „Adventu na Stančiću“, prigodnoj blagdanskoj prodaji raspoređenoj na dvije lokacije te adventskom vijencu ispred katedrale. U sklopu manifestacije postavljene su 22 ugostiteljske kućice raznolike, bogate ponude ića i pića; moglo se tako, osim standardnog repertoara sastavljenog od kobasica, debrecinki, bunceka i fritula, uživati i u egzotičnoj kombinaciji okusa.
Poznata varaždinska chefica Marija Gregurić u svojem upečatljivom crvenom „food traileru“ kreirala je brojna zanimljiva i ukusna jela. Ljubitelji azijskih okusa mogli su uživati u savršeno hrskavim gyozama, punjenim mesnim ili vege nadjevima, a nudili su se i slasni bao bunsi s piletinom i patkom, „Medeni debrecin“ i druge kombinacije koje spajaju tradicionalne okuse s modernim „street food“ konceptima. Osim chefice Gregurić, Korzom je zagospodario još jedan poznati MasterChef, Marko Palfi, nudeći svoju provjerenu klasiku kao što je „Pačja študla“ te dva majstorska hot doga, odnosno, „Deluxe kobasa“ (uspješan spoj hrenovke i tartufa) te „Smokey kobaja“ (ujedinjenje debrecinke i dimljenog sira). Najpoznatija varaždinska slastičarnica Ekos-Cakes nudila je mekanu, sočnu i neizostavnu germknedlu u njenom klasičnom ruhu, okupanu umakom od vanilije uz dodatak maka ili pak primamljivu kombinaciju s trenutno planetarno popularnim pistacijom. Ponuda, naravno, nije izostavila ni tradicionalne varaždinske klipiće.
Advent u Varaždinu okupio je i ljubitelje različitih kulturnih događanja budući da je održano 27 koncerata te brojne popratne manifestacije, uključujući osam kazališnih predstava na pozornici HNK, sedam izložbi, otvaranje novog muzejskog postava, Novogodišnju utrku, dječji doček na klizalištu te neizostavno druženje s Moto mrazovima u podne.
Napomenimo kako je, kao dio sadržaja Adventa, a vezano uz blagdan Svetog Nikole (ujedno i Dan grada Varaždina) održan humanitarni malonogometni turnir koji je okupio predstavnike grada i županije, Humane zvijezde Hrvatske, veterane Dinama, nogometaše NK Varaždin i ambasadore varaždinskog sporta, a prikupljena sredstva donirana su Zakladi solidarnosti Grada Varaždina.
Ipak, najveći mamac ovogodišnjeg Adventa bio je „Čarobni grad Djeda Mraza“, a njegova glavna atrakcija čarobni lift koji je sve posjetitelje vodio ravno k „Djedici“. Zahvaljujući posebno osmišljenom videu, lift je simulirao virtualno putovanje od Varaždina do Sjevernog pola, pružajući zadivljujući pogled na varaždinsku povijesnu jezgru, a nastavio se visoko iznad oblaka kroz snježne vrtloge do krajnje destinacije gdje je sve posjetitelje spremno čekao ovaj popularni dobroćudni bradonja. Osim lifta, „Čarobni grad Djeda Mraza“ ponudio je i šest bajkovitih kućica, svaku sa svojom raskošnom blagdanskom dekoracijom i sadržajem privlačnim svim generacijama. U „Kući Bake Mraz“ koja gotovo svakodnevno priča priče, postavljena je izložba „Adventski vremeplov dječje igre“. Riječ je o starim igračkama iz fundusa društava „Naša Djeca“, najveće i najstarije organizacije za djecu u Hrvatskoj, koja djeluje već više od sedam desetljeća.
Izložba je manji dio stvarane i sačuvane bogate građe Saveza, nastale od sredine 50-ih do sredine 70-ih godina 20. stoljeća. Igračke su prikupljene iz različitih izvora, što kolekciji daje jedinstvenost i raznolikost. Igračke su i različitog porijekla, neke iz kućne radinosti, a neke industrijski proizvedene u brojnim svjetskim zemljama. Među njima su pokretne igračke poput auta i drvenog konja za jahanje, društvene igre, konstruktivne igre poput kocaka i maketa te tradicijske igračke nastale jednostavnom izradom od prirodnih materijala. U „Radionici-Stvaraonici“ unutar „Čarobnog grada Djeda Mraza“ posjetitelji su se mogli uključiti u brojne aktivnosti poput oblikovanja keramike, pečenja kolača ili slaganja Lego kockica, a imali su mogućnosti i nacrtati crtež koji bi se u Poklon-kućici aplicirao na majicu te bi se dobio personalizirani i originalni blagdanski dar.
Osim „Čarobnim gradom Djeda Mraza“, manifestacija je oduševila i, primjerice, drugim najvećim klizalištem na otvorenom u Hrvatskoj. U sklopu „Ledene čarolije“ postavljeno je klizalište koje se prostire na 1200 m2 te ima posebno odvojen dio za najmlađe koji se tek uče ovoj vještini. Uz svakodnevno uživanje u zimskim radostima, klizalište je i poprište zanimljivih događanja poput disko večeri četvrtkom. Cijena ulaznica je dva eura za djecu, tri za odrasle dok obiteljska za dvoje odraslih i dvoje djece iznosi osam eura.
Osobit doživljaj pružao je i pogled na gradske vizure s impozantnog 23-metarskog panoramskog kotača; posjetitelji su mogli uskočiti u jednu od 18 gondola (svaka je mogla primiti po četiri osobe) te doživjeti svu raskoš blagdanskog blještavila iz ptičje perspektive.
Pored Korza i na njemu velike okićene jelke, dakle prostora koji predstavlja srce grada i adventskog zbivanja, najšarmantniji blagdanski teren smatra se onim na Trgu Miljenka Stančića; riječ je o idealnom mjestu za gastro opuštanje i uživanje. Ljupke adventske kućice širile su ovih dana zanosan miris kuhanog vina, fritula i ostalih slatkih i slanih delicija, a vikendima organiziran program dopunjavao se glazbenim sadržajem. Uz to, nudile su se i kreativne foto točke za nezaboravne uspomene, a jedna od omiljenih bila je ona s pogledom na Stari grad. Na koncu, tu je i „Novogodišnja utrka“ po kojoj je Varaždin jedan od nekolicine gradova u cijelom svijetu koji u Novu godinu ulazi trčeći, a sudionici redovito tvrde kako nema boljeg osjećaja nego upravo tim osjećajem, praćenim veseljem i bukom, zagaziti u nove mogućnosti.
Iznimno bogat, raskošan program prepoznali su brojni posjetitelji ne samo iz Hrvatske nego i susjednih zemalja, a Varaždin je, možemo bez zadrške reći, postao tražena turistička destinacija, privlačna tijekom cijele godine. Atraktivnost Adventa dodatno učvršćuje ionako pozitivan imidž grada čiji povijesni šarm i bogata kulturna ponuda svakako dugoročno koriste turističkom sektoru i lokalnom gospodarstvu.
„Posebno nas raduje što je varaždinski advent ponovno proglašen najljepšim, i to ne samo od brojnih posjetitelja, već i žirija. Prošlogodišnja titula značajno je pomogla promociji našeg događanja jer su mnogi poželjeli osobno doživjeti što to varaždinski advent čini toliko posebnim. Ovogodišnja titula potvrda je našeg predanog rada i želje da svake godine budemo još bolji, inovativniji i nadmašimo sami sebe. Inspirirani novim titulama i brojnim pozitivnim reakcijama, pogotovo naših najmlađih posjetitelja, već ozbiljno promišljamo i pripremamo idući advent, a ono što već sada možemo obećati je još više iznenađenja i čarolije“ – poručili su iz Turističke zajednice Grada Varaždina.
Zbog svega ovoga Varaždin je, sigurni smo, postao primjer ostalim sredinama kako se kvalitetna organizacija može isplatiti, ne samo kroz brojne dolaske na ovu i slične manifestacije, već i kroz podizanje kvalitete života lokalne zajednice koja na razne načine profitira od ovakvih događanja. U ovom slučaju suštinski je, kažu, riječ o festivalu koji se trudi biti romantičan, raznolik, ali ne i pretjerano masovan te se kvaliteti daje prednost ispred kvantitete. Ovaj grad dosljedno pokazuje kako se autentičnost i inovativnost mogu uskladiti s očekivanjima modernog posjetitelja. I upravo je ta kombinacija tradicionalnog i suvremenog ono što ga čini najljepšim mjestom za doživljaj adventa u Hrvatskoj. (V.H.)
Gradonačelnik Neven Bosilj o velikom uspjehu Adventa u Varaždinu: “Advent je postao zimski Špancirfest” Osim što je iznimna turistička destinacija, Varaždin je i najbolji veliki grad za život u Hrvatskoj, što je već više puta potvrdio i na našem Izboru kojeg već godinama organiziramo u suradnji s Jutarnjim listom. Početkom prosinca, Varaždinu je u Šibeniku dodijeljena i ta titula pa možemo reći kako je riječ o gradu koji svojim građanima i posjetiteljima uistinu ima sve više za ponuditi. Gradonačelnik Neven Bosilj i direktorica TZ Grada Varaždina Jelena Toth „Možemo reći da je Advent postao zapravo zimski Špancirfest, poznati ljetni varaždinski festival koji se profilirao u najbolju turističku manifestaciju u Hrvatskoj. S novim atrakcijama poput jedinstvenog Čarobnog lifta u gradu Djeda Mraza, Advent je svojim sadržajima privukao više od 200 tisuća posjetitelja. Naš originalni Djed i Baka Mraz bile su najslikanije osobe u Hrvatskoj ovih dana. Ugostitelji također zadovoljno trljaju ruke jer su pred kućicama s hranom i pićem bili stalni redovi. Financijske izvještaje tek ćemo dobiti, ali uvjeren sam da će biti rekordni. Posebno smo osjetili veliki interes stranih gostiju naročito iz Slovenije, a onda također iz Austrije, Italije, Njemačke i Mađarske. I to više nisu bili samo jednodnevni izleti, već podaci govore u značajnom porastu noćenja i općenito turističke potrošnje. Zahvaljujem svima koji su utkali svoj trud i znanje u ukupni uspjeh varaždinskog Adventa. Posebno pohvaljujem djelatnike Turističke zajednice grada Varaždina, jednu kreativnu i motiviranu grupu žena koje su najzaslužnije za ovaj uspjeh“ – rekao nam je ovom prigodom gradonačelnik Neven Bosilj. Gradonačelnik je napomenuo kako uspjeh ove manifestacije nije slučajan već izgrađen na čvrstim osnovama budući da Varaždin godinama gradi svoju reputaciju, kako grada kulture tako i grada za gospodarstvo, ali i ugodan život. Advent je, kaže, lijepo povezao sve te prednosti, a što će se, smatra Bosilj, odraziti na lokalno gospodarstvo jer Advent i Špancirfest jesu najbolji, ali nisu jedini programi koji se provode u suradnji s lokalnim poduzetnicima i obrtnicima. „U Varaždinu smo riješili problem baliranog otpada te sada svjedočimo snažnom investicijskom zamahu, pokrenuli smo razvojni kotač zamašnjak. Pozitivna iskustva i stvaranje navika te dijeljenje vlastitih iskustava sigurno će pripomoći da zadržimo dostignutu kvalitetu. Dogodine ćemo dodatno poboljšati naš Advent. Razmišljamo o novim atrakcijama, a već sada razrađujemo i sustav parkiranja zbog velikog broja gostiju koji dolaze automobilima“ – najavio je gradonačelnik Varaždina.
Virovitica: Advent nadmašio sva očekivanja, Virovitica se potvrdila kao grad topline, gostoprimstva i odličnih događanja Advent u Virovitici ostvario je drugi najjači rezultat ovog izbora i sa 2.757 lajkova (5.909 lajkova na svim objavama) nadmoćno pobijedio u kategoriji srednjih gradova. -Pobjeda u izboru za Najljepši advent u kategoriji srednjih gradova bila je dijelom očekivana, ali je završnica natjecanja ipak bila prilično neizvjesna. Kao sjedište županije, prethodnih godina smo se natjecali u kategoriji velikih gradova, gdje smo osvojili treće mjesto, s obzirom na to, ove smo godine očekivali i bolji rezultat, no posebno smo ponosni na drugo mjesto u ukupnom poretku izbora. Ovim putem od srca zahvaljujemo svima koji su nas podržali. Pobjeda nam je iznimno važna jer predstavlja svojevrsnu zahvalu svim ljudima koji su uložili trud i energiju kako bi ovogodišnji advent bio poseban, jedinstven i pun topline, njihov rad i predanost zaista su se isplatili. Sudjelujemo u izboru za Najljepši advent od samih početaka, pa ne sumnjamo da ćemo nastaviti i iduće godine, a promjena lokacije, kojom smo advent premjestili iz dvorišta Palače Pejačević na šetnicu, pokazala se kao pun pogodak. Uz to, ovogodišnji advent bio je sadržajniji nego ikada prije, što se odrazilo i na povećanu posjećenost događanjima. Sve u svemu, iznimno smo zadovoljni i ponosni na postignuti uspjeh, veselimo se budućim izazovima i radujemo se idućem adventu, za koji ćemo se truditi biti još bolji! Posebno nas veseli činjenica da smo nakon 15 godina ponovno imali klizalište, koje je postalo prava atrakcija, osobito za obitelji i najmlađe posjetitelje. Uz mnoštvo aktivnosti i sadržaja za djecu, naš advent je bio prava čarobna zimska priča. Hvala svima koji su bili dio ove priče, a ponajviše onima za koje se najmanje čuje, a bez njih ništa od ovog ne bi bilo moguće, naravno hvala i svima vama, dragim nam gostima, koji su prepoznali ovu priču i posjetili nas u toku ovog Prosinca u gradu 2024. Izuzetna nam je čast i zadovoljstvo imati drugo mjesto u ukupnom poretku i najljepši advent u Hrvatskoj među srednjim gradovima! Hvala vam od srca na svakom lajku i na svakom dolasku kojim ste podržali naš advent, Vaša energija i zajedništvo učinili su ovu blagdansku čaroliju posebnom. Posebna zahvala i svima koji su svojim trudom i radom omogućili da ovaj advent bude još bolji i posebniji. Uspjeli smo! Ponosni smo što smo zajedno stvorili prekrasnu blagdansku priču.- komentirali su uspjeh Adventa, gradonačelnik Ivica Kirin i Grad Virovitica. Izuzetno zadovoljstvo ne skrivaju ni u Turističkoj zajednici. -Osvojiti prvo mjesto za najbolji advent u kategoriji srednjih gradova za nas je velik uspjeh i priznanje, iskreno nadali smo se dobroj reakciji, ali ovolika podrška i ljubav prema našoj manifestaciji zaista nam znači. Ova pobjeda znači puno za naš grad – ne samo kao potvrda da radimo dobre stvari, već i kao prilika da se Virovitica još više istakne kao grad topline, gostoprimstva i odličnih događanja na turističkoj karti Lijepe naše, Advent u Virovitici ove je godine zaista nadmašio sva očekivanja. Posjećenost je bila iznimna, što potvrđuju i podaci iz eVisitora prema kojem bilježimo porast dolazaka od 49,75 posto u dolascima, i 58,65 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je izvanredan pokazatelj i sjajan rezultat. Program je bio bogat i raznovrstan – od glazbenih nastupa do zabave za cijelu obitelj, što potvrđuje i činjenica da su nas posjećivale sve generacije, od najmlađih do najstarijih, a posebno smo ponosni i na podršku lokalnih obrtnika, izlagača i udruga koji su doprinijeli toploj, domaćoj atmosferi. Povratne informacije posjetitelja bile su izrazito pozitivne, što nam pokazuje da smo našim posjetiteljima uspjeli pružiti nezaboravan doživljaj. Naravno, svakako da ćemo se javiti braniti titulu i narednog Adventa! Prvenstveno smo zahvalni portalu Gradonačelnik.hr na organizaciji, to je jedan odličan način kako podržati i ‘manje’ gradove, ali ih i dodatno motivirati. Ova pobjeda je uistinu velika motivacija da se već iduće godine predstavimo u još boljem svjetlu. Svjesni smo da je ljestvica sada podignuta, posebice jer smo ove godine nakon dugih 15 godina ponovo imali klizalište i preselili Advent na centralnu lokaciju u samo srce Virovitice, ali vjerujemo da Virovitica ima snage i ideja za još sjajniji advent, a ovu priliku želimo iskoristiti da zahvalimo svima koji su sudjelovali. Ali i na bilo koji način pripomogli u organizaciji i provedbi naše manifestacije Prosinac u gradu 2024., svim posjetiteljima koji su nas podržali i učinili naš Advent tako posebnim, kao i Hrvatskoj turističkoj zajednici koja je također prepoznala ovu manifestaciju kao hvalevrijedan projekt, veliko Hvala. Ova nagrada pripada svima nama i motivira nas da zajedno gradimo još ljepšu priču za buduće generacije…- ističe Tamara Štefanec, direktorica TZG Virovitica. Manifestacija ‘Prosinac u gradu’ organizira se u Virovitici 15-ak godina. U ovogodišnji Advent uloženo je 160.000 eura (zajedno s klizalištem), na području grada našle su se četiri adventske lokacije, a održalo se 10 prigodnih koncerata. U sklopu ‘Prosinca u gradu’ na rasporedu je bilo 112 manifestacija. Među ostalim: žive jaslice, predstave za djecu, plesni nastupi KUC Virovitica, Smotra folklora, Golden Christmas Virovitičkih mažoretkinja, Božićna gala KRG Pirueta, Božićni koncert Glazbene škole Jan Vlašimsky Virovitica, malonogometni turnir, Izložba malih vlakova… Uz to, organizirane su i četiri humanitarne akcije, a ostatak programa činili su još i Kućica Djeda Božićnjaka, žive jaslice, Moto mrazovi, 10 gastro kućica u kojima su se nudile Germknedle, fritule (3.5 eura), domaće kobasice, nezaobilazno kuhano vino (3 eura)… Oroslavje obranilo naslov: ‘Advent je dio veće uspješne priče, Zagorci moreju i zaslužuju bolje !’ Uz osvojenih 2.214 lajkova samo na našoj stranici (3.230 na svim objavama) Advent u Oroslavju obranio je svoju titulu i ponovio lanjski rezultat najljepšeg adventa među malim gradovima. “Zagorci- glave skup i nek’ cijela Hrvatska zna da pak imamo najljepši Advent u RH!”, pozvali su uoči i na startu izbora svoje poklonike iz TZG i Grada Oroslavja. Kako su naveli:”delali smo čvrčke i delali peku, pili smo domaće kuhano vino, za svakog je bilo ponešto od glazbe, za svaki uzrast smo pripremili događanja, imali smo klizalište, pokažimo zajedništvo i glasamo za najljepši Advent! Denimo glave skup i ove lete i pokažimo da smo (pak) najbolji!”- poručili su i na kraju radosno i ponosno zahvalili svima “koji su lajkovima podržali program”. -Znate zake smo opet organizirali najbolji Advent? Zato jer su ljudi ohrabreni da daju ideje, da se uključuju, jer znaju da se ne krade, znaju da se dela za korist svih i ovi lajkovi nisu šuplji i svi skupa rastemo, Oroslavje i Zagorje rastu! Advent je dio veće uspješne priče i iskreno se nadamo da budemo svi skupa shvatili da Zagorci moreju bolje i zaslužuju bolje i da ima pametnih i sposobnih ljudi koji to mogu omogućiti!- dodali su iz Grada i TZG Oroslavja. -Smatram da smo odnijeli pobjedu i ove godine jer su ljudi prepoznali da uz Advent radimo i druge projekte koje građani i građanke Oroslavja trebaju. Radimo puno, radimo kvalitetno, ne namještamo natječaje, ne uzimamo lovu u plavim kovertama. Ljudi su to dočekali s oduševljenjem i sada se rado priključuju svim gradskim manifestacijama jer znaju da ne držimo figu u džepu i da se držimo svojih riječi. Osim građana, naše etičke kriterije u poslovanju su primijetili i sponzori koji su se također rado priključili donacijama Adventu, gdje su i građani i sponzori, i ugostitelji i izvođači osjetili pozitivnu, drugačiju atmosferu koja je privukla i veliki broj posjetitelja i izrodila se pozitivna sinergija. Volim reći da naši lajkovi nisu šuplji, oni su upravo rezultat pozitivne sinergije, oni su odraz toga da su ljudi primijetili da se u Oroslavju radi dobro, pošteno i za građane, a ne za sitne interese pojedinaca. Imali smo puno veću posjećenost nego lani, imali smo i više izvođača. Također smo značajno unaprijedili i dodatno pojačali program, dodatnim sadržajima, poput najveće peke na svijetu i Čvarkijade što se iznimno svidjelo ljudima. Osobno sam zadovoljan posjećenošću i programom, zadovoljan sam da smo ostvarili sinergiju u gradu i jako sam zadovoljan da su građani i sami počeli davati ideje kako da se program dodatno poboljša što znači da im je stalo do cijelog projekta. Još jednom bih se zahvalio svima koji su sudjelovali, svima koji su nas posjetili i svima koji su nas podržali – vidimo se i 2025. u još većem broju!- naglašava za naš portal Viktor Šimunić, gradonačelnik Oroslavja. Ovo je druga godina zaredom da Grad Oroslavje organizira svoj Advent, a odmah prve godine u našem su izboru osvojili titulu najljepšeg adventa u Hrvatskoj u kategoriji malih gradova. Održavanje adventa lokalizirano je u centru Grada, na Oro trgu, na toj lokaciji dostupna je bila većina sadržaja, a popratni sadržaji kao što razne božićne radionice, predstave, izložbe, nastupi održavale su se u Domu kulture Oroslavje, Gradskoj knjižnici i ostalim društvenim domovima. Na području Oroslavja nalazilo se i 10 ugostiteljskih kućica s različitim gastro specijalitetima. Na Oro trgu u sklopu kućica s gastronomskom ponudom našle su se i dvije s prigodnom prodajom zimskih kapa/šalova, božićnih ukrasa i mnogih drugih božićnih atrakcija, ujedno su na Trgu imali i desetak štandova s proizvodima lokalnih udruga i OPG-ovaca… U ponudi su se mogle naći razne vrste hamburgera, cheesburgera, hot-dogovi, lepinje – obične i punjene, fritule, germknedle, razne vrste kobasica. Lokalni specijaliteti koje ugostitelji nude su kobasice sa zeljem i sarma. U ponudi su posjetitelji birali i razne vrste pića, tradicionalno kuhanog vina, kuhanog gina, piva, klasičnih vina, ali i punča, ponuda raznih likera i rakija domaćih proizvođača (isabelino, ginovi iz poznate destilerije Moonshine gzerilla). Također na Oro trgu nalazila se i kućica s ponudom za djecu – razne šarene lizalice, bubble Tea, šećerna vata. Tijekom adventa održano je 15 koncerata raznih poznatih izvođača (od Nede Ukraden do Zsa Zse) te brojne kulturne manifestacije i sadržaji za sve uzraste. Najveća atrakcija je, naravno, natjecanje u izradi čvaraka i – pečenje najveće peke na svijetu (rekorderi s promjerom 3 metra) koje je podijeljeno preko 1.500 besplatnih porcija! U sklopu adventa Grad je naručivao pakete s osnovnim potrepštinama za kućanstvo za umirovljenike i socijalno ugrožene obitelji, ukupno je podijeljeno 95 božićnih paketa. U sklopu sv. Nikole na Oro trgu podijeljeno je 600 slatkih paketa za najmlađe, a također svake se godine održava manifestacija Moto mrazovi uz prigodan koncert gdje su mrazovi na motorima najmlađima podijelili preko 600 slatkih paketa. U središtu Oro trga nalazilo se i klizalište, a svi sadržaji koje je Grad Oroslavje nudio su bili zaista kvalitetno osmišljeni i odrađeni, u pripremi cijele godine kako bi se podigli na najvišu moguću razinu i svim posjetiteljima omogućili da uživaju u najljepšem dobu godine u sklopu Adventa. Sadržaji su prilagođeni svim dobnim skupinama i ukusima, od onih najmlađih do najstarijih. Svaki vikend održavali su se koncerti s poznatim izvođačima, radnim danom posjetitelji su mogu uživati u klizalištu i gastronomskoj ponudi, ali i raznim drugim kulturnim manifestacijama. Grad Oroslavje, ponosno ističu, posjetili su gosti iz cijele regije pa i iz susjednih država zbog raznolikog i bogatog programa. Donja Voća: Ispisana prekrasna blagdanska priča prepuna humanitarnog djelovanja… Najžešća borba ove se godine vodila u kategoriji općina, između adventa u Donjoj Voći i Zemuniku Donjem, nakon jakog starta i višednevnog vodstva Zemunika, D. Voća ipak je u zadnjem danu natjecanja ubacila u 5. brzinu i uz pomoć svojih fanova podigla rezultat na 2.513 lajkova koji su je doveli do naslova. Ukupno, na svim objavama, Advent na Voći osvojio je 5.033 lajkova i postigao doseg od 43.814 FB korisnika. -Ova nagrada posvećena je svima koji su se nesebično uključili u realizaciju 4. po redu Adventa na Voći izdvojivši mjesec dana svog slobodnog vremena kako bi u svojem mjestu još jednom ispisali prekrasnu blagdansku priču prepunu humanitarnog djelovanja. Hvala svima koji su bili dio našeg adventa, a ponajviše onima za koje se najmanje čuje, a bez kojih ništa od ovog ne bi bilo moguće, hvala i svima vama, dragi posjetitelji, koji ste prepoznali naš trud i rad i vratili se i ove godine na 4. po redu Advent na Voći. Priznanje neće uspavati Općinu Donja Voća. Naprotiv, posjetitelji naše predivne općine i najljepšeg adventa ubuduće mogu očekivati nove detalje, raznovrsniju ponudu i još intenzivniji doživljaj čarobne zimske idile prepoznate kroz autentičnost, toplinu i zajedništvo. Koliko je Advent na Voći lijep i poseban, već četvrtu godinu za redom potvrđuje posjećenost i angažiranost lokalnog stanovništva, ali sad je i službeno Donja Voća prepoznata kao općina s najljepšim Adventom u RH. Blagoslovljeni smo što se jedna osobna inicijativa s nekoliko entuzijasta 2021. poklopila sa željama lokalnog stanovništva, a danas je ostvareno takvo veliko priznanje za nas! Čestitke i Varaždinu na najljepšem adventu u kategoriji gradova, kao i Općini Vinica koja je završila na petom mjestu među općinama. Rezultat nas motivira, ali i obvezuje da nastavimo raditi još više i unatoč izazovima, nastavimo s projektima koji će našu Općinu i naše mještane i u budućnosti učiniti ponosnima. Ovo je promocija, ali i potvrda dobrog rada – i zato hvala vam od srca! – napominje uz poziv svima da dođu u voćanski kraj, posjete špilju Vindiju, Etno hižu i zagorske brege, a kroz prosinac i najljepši općinski advent, Sanja Kočet, načelnica Općine Donja Voća. -Velika podrška adventa u Donjoj Voći nije nas iznenadila jer je poznato da su ljudi iz malih sredini upravo najsrdačniji. To su prepoznali i mnogobrojni gosti ‘Adventa u Donjoj Voći’. Pomogle su svakako tisuće lampica koje su obasjavale trg ispred Općine, fini mirisi kuhanog vina i domaćih kolača, kao i zabavni sadržaji za male i velike, a Donja Voća se još jednom ucrtala na turističku kartu Hrvatske na najljepši mogući način. Ova je pobjeda odlična promocija voćanskog kraja i cijelog područja Sjever Zagorja koje u svako doba godine nudi idealan bijeg u prirodu među zagorske brege, a upravo posjećenost advenata, kako ovog u Donjoj Voći, tako i preostalih pet na našem području, pokazala je da gosti i van ljetne sezone sve više dolaze u ovaj slikovit kraj. To nas posebno veseli jer naša događanja jednako su topla i tijekom zime, a naši bregi, špilje, dvorci i vidikovci nude jednako nezaboravno iskustvo u bilo koje doba. Zahvaljujemo svima koji su posjetili prekrasnu Donju Voću ovog adventa te ostavili svoj glas. Pozivamo da nas prate i tijekom čitave godine, posjete i naša ostala događanja na području Sjevera Zagorja koja već sad organiziramo i planiramo. A što se sljedećeg adventa tiče, sigurni smo da će se Donja Voća, pa i ostale općine s našeg područja, ponovo natjecati i dakako pobijediti- kazuje nam Anica Šimunec iz Turistička zajednica područja Sjever Zagorja. Motovun: Nagrada za uloženi trud, predanost i zajedništvo svih uključenih u realizaciju iznimno važnog i posebnog događaja Po prvi put ove smo godine uveli i nagradu po izboru žirija, odnosno turističkih zajednica, gradova i općina sudionika izbora koji su, vodeći se profesionalnim kriterijima, birali najljepše advente u dvije kategorije – gradovima i općinama. Uz Advent u Varaždinu, s najviše bodova žirija i titulu najljepšeg adventa u općinama osvojila je ‘Čarolija na brdu – Advent u Motovunu’- 26 bodova. -Titula najljepšeg adventa među Općinama po izboru žirija svakako laska, ali i obvezuje nas. ‘Čaroliju na brdu – Advent u Motovunu’, moji suradnici i ja pripremamo s puno entuzijazma i nismo očekivali pobjedu, no svakako smo je priželjkivali. Advent smo zamislili kao jedan od sadržaja kojega smo uvrstili u svoj kalendar događanja, budući da težimo turizmu 365 dana i on nam se savršeno uklopio u prosinac. Međutim, postao je više od same manifestacije, svi zaista uživamo i upijamo čaroliju adventske atmosfere kojoj svakako pridonose brojni bogati adventski ukrasi, ali i bogat i sadržajan program koji je pomno osmišljen za sve posjetitelje Motovuna. ‘Čarolija na brdu’ nam se polako, ali sigurno profilira u vrlo bitnu manifestaciju i naše malo mjesto se pretvara u adventsku destinaciju. Motovunu ovakav sadržaj znači zaista puno budući da u ‘gluho’ doba godine, nakon ljetne i jesenske turističke vreve, dovodi brojne posjetitelje u našu općinu, osjetan je porast broja posjetitelja u prosincu iz godine u godinu. Naravno da kao turističko mjesto time pridonosimo našim ugostiteljima, iznajmljivačima i ostalim turističkim dionicima. Naš advent je i događanjem prošao jako dobro. Osim što nas je poslužilo lijepo vrijeme za naš advent se pročulo i puno ljudi dolazi vidjeti i doživjeti Motovun u blagdanskom ruhu. Svakako broju posjetitelja je pridonio bogat program koji se sastojao od brojnih koncerata renomiranih hrvatskih izvođača, preko božićnog kina, predstava za djecu do vrhunske gastronomske ponude kako u adventskim kućicama na trgu tako i u odličnim motovunskim restoranima. Javiti ćemo se na natječaj i iduće godine, već sada planiramo slijedeću ‘Čaroliju na brdu’, razmišljamo o novitetima, kako obogatiti advent i kako Motovun učiniti još atraktivnijim. Naravno, nastojat ćemo i obraniti naslov prvaka. Zahvaljujemo portalu Gradonačelnik.hr i svim njegovim suradnicima na ovoj fantastičnoj inicijativi, predanom radu i kvalitetnoj promociji. Hvala svima koji su prepoznali uloženi trud i entuzijazam u našu ‘Čaroliju na brdu- Advent u Motovunu’ i svoj glas dali upravo nama – napominje nam Tomislav Pahović, općinski načelnik Motovuna. -Ovo lijepo priznanje je stiglo kao nagrada za uloženi trud, predanost i zajedništvo svih uključenih u realizaciju tog za nas iznimno važnog i posebnog događaja. Kada smo prije tri godine krenuli s ‘Čarolijom na brdu’ zacrtali smo si cilj da iz godine u godinu događanje raste i da kontinuirano podižemo ljestvicu kvalitete te postepeno gradimo adventsku priču u Motovunu. Nagrada koja dolazi od strane žirija, odnosno drugih organizatora događanja koja su bila s nama u konkurenciji, nam puno znači i koristimo ovu priliku da se zahvalimo svima koji su dali svoje glasove za ‘Čaroliju na brdu’. Vjerujemo u ono što radimo i nagradi se jesmo nadali, no bilo bi pretenciozno reći da smo je očekivali budući su i druge općine uložile veliki trud u svoja adventska događanja. Iznimno smo zadovoljni kako je prošlo treće izdanje ‘Čarolije na brdu’ i veseli nas što događanje raste iz godine u godinu. Osim što se trudimo svake godine proširiti adventsku zonu u smislu uređenja i novih dekoracija, poseban fokus je na zabavnom programu. Koncerti na glavnom trgu su odlično posjećeni, a veseli sve veća posjeta i na događanjima koja su možda manje atraktivna kao što su predstave za djecu i filmske projekcije u Božićnom kinu. Naš cilj je izgraditi brend ‘Čarolije na brdu’ na način da bez neke velike najave ljudi znaju što u prosincu mogu očekivati. Od samog početka sudjelujemo u izboru za najljepši advent koji organizira portal Gradonačelnik.hr, jer smatramo da je to odličan kanal za podizanje vidljivosti adventskih događanja koja se organiziraju diljem RH. Ove godine je premijerno uveden izbor žirija i iznimno smo sretni što je upravo ‘Čarolija na brdu’ ponijela prvu nagradu žirija u kategoriji općina. Svakako ćemo se prijavljivati i idućih godina i braniti naslov prvaka. Zahvaljujemo svima koji su utkali svoj doprinos u realizaciju događanja, ali i iskazali svoju podršku kroz posjet, lijepu riječ, komentar ili reakciju na društvenim mrežama. Svi oni daju nam dodatan poticaj da već sada krenemo s planiranjem četvrtog izdanja ‘Čarolije na brdu’, kako bismo u prosincu ove godine dodatno podignuli ljestvicu i stvorili još čarobniji ugođaj na najčarobnijem brdu u Istri- tvrdi nam i najavljuje novi pohod na titulu idućeg Adventa 2025. direktor TZ Općine Motovun, David Matković. U svoje treće izdanje Adventa, Općina Motovun, Turistička zajednica općine Motovun i Motovun park d.o.o., društvo za komunalne djelatnosti uložili su približno 60.000 eura. Glavna lokacija bila je Anticov trg, glavni motovunski trg, a dodatne lokacije- Božićni vrt koji se nalazi u vrtu motovunskih zidina, Božićno kino u kinu Bauer i dodatno ove godine na Russelovom trgu uređena Snježna šuma. U sklopu adventa koncertima su oduševili izvođači poput Marka Škugora, Grupe Vigor, Marka Tolje, Klape Cambi, tu je i tradicionalni predbožićni koncert u župnoj crkvi Sv. Stjepana (Klapa Motovun, mješoviti pjevački zborovi Zajednica Talijana Motovun i Buje), pa sedam DJ nastupa (DJ Hoky), šest filmskih projekcija u Božićnom kinu (kino Bauer) i tri predstave za djecu u Božićnom kinu, kućica Djeda Božićnjaka u Božićnom vrtu, ali i božićno – novogodišnje fotografiranje u kuli ‘Nova vrata’. Na glavnom trgu nalazilo se pet adventskih kućica, a otvorena su četiri ugostiteljska objekata – konoba Pod voltom, bistro bar Montona Gallery, konoba Mondo i restoran Winery & Design Hotela Roxanich koji je također imao svoj vlastiti adventski program. U gastro ponudi privlačili su podjednako domaće i turiste uz fritule (5 eura) i istarski hot dog, lovačka kobasica, Montona burger, istarska kobasica s kupusom, quesadilla pršut, quesadilla vegan, chilli con carne & tortilla chips, hot dog classic, hot dog roštiljka… (P.L.)