U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza, prema podacima sustava eVisitor koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), ostvareno 6,8 milijuna dolazaka i 47,6 milijuna noćenja, odnosno 41 posto dolazaka i 53 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine.
Top destinacije u prvih osam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Vir, Rovinj, Medulin, Poreč, Crikvenica i Mali Lošinj.
Strani turisti ostvarili su 5,5 milijuna dolazaka i 38,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 1,3 milijuna dolazaka i 9,2 milijuna noćenja. Ovime su dosadašnji rezultati turističkog prometa u Hrvatskoj premašili inicijalna predviđanja Svjetske turističke organizacije (UNWTO) o ostvarivanju 30 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa.
Vir, Rovinj i Medulin vodeće su destinacije i tijekom srpnja i kolovoza, prema ukupnom prometu mjerenom noćenjima. Poreč, Rovinj i Dubrovnik zabilježili su najviše hotelskih noćenja. Crikvenica je vodeća destinacija obiteljskog smještaja, ispred Raba i Medulina. Kada je riječ o kampingu, vodeći je Rovinj, ispred Funtane i Tara.
Izvor: Ministarstvo turizma
U kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno 2,7 milijuna dolazaka i 21,1 milijuna noćenja, odnosno 54 posto dolazaka i 64 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. I u kolovozu predvode destinacije u Istri i Kvarneru.
„Iza nas je smatram, s obzirom na okolnosti, veoma uspješnih osam mjeseci turističke godine u kojoj su naši turistički djelatnici i oni koji rade u djelatnostima vezanim uz turizam, još jednom pokazali kako su izuzetno prilagodljiviji i inovativni. Ova Vlada prepoznaje turizam i sve dosadašnje mjere, od samog početka pandemije, pred ljeto i sad za nastavak godine, na kojima smo surađivali s brojnim dionicima unutar i izvan sektora, stvorile su temelje za ove rezultate. Pred nama je sada realizacija ostatka turističke godine te priprema za sljedeću godinu, izrada novog strateškog dokumenta te niz aktivnosti koji imaju za cilj održavanje stabilnosti turističkog sustava, jačanja njegove otpornosti te ubrzavanja procesa oporavka. Naša želja je da turizam bude instrument i ogledni primjer kao što je dosad bio, za razvoj gospodarstva i poticanje drugih industrija“, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na konferenciji za novinstvo.
„U glavnom ljetnom dijelu turističke godine ostvarili smo odličan rezultat koji Hrvatsku svrstava u vrh Mediterana po ostvarenom turističkom prometu. U tijeku su završne pripreme za provedbu aktivnosti koje će za cilj imati promociju posezone tijekom koje ćemo u fokus promidžbe staviti nautiku, kontinentalnu ponudu, eno-gastronomiju te ponudu hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode. Također, kroz rujan ćemo provest kampanju na nama najvažnijim tržištima u sklopu koje ćemo svim turistima izraziti zahvalnost na iskazanom povjerenju prilikom odabira hrvatskih destinacija za svoja odredišta u ovoj godini. Vrlo intenzivno radimo i na pripremi 2021. godine u kojoj ćemo Hrvatsku još snažnije pozicionirati kao sigurnu turističku destinaciju s fokusom na tržišta koja su najbolje reagirala na promotivne aktivnosti u ovoj godini, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Italije, Slovačke i Mađarske“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić. (L.K.)