Aktualno

Supetar među vodećim po rastu broja učenika – nova zgrada škole najvažniji je projekt u sljedećem razdoblju

Sa 8,93 učenika na 100 stanovnika, Grad Supetar se svrstao u vodećih deset gradova. Sa 16 učenika više u školskoj godini 2020./2021. u odnosu na godinu prije također je među vodećim gradovima, a predvodi u relativnom porastu učenika, za 4,60 posto. Pokazala je to naša analiza napravljena iz podataka DZS-a o broju učenika. Ove je godine otvoren poseban razredni odjel za učenike s teškoćama u razvoju. U ponudi je niz izvannastavnih aktivnosti. U rujnu je dobivena suglasnost na idejno rješenje za novu zgradu škole, što će biti i najvažniji projekt u sljedećem razdoblju. 

Osnovnu školu Supetar ove godine pohađa ukupno 428 učenika raspoređenih u 29 razrednih odjela. Iz godine u godinu bilježimo rast učenika i/ili razrednih odjela. Tako i ove godine imamo otvaranje novog posebnog razrednog odjela koji pohađaju učenici s teškoćama u razvoju. Središte našeg djelovanja usmjereno je na različite potrebe i interese sukladno potrebama svih naših učenika. Uz redovnu nastavu učenici mogu pohađati različite izvannastavne aktivnosti koje omogućuju razvoj različitih potencijala. S obzirom da smo usmjereni na razvijanje interesa prema jeziku i književnosti , učenicima je razvijanje ovog područja omogućeno kroz Klub mladih knjižničara, Medijsku skupinu i pohađanje izvannastavne aktivnosti Hrvatska bajkovnica. Učenici imaju tendenciju prema sportskim aktivnostima te im je omogućeno pohađanje sportskih grupa i treniranje rukometa i nogometa. Škola nudi različite umjetničke aktivnosti: likovnu radionicu, kreativnu radionicu, instrumentalnu grupu, školski bend te sudjelovanje u radu kreativnih istraživača. U svrhu podizanja ekološke osviještenosti kod učenika djeluje Eko grupa u razrednoj nastavi. Želeći razviti informacijsko-komunikacijske kompetencije, u školi djeluju različite informatičke aktivnosti: Web grupa, Infografika, Programiranje i logičko zaključivanje te Stvaranje i uređivanje digitalnih alata. Trudimo se biti aktivni sudionici društvenog života zajednice. Rado se odazivamo brojnim humanitarnim akcijama  Crvenog križa, Caritasa te različitim eko akcijama.  Stoga se poseban naglasak stavlja na solidarnost koja se kao dominantna odgojno-obrazovna vrijednost proteže kroz sve planirane aktivnosti. Želimo sustavno utjecati na naše učenike da budu empatični prema drugima, osjetljivi na obitelj, slabe i siromašne, prirodu i cjelokupno životno okruženje.

Učenici sudjeluju u različitim projektima: od razrednih do školskih. Središnji projekt ove školske godine je projekt kulturne baštine “Jadransko more i otok Brač“. Učenici ovaj projekt provode kroz redovnu nastavu, izvannastavne aktivnosti te izvanučioničnu nastavu, a rezultate projekta predstavit će na Danu otvorenih vrata u ožujku. Učenici 7.i 8.razreda sudjeluju u Erasmus projektu „Generacija karantene“ u suradnji sa školama iz Postojne (Slovenija) i Banja Luke (BIH). Surađujemo s različitim institucijama i sudjelujemo u njihovim projektima. Jedan od takvih projekata je i „Pretežno vedro“  u suradnji s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo. Naši učenici su i polaznici Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije iz područja Matematike. S obzirom da djelatnici škole sudjeluju u projektu Centra izvrsnosti „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ organiziraju se i dodatne aktivnosti za darovite učenike. Učenici sudjeluju i u E-twinning projektima. Ove godine pokrenut je i učenički blog „Mrvice sa školskih hodnika“.

‘Unatoč svim tehničkim poteškoćama i nedostatku adekvatnijeg prostora za rad, odgojno-obrazovni proces se odvija kvalitetno i s entuzijazmom. Zgrada naše škole ne udovoljava prostornim i tehničkim uvjetima koji su potrebni za odvijanje različitih aktivnosti i razvoj učeničkih potencijala. Također ne postoje ni školski gospodarski i društveni prostori. Zbog ovih razloga pokrenuli smo postupak izrade projektne dokumentacije za buduću zgradu osnovne škole  u čijem sastavu bi bila sportska dvorana, igrališta, kabineti, prostori za izvannastavne aktivnosti i provođenje projekata te prostori za adekvatniji rad sa svim učenicima kao i jedno smjenski  rad sukladno suvremeni standardima školstva.

Prije dvije godine odabrano je idejno-umjetničko rješenje nove školske zgrade, ministarstvo znanosti i obrazovanja dalo je suglasnost za idejno rješenje u rujnu ove godine. U tijeku su daljnji postupci za finaliziranje projekta izgradnje nove školske zgrade, rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dobivanje lokacijske dozvole.

Osnovna škola je najvažniji projekt ovog mandatnog razdoblja koji j pred nama.’ – zaključuje gradonačelnica Ivana Marković. (L.K.)

Moglo bi vas zanimati

Zaposlenost raste, a gradovi dodatno povećavaju ulaganja u razvoj poduzetništva – evo kakva...

Bespovratnih 60,4 milijuna eura za rekonstrukciju i opremanje 12 škola

Dodijeljeno rekordnih 25,5 milijuna eura za sportsku infrastrukturu i velika međunarodna sportska natjecanja

Križevci: U četiri godine realizirani projekti vrijedni preko 74 milijuna eura