Desetak dana nakon našeg drugog po redu velikog izbora za Najljepši advent kojeg smo na portalu gradonačelnik.hr proveli pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta, dojmovi su se lagano slegli, a ukupna konačna ocjena, kao i prošle godine,  više je nego pozitivna. Uostalom, potvrđuju to i sami brojčani pokazatelji – u izboru su sudjelovala čak 72 grada i općine, adventi su na našoj stranici prikupili gotovo 67 tisuća lajkova, brojka što se angažmana tiče doseže 429.219 lajkova, komentara i sherova, a broj onih koji su vidjeli njihove slike tijekom osam dana prelazi – 2,3 milijuna. Najzadovoljniji u cijeloj priči su, naravno, pobjednici izbora – Osijek, Vinkovci, Županja i Općina Velika…

Izbor za Najljepši advent pokrenuli smo s ciljem da na jednom mjestu okupimo sve prekrasne advente i tako široj javnosti omogućimo da, uz uživanje u slikama već razvikanih i velikih advenata, otkriju i neke njima dosad potpuno nepoznate, posebno u manjim sredinama. S druge strane, gradovima i općinama, dakako i njihovim turističkim zajednicama htjeli smo dati priliku da rezultate svog truda, kreativnosti i ulaganja prezentiraju i pokažu i izvan granica svojih lokalnih zajednica.

Advent u Osijeku postaje osječki brend – jedan je od glavnih aduta rekordnog turističkog rasta

Advent u Osijeku pobjedom u kategoriji velikih gradova obranio je prošlogodišnju titulu najljepšeg adventa u RH.

-Hvala svima koji su svojim glasom podržali naš grad, a posebno hvala onima koji su uživali u ovogodišnjem adventu!- poručili su iz Grada Osijeka.

Izazovno je, kažu, bilo braniti i obraniti prošlogodišnju titulu Najljepšega adventa na što su osobito ponosni. Ova je pobjeda, dodaju, potvrda da zajedno s Kulturnim centrom i Turističkom zajednicom, koji su organizatori ovogodišnjeg Adventa u Osijeku, rade izvrstan posao, a što su potkrijepili i odličnim turističkim brojkama. Naime, 2022. godina nova je rekordna godina osječkoga turizma. Po broju ostvarenih noćenja u 2022. godini Osijek bilježi porast od 4 posto u odnosu na do sada rekordnu 2019.-tu godinu. A tomu je uvelike pridonio i  Advent, napominju nam iz Grada.

-Zahvaljujem svim turističkim djelatnicima i građanima Osijeka koji su od 02. do 31. prosinca, koliko je trajao osječki Advent bili odlični domaćini. Naš prekrasno ukrašen i obnovljen Trg sv. Trojstva u bajkovitoj Tvrđi doista je postao i bio tijekom prosinca najveći osječki dnevni boravak u kojem smo se obiteljski družili i zabavljali, primali goste, uživali u gastro ponudi kao i glazbenim poslasticama. Ali i navijali za Vatrene, brončanim Vatrenima, Domagoju Vidi, Borni Barišiću i Ivici Ivušiću ondje smo organizirali i spektakularan doček uz vatromet nakon povratka sa Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru. Osječki Vatreni oduševili su se i atmosferom i adventskim ugođajem – naglašava Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.

Glazbeni program ovogodišnjeg Adventa donio je  tridesetak imena na veliku pozornicu u Tvrđi, među kojima se ističu Soulfingersi, A strana, klapa Rišpet i Neno Belan…

Dječji program obuhvatio je 20 večernjih bajki koje su se čitale i pričale u posebnoj kupoli, ulične predstave i veliki poštanski ured Djeda Mraza, te posebnu „inspekciju“ čizmica za blagdan Sv. Nikole, a oni nešto stariji, subotama prijepodne, uživali su u okusima nove slavonske gastronomije Rene Bakalovića.

Zabavu je upotpunio najveći, 35-metarski, panoramski kotač na Trgu sv. Trojstva, te zabavni park Kod Školjke, te 15 kilometara blagdanske rasvjete, a kako je Osijek dvije godine za redom proglašen i hrvatskim Eco Cityjem osobito su vodili računa o ekološkom aspektu ovogodišnjeg Adventa.

-Tako je sva naša blagdanska rasvjeta štedljiva. Svim ugostiteljima preporučena je uporaba papirnate, umjesto plastične ambalaže, odvojeno se prikupljao papir, plastika i miješani otpad. Svi borovi bez krojena završili su na osječkoj gradskoj kompostani, a oni s korijenjem ponovno su zasađenu u osječkom Zoološkom vrtu. Imamo velikih planova i za iduću godinu. Advent sve više postaje osječki brend kojeg ćemo razvijati i njegovati. Najposjećenija je to zimska manifestacija na koju gosti pristižu ne samo iz Slavonije i Baranje, već i iz zemalja u okruženju. Osijek je povezan zračnim linijama sa Zagrebom, Splitom, Dubrovnikom, Pulom, Zadrom i Rijekom. Tu vidimo novu priliku i izazove upravo za Advent, kao i osječki turizam u cijelosti. Podsjećam da smo uz titule Najljepšeg Adventa i Eco Cityja ponosni nositelji i Najbolje kontinentalne destinacije urbanog turizma u izboru HTZ-a – ističe gradonačelnik Osijeka.

Nakon Osijeka koji je potvrdio svoju titulu najljepšeg adventa i za kojega je samo na FB stranici gradonačelnik.hr-a glasalo 4.967 korisnika, titulu drugog najljepšeg i ove je godine osvojio Advent u Varaždinu s osvojenih 3.843 lajka. Treći najljepši advent u kategoriji velikih gradova je Advent u Virovitici za kojega je glasalo 1.896 korisnika FB-a. U top 10 najljepših velikih advenata su još adventi iz Vukovara (904 lajka), Karlovca (813 lajkova), Šibenika (773 lajka), Čakovca (742 lajka), Požege (685 lajkova), Rijeke (665 lajkova) i Velike Gorice (546 lajkova).

Vinkovci: Advemt dižu na još višu razinu u 2023.!

Nakon osvojenog trećeg mjesta u općoj konkurenciji u našem prošlogodišnjem izboru, Vinkovci su ove godine s drugim najvećim ukupnim brojem lajkova – 4.887, za svega stotinjak glasova izmaklo im je prvo mjesto u apsolutnom poretku –  osvojili titulu najljepšeg adventa u kategoriji srednjih gradova.

Vinkovci su u nikad zanimljivijem izboru za najljepši advent u Hrvatskoj, također, rekorderi po angažmanu fanova koji su slike  Advent u Vinkovcima-Bajka na Bosutu lajkali, komentirali i sherali 48.425 puta, što je dovelo do apsolutnog rekorda u dosegu adventskih slika od čak 115.962 FB korisnika.

Grad sinonim za očuvanje baštine, poznat po najvećoj smotri tradicijske kulture u ovom dijelu Europe za vrijeme koje njegovim ulicama prođu deseci tisuća posjetitelja, polako postaje i omiljena zimska destinacija.

Koliko je Advent u Vinkovcima lijep i poseban godinama već znaju stanovnici grada na Bosutu, no, u posljednje vrijeme vinkovačka adventska priča sve se glasnije širi diljem Lijepe naše, klizalište na prekrasnoj lokaciji uz samu rijeku, pristupačne cijene hrane i pića u odnosu na većinu drugih destinacija i jedinstveni sadržaji, među kojima prednjači spektakularan koncert s prozora Gimnazije kakav se ne može nigdje drugdje vidjeti, privlače sve veći broj posjetitelja.

Na sve to, Vinkovci sada imaju i službeno najljepši advent u RH. Gradonačelnik Ivan Bosančić se nakon proglašenja najljepšeg adventa odmah zahvalio svima koji su doprinijeli ovakvom uspjehu, ponajprije onima koji su izdvojili svoje slobodno vrijeme i podržali Vinkovce i vinkovački advent svojim angažmanom na društvenim mrežama.

 -Najvažnija je u ovoj priči upravo velika podrška naših sugrađana, ali i posjetitelja iz drugih mjesta koji su u Vinkovcima u proteklih mjesec i pol dana uživali u brojnim sadržajima. Značajan je ovo korak i u smislu razvoja turističkih potencijala našega grada jer siguran sam kako će velik broj ljudi iz drugih gradova i krajeva Hrvatske u svoje planove putovanja uvrstiti i posjet najljepšem adventu u zemlji. Vinkovci su već sada poznati kao grad manifestacija i mjesto gdje se svi posjetitelji osjećaju odlično i uvijek se rado vraćaju. Velikim manifestacijama i događajima kojima smo pokrili doslovno cijelu godinu nedavno smo pridodali i novi gastro detalj u vidu Šokačkoga stana, a u planu je i rekonstrukcija upravo svih naših manifestacija kako bi one postale još zanimljivije i privlačnije gostima ističe gradonačelnik Vinkovaca.

Priznanja Vinkovce, poručuje nam, neće uspavati. Naprotiv, gosti Bajke na Bosutu ubuduće mogu očekivati nove detalje, raznovrsniju ponudu i još intenzivniji doživljaj čarobne zimske idile najstarijeg europskog grada.

-Pobjeda na izboru za najljepši Advent priznanje je svima koji su u njegovoj organizaciji sudjelovali. Pokazatelj je  da su zaista napravili kvalitetan posao koji se našim sugrađanima i posjetiteljima svidio. Također, ovo priznanje nam je poticaj da sljedeći Advent bude još bolji – navode i iz TZ grada Vinkovac

S obzirom da se radi o manifestaciji koja se u isto vrijeme odvija u gotovo cijelom svijetu, a posljednjih godina poseban “boom” je zabilježen i kod nas, posebno ih, napominju nam, veseli što je u RH prepoznat upravo Advent u Vinkovcima. Naime, jedinstven je po nekoliko sadržaja, a prvenstveno su to koncert na Gimnaziji i Božićna potraga za blagom, dodaju nam.

-Ove godine dio pažnje svakako je bio usmjeren na Svjetsko nogometno prvenstvo, no nije izostalo zadovoljstvno našim Adventom što pokazuje broj ukupnih lajkova na portalu Gradonačelnik.hr baš za vinkovački Advent. Vinkovčani su poznati po svojoj borbenosti i svakako će se sljedećeg Adventa boriti za obranu titule, a ovo priznanje potvrda je da smo na dobrom putu i vjetar u leđa za daljnji rad – ističu iz TZ-a.

Uz zahvalu svima koji su odvojili vrijeme kako bi pomogli u ostvarivanju sjajnog rezultata, najavili su da se – a kako bi jedan od najboljih hrvatskih advenata učinili još ljepšim i atraktivnijim- „ u 2023. vraćaju s novim idejama, sadržajima i zanimljivostima“. Kao dodatni poticaj, Turistička zajednica grada Vinkovaca provodila je nagradni natječaj “Glasaj za najljepši Advent u Hrvatskoj”, a za one najsretnije osigurala je i vrijedne nagrade, poput vikenda za dvoje, ili poklon bonova…

Drugi najljepši po izboru FB publike u kategoriji srednjih gradova  je bio Advent iz Nove Gradiške s osvojenih 4.125 lajkova, a treći u poretku Advent iz Našica kojega je lajkalo 1.486 FB korisnika. U top 10 najljepših u kategoriji srednjih gradova su se još plasirali adventi iz Opatije (1.275 lajkova),  Đakova (914 lajkova), Knina (860 lajkova), Poreča (740 lajkova), Sinja (683 lajka), Slatine (644 lajka) i Labina (535 lajka).

Županja: Promocija grada, uspjeh, poticaj i motivacija za daljnji rad…

Uzbudljiva i napeta utrka vodila se među malim gradovima između Županje i Otočca. Na kraju su lajkovi presudili u korist Adventa u Županji – Županjske zimska bajka 2022. koji je sa 3.155 lajkova podrške osvojio titulu najljepšeg adventa u konkurenciji malih gradova…

-Pobjeda u izboru Najljepši advent RH znači nam jako puno – uspjeh, poticaj, motivacija za daljnji rad. U organizaciju Adventa uložili smo jako puno truda i naravno da nam je ovo priznanje jako bitno. Ponosni smo što smo bili dio ove prekrasne adventske priče i sudjelovanja u ovom natjecanju. Također je bitno istaknuti da je sudjelovanje u ovom natjecanju doprinijelo promociji našega grada – kažu iz Grada i TZ Županja.

Od čega krenuti? U svaki segment Adventa uložili su maksimalan trud, najmanja “sitnica” bila im je važna, budući da sve skupa čini sveukupnu cjelinu. Od planiranja nastupa na koncertima, nastupa KUD-ova, dječjih zborova, svetog Nikole, klizališta, uređenja i uljepšavanja grada Županje božićnim ukrasima do stvaranja jedne zimske bajke koja čini Advent posebnim, tvrde nam.

-Svaki uloženi trud se isplati kada vidite osmijehe na licu posjetitelja Županjske zimske bajke, a ove godine Advent u  Županji bio je izuzetno posjećen. Zvali su nas ljudi iz okolnih gradova kako bi dobili informacije o programu održavanja pojedinih događanja i koncerata, kako bi bili dio našeg adventskog ugođaja. Tako da smo izuzetno zadovoljni kako je protekla posjećenost adventa.

Koliko je konkretno bilo posjetitelja, napominju, ovisi o pojedinom događanju, odnosno koncertu, ali trg je uglavnom svaku večer bio pun. U odnosu  na prethodne godine koje je obilježila korona situacija, bilježi se značajan porast.

-Nakon detaljne analize ovoga adventa možemo uvidjeti da smo u odnosu na prethodne organizacije advenata značajno napredovali.  Posjetitelji adventa su bili jako zadovoljni. Uspješno smo odgovorili na sve izazove, te smo spremni suočiti se s novima. Turistička zajednica grada Županje i Grad Županja funkcioniraju kao dobar i uigran timski igrač, baš kao u nogometnoj utakmici, svaki igrač poznaje svoje mjesto, zadatak i s tim u svezi se radi i organizacija. Logistika i terenski rad su već sada poznati do detalja – naglašavaju iz TZ i Grada.

Advent iz Otočca je s 2.726 lajkova bio drugi među malim gradovima, a treći Čazma – Grad svjetla sa 875 lajkova. U top 10 najljepših malih advenata su još adventi u Cresu (770 lajkova), Komiži (622 lajka), Valpovu (570 lajkova), Belišću (490 lajkova), Pleternici (469 lajkova), Slunju (464 lajka) i Crikvenici (440 lajkova).

Velika: Pobjeda kao vjetar u leđa razvoju turizma – u 30 dana 50.000 gostiju iz zemlje i inozemstva!

 Ništa manje uzbudljivo nije bilo ni među općinama. Danima su se na vodećoj poziciji izmjenjivali adventi iz Velike i Kršana, a na kraju su lajkovi presudili u korist Velike čija je ‘Ninina čarobna Shhhuma’, inače najveći advent na prostoru Požeško-Slavonske županije, osvojila 4.281 lajkova.

Općina Velika, odnosno fanovi njihovog adventa su i među rekorderima po angažmanu, odmah nakon najaktivnijih Vinkovčana, čime su ostvarili da čak 89.282 ljudi vidi slike njihovog adventa.

Na ovogodišnjem adventu uz predivne prizore raznovrsnih ukrasa i sadržaja, sve posjetitelje čekala je vrhunska zabava uz svakodnevno bogati glazbeni program i poznate domaće i regionalne glazbene zvijezde kao što su: Saša Matić, Neda Ukraden, Ivan Zak, Feminnem, Petar Dragojević, Opća Opasnost, Hanka Paldum, Marko Kutlić i brojni drugi. Uz vrhunski glazbeni program i besplatan ulaz, posjetitelji su mogli uživati u gastronomskim delicijama na preko 20 adventskih kućica s vrhunskom ponudom hrane i pića, s posebnim naglaskom na domaćim namirnicama. Najmlađe su, pak, dočekali posebna dječja zona zabave s klizalištem na preko 240m2, dječjom adventskom kućicom, foto zonama i – atraktivan animacijski program.

 Ukrašena s više od 200 tisuća lampica, Ninina čarobna Shhhuma nudila je bogati i zabavni program za cijelu obitelj, a posjetitelji ovog bajkovitog adventa mogli su kušati izvorne okuse Zlatne Slavonije i područja TZ Zlatnog Papuka, domaće proizvode lokalnih proizvođača kao što su šunka i kobasice od crne svinje, sarma u lepinji, vrhunska vina lokalnih vinara ili domaći gin i odabrati proizvode s oznakom 100 posto Papuk!

-Bila nam je čast i zadovoljstvo sudjelovati na izboru. Trebamo se napose zahvaliti parku i obitelji Šutalo, koji su u biti i pokrenuli taj advent i stavili nas na jednu točku u Hrvatskoj koja će u adventima sigurno biti značajna u idućim godinama. Naravno, uvijek je lijepo sudjelovati, ali najljepše je pobijediti, I evo, sigurni smo da će to u slijedećim godinama doprinijeti i posjećenosti. Blizu 90.000 ljudi vidjelo je našu objavu adventa kroz dijeljenja, lajkove, i ostalo na našim stranicama. Definitivno vjerujemo da ćemo imati benifite iz toga.

Naš je advent trajao od 6.12. do 6.1. i ponosni smo na njega, na ukrašen aqua park s preko 200.000 lampica, osvjetljenjem, puno foto pointa, čitavom jednom dječjom zonom, koja je cijelo vrijeme bila aktivna s radionicama, raznim predstavama, igrama na ledu, svakog dana je bio i nekakav koncert, 15 velikih estradnih imena. U najboljim danima je znalo biti i preko 5.000 posjetitelja, sve skupa vjerujemo da je kroz naš advent prošlo negdje oko 50.000 ljudi, u 30 dana. Bilo je gostiju iz bližeg i šireg okružja, iz Lijepe naše i izvan, iz nama susjednih zemalja, BiH i Mađarske, ipak najviše iz kontinentalnog dijela RH.

Puno nam znači to što smo proglašeni najboljim adventom u kategoriji općina i stvarno smo i time pokazali da su naši posjetitelji doživjeli naš advent najboljim, što potvrđuju i komentari, i medijska popraćenost, svi su rekli da je to nešto posebno, da je u pitanju jedinstven advent u odnosu na ostale u RH. Bila je tu i velika ugostiteljska ponuda s preko 20 kućica. Veselimo se da smo dobili dodatan motiv da iduće godine budemo bolji i veći. Imamo brdo planova – povećana dječja zona, više svijetla, ići korak naprijed na svim poljima, pa se nadamo kako ćemo na kraju ove godine biti opet konkurentni u ovom izboru, da će naš advent rasti iz godine u godinu, baš kako raste i naša cjelokupna destinacija. U budućnost i gradnjom hotela iznad aqua parka, uz sve dopunske sadržaje i povećani broj turističkih kapaciteta, smatramo da je budućnost i adventa i turizma u našoj općini stvarno svijetla.

U idućoj godini, naravno da planiramo dalje, u jednu ruku smo blagoslovljeni time da se jedna divna privatna inicijativa poklopila s općinskim željama. Očekujemo da će i 2023. biti vrhunski izvođači i sadržaji, klizalište, a mi kao općina ćemo nastojati još ljepše urediti naše mjesto, da se naši posjetitelji osjećaju što ugodnije, za vrijeme adventa, ali i drugih razdoblja. Hvala svima koji su lajkali, vidjeli, podijelili slikice našeg adventa, a pozivamo sve koji nisu vidjeli uživo, da dođu pogledati advent koncem ove godine, da posjete Veliku i tijekom drugih mjeseci, obiđu naš aqua park, Park prirode Papuk, sigurno se ima što za vidjeti, ne treba ni zaboraviti kako je i gastronomska ponuda sjajna – ističu i pozivaju iz Općine i TZ Zlatni Papuk Općine Velika.

Da adventska pobjeda znači Općini jako puno, potvrđuje i načelnik Robert Hofman. Posebno, kaže nam, jer Općina Velika ide u smjeru turizma…

-Želimo učvrstiti svoje mjesto na turističkoj karti RH. Bilo je lijepo, ljudi su bili oduševljeni, mogli su uživati u programu, ukrasima. Zahvaljujemo se još jednom obitelji Šutalo, TZ-u, ugostiteljima, svima koji su dali svoj doprinos i pomogli izvrstan rezultat. Podići ćemo u 2023. za stepenicu više sve skupa, težimo da ono što radimo bude još bolje, pa tako i kada se radi o adventu, iako je ovo bilo zaista prekrasno i teško je nadmašiti 2022.- tvrdi nam načelnik Hofman.

Drugi je Advent u Kršanu sa 4.152 lajkova, a treći Advent u Jasenicama, pobjednik našeg prošlogodišnjeg izbora, koji je ovaj put osvojio 860 lajkova. U top 10 među općinama još su adventi iz Motovuna (732 lajka), Baške (623 lajka), Lovrana (547 lajkova), Medulina (452 lajka), Bibinja (405 lajka), Ernestinova (376 lajkova) i Farkaševca (358 lajkova). (P.Livajić)

U izboru sudjelovalo 53 grada i 19 općina…

Podsjetimo, u izboru su sudjelovali:

Bjelovar, Čakovec, Dubrovnik, Karlovac, Koprivnica, Osijek, Požega, Pula, Rijeka, Samobor, Šibenik, Varaždin, Velika Gorica, Virovitica, Vukovar i Zadar u kategoriji velikih gradova; Kastav, Knin, Kutina, Labin, Našice, Nova Gradiška, Novska, Opatija, Petrinja, Rovinj, Sinj, Slatina, Sveta Nedelja, Trogir i Vinkovci u kategoriji srednjih; Belišće, Cres, Crikvenica, Čabar, Čazma, Delnice, Hvar, Ilok, Komiža, Krk, Lepoglava, Novi Vinodolski, Opuzen, Otočac, Pleternica, Slunj, Trilj, Valpovo, Zlatar i Županja u kategoriji malih gradova, te Baška, Bibinje, Čavle, Dubrava, Ernestinovo, Farkaševac, Jasenice, Kloštar Podravski, Lekenik, Lovran, Mače, Marija Bistrica, Medulin, Motovun, Omišalj, Štrigova, Velika i Zlatar Bistrica u kategoriji općina.. 

Još jednom svima zahvaljujemo na sudjelovanju i čestitamo na prekrasnim adventima, te se već veselimo novim adventskim izdanjima i izboru za Najljepši advent 2023./24.

Blizu pola milijuna lajkova, komentara i sherova, 100-ak medijskih objava!

Titula najboljih fanova, kao što smo već naveli,  ovaj put zasluženo ide u Vinkovce – Vinkovčani su slike svog adventa lajkali, dijelili i komentirali 48.425 puta zahvaljujući čemu ga je kroz osam dana izbora vidjelo čak 115.962 ljudi putem FB-a. Desetak dana kasnije doseg se organski povećao na gotovo 130 tisuća ljudi! Drugi najangažiraniji fanovi su oni Adventa iz Velike koji su ostvarili 34.140 lajkova, komentara i dijeljenja i doseg od – 89.282 u vrijeme izbora! Desetak dana kasnije – doseg se popeo na čak 104 tisuće ljudi koji su vidjeli Nininu čarobnu shhhumu!

Treći najangažiraniji su fanovi iz Općine Kršan s ukupno 29.287 lajkova, komentara  i sherova zahvaljujući kojima je njihov advent vidjelo 86.639 Facebook korisnika. U top 10 najangažiranijih fanova su još fanovi advenata iz Otočca, Županje, Nove Gradiške, Osijeka, Virovitice, Varaždina i Našica. Izbor s ukupno preko 420.000 lajkovam komentara i sherova, popratili su naravbno i svi lokalni, ali i dio nacionalnih portala, tiskovina, Tv-a, pa se u o izboru za Najljepši advent 2022. i njegovim sudionicima pisalo i navodilo u gotovo 100-njak medijskih objava…