INTERVJU KARMELA VUKOV-COLIĆ, DIREKTORICA TURISTIČKE ZAJEDNICE DUGOG SELA

Dugo Selo ima veliki i neiskorišteni turistički potencijal, a najveći izazov bit će potaknuti same građane da više i bolje vole svoj grad

Današnji turist željan je više od pukog razgledavanja kulturno-povijesnih spomenika, priče, doživljaja, iskustva koje ne može dobiti kod kuće. Na tome bismo trebali poraditi i u Dugom Selu. To se, naravno, ne događa preko noći… Ali malim koracima, postojano, s vremenom se mogu napraviti veliki pomaci. 

Karmela Vukov-Colić poznata je televizijska voditeljica čija karijera se uglavnom vezuje uz Hrvatsku radioteleviziju na kojoj je provela 31 godinu. Nakon što se, zbog zdravstvenih razloga, povukla iz stresnog prisavskog okruženja, okrenula se vlastitim strastima – kuhanju i putovanjima. Otvorila je obrt za odnose s javnošću, pokrenula gastroblog, na Laudato TV vodila kuharsku emisiju te objavila kuharicu sa 120 obiteljskih recepata, razgrabljenu u rekordnom roku. Svoju ljubav prema putovanjima kroz zanimljive opise i fotografije redovito dijeli s pratiteljima na društvenim mrežama, a stečeno iskustvo i znanje upravo je dobila priliku demonstrirati na mjestu direktorice Turističke zajednice Dugog Sela. Evo što nam je sve otkrila u razgovoru..

Gospođo Vukov-Colić, široj javnosti poznati ste uglavnom kao televizijsko lice budući da ste većinu svojeg radnog staža proveli na HRT-u s kojeg ste otišli nakon nešto više od tri desetljeća. Manje je poznato da se već godinama bavite i turizmom te posjedujete i licencu za turističkog vodiča, a ove godine, početkom travnja imenovani ste direktoricom Turističke zajednice Dugog Sela. Recite nam nešto više o vašem iskustvu rada u turizmu..

Prije fakulteta, završila sam hotelijersko-turistički srednjoškolski smjer i imam zvanje hotelijersko-turističkog radnika. Kao turistički pratitelj radim od 1993. g, a i licencirani sam turistički vodič za Zagreb i Zagrebačku županiju. Za mnom je, dakle, gotovo tri desetljeća rada u turizmu u zemlji i svijetu.

Kako to da ste za nastavak karijere izabrali baš Dugo Selo?

Vidjela sam natječaj. A vidim i potencijal Dugog Sela, potencijal koji još nije iskorišten.

Mandat na mjestu direktorice Turističke zajednice trajat će četiri godine. Što vam je u planu realizirati unutar tog razdoblja i što trenutno smatrate najvećim izazovom?

Mogla bih vam ovdje naširoko govoriti o brendiranju Dugog Sela, uvođenju novih turističkih proizvoda, činjenju grada vidljivijim i turistima zanimljivijim… I to sve jest u planu u sljedeće četiri godine.  Ipak, ako me pitate što mi se čini najizazovnije, to je svakako potaknuti  građane Dugog Sela da više i bolje vole svoj grad. Da ga više cijene. Da mu više vjeruju. Da se bolje prema njemu odnose. Grad to su ljudi. I samo zajedno, budemo li istinski vjerovali da Dugo Selo može i zaslužuje bolje, da ima što ponuditi posjetiteljima, da ih dočeka sa smiješkom i raširenim rukama, tek tada ćemo moći nešto zaista i napraviti.

Što biste mogli navesti kao osobiti turistički potencijal Dugog Sela i okolice?

Crkva na bregu i cijeli Martin breg nedovoljno je iskorištena destinacija. U doba mojih roditelja bila je izletište par excellance. Svakako bismo mu trebali vratiti stari sjaj. Nasljeđe grofova Draškovića također je posebnost i zanimljivost koju Dugo Selo treba iskoristiti. I na koncu, tu su Stara jela z Dugog Sela, manifestacija koja bi mogla prerasti u prestižnu eno-gastro manifestaciju ovog kraja. Ako svi udružimo snage, naravno. Moram ovdje spomenuti čelne ljude grada, gradsku vlast, koji predano, pametno i promišljeno rade na poboljšanju (i turističke) slike grada.

Budući da vam je kulinarstvo blisko, štoviše, vodili ste i gastro emisiju na Laudato televiziji te izdali vlastitu kuharicu, imate li već neke ideje o tome kako bi se “Stara jela z Dugog Sela” mogla razvijati?

Naravno. Polako se projekt razvija. Voljela bih da poveže gastro i eno tradiciju kraja, ali i industrijsku baštinu. Stara ćemo jela nastojati obući u novo ruho…

Putoholičarka ste, govorite nekoliko stranih jezika i, kako se to narodski kaže, vidjeli ste svijeta. Od gradova koje ste posjetili, koji su na vas ostavili osobit dojam i zbog čega? Bi li vam neki od njih mogao poslužiti kao inspiracija za projekte koje biste proveli u Dugom Selu?

Prošla sam puno gradova, zemalja i kontinenata i ma koliko svaki od njih bio različit, jedna stvar im je zajednička: imaju priču. Današnji turist željan je više od pukog razgledavanja kulturno-povijesnih spomenika, priče, doživljaja, iskustva koje ne može dobiti kod kuće. Na tome bismo trebali poraditi i u Dugom Selu. To se, naravno, ne događa preko noći… Ali malim koracima, postojano, s vremenom se mogu napraviti veliki pomaci.

Jedna od prvih zadaća je, kako ste najavili, povećanje vidljivosti što, u današnje vrijeme, neizostavno ide uz društvene mreže. Internet stranica se izrađuje, FB i Instagram profil su otvoreni, imate li još kakvih aktivnosti na umu po tom pitanju?

Postavljen je FB i Instagram profil Turističke zajednice, početkom svibnja trebala bi nam zaživjeti i nova web stranica. Dugoročno, u planu je projekt digitalne mape i vodiča Dugog Sela. Pa onda izrada turističkog filma, digitalne brošure, jedinstvene muzejske postave na Martin Bregu…

Odmah po dolasku na novo radno mjesto, dočekao vas je Uskrs i prigodna događanja. Kako je to prošlo, jeste li zadovoljni?

Predivni su izlošci koje su napravila djeca i njihovi voditelji. Hvala im od srca! Vjerujem da je ovogodišnja manifestacija Ususret Uskrsu bila na zadovoljstvo svima..

Gradonačelnik Nenad Panian nedavno je spomenuo kako se u Dugom Selu, u smislu turističke ponude, uglavnom dosad naglasak stavljao na Martinje, a jedno od događanja koje također izaziva veliku pažnju je i okupljanje motociklista u organizaciji Moto kluba „Sveti Martin“ kojem je ove godine prisustvovalo oko tisuću posjetitelja što iz Hrvatske, što iz inozemstva. Imate li u planu dodatno razvijati ta događanja, širiti mogućnosti?

Svakako. Turizam ima mnogo lica, a mi u Dugom Selu možemo pokazati neka od njih. Biciklizam, motociklizam, vjerski turizam, školski turizam…, mnogo toga imamo za ponuditi izvan martinske tradicije…

Brendiranje destinacije  sve je zvučniji pojam u turizmu, a Dugo Selo u tom kontekstu može se vezati i uz grofovsku obitelj Drašković. Kakvi su planovi po tom pitanju?

Uvodimo groficu Margot Drašković kao stalnu točku naših manifestacija, kao osobu koja predstavlja grad i dočekuje posjetitelje. Moram zahvaliti na suradnji g. Predragu Topiću iz Gradske knjižnice čije nam je bogato znanje neizmjerno vrijedno, ali i pohvaliti Društvo Naša djeca čija mlada grofica već dočekuje vrtićance i školarce kad stignu u naš grad.

Za kraj, što Dugo Selo trenutno nudi potencijalnim posjetiteljima, što biste našim čitateljima tamo preporučili vidjeti i doživjeti?

Stopa sv. Martina, templarska baština, Draškovići, prekrasni ribnjaci, lijepe šetnice… I onda zamislite i dodajte tom popisu i ovo: ljetne večeri na Martin bregu, šetnje ili satovi jahanja uz groficu Drašković, najukusniji domaći zalogaji naših baka, prekrasna, talentirana mladost Glazbene škole, tradicionalne radionice, adrenalinske vožnje pump trackom, piknik na travi ili uz jezero, kazalište na bregu, kino na otvorenom… Toliko je toga što bismo mogli i moramo ponuditi. Vjerujem da ćemo, svi zajedno, u tome i uspjeti. (Vedrana Humski)

Moglo bi vas zanimati

Slavonski Brod prvi je hrvatski grad koji je uveo pametnu asistenticu Gitu koja...

Biograd na Moru: Aniti i Anti Štampalija, roditeljima šestoro djece uručen dar Grada-...

Čazma: Osnovna škola dobiva još jednu, novu zgradu s 9 učionica i popratnim...

Šibenik: Bivša vojarna postat će Centar za mlade – evo što će sve...