Analize TOP 10

ISTRAŽIVANJE: Gradonačelnici na Facebooku

Ivana Marković i dalje uvjerljiva kraljica Facebooka – ima gotovo dvostruko više fanova nego Supetar stanovnika; u apsolutnim brojkama najjači Penava, Miletić i Beljak, najviše fanova od lani privukli Pranić i Hrebak….

Godinu dana nakon našeg prvog velikog istraživanja prisutnosti i aktivnosti gradonačelnika na Facebooku, ponovo smo istražili koji gradonačelnici najbolje koriste najmasovniju društvenu mrežu

Godinu dana od naše prve velike analize i istraživanja prisutnosti i aktivnosti gradonačelnika na Facebooku, a koja je pokazala da Facebook kao komunikacijski kanalom više ili manje uspješno koristi dvije trećine gradonačelnika i gradova, ponovo smo u svibnju prosurfali ovom društvenom mrežom i istražili kakva je situacija. Rezultati su prilično iznenađujući – umjesto očekivanog trenda rasta i jačanja komunikacije preko FB-a, kao najbrže i najdirektnije platforme, ispostavilo se da se broj aktivnih stranica gradova i gradonačelnika u odnosu na lani – smanjio.

Generalno, u odnosu na prošlu godinu kad smo utvrdili da Facebook kao službenu platformu komunikacije s građanima koristi 66 gradonačelnika, ove godine bilježimo smanjenje tog broja – aktivnu službenu stranicu u svibnju je imalo i preko nje s građanima komuniciralo 59 gradonačelnika, a aktivnih privatnih profila još je manje – za razliku od prošle godine kad se FB-om služilo 62 gradonačelnika, sada ih je na ovoj društvenoj mreži aktivno tek 44.

Kad su, pak, u pitanju sami gradovi, prošle godine aktivne službene stranice imala su 104 grada, a ove godine ih je 87.

S druge strane, gradonačelnici koji su najbolje prepoznali Facebook kao jaku i super korisnu platformu za komunikaciju sa svojim građanima u proteklih su je godinu dodatno ojačali, pa su neki od njih gotovo udvostručili broj pratitelja i fanova. Rekorder je gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, ujedno i najpopularniji gradonačelnik na Facebooku. Penava je tako s prošlogodišnjih 15-ak tisuća fanova i pozicije drugog najpopularnijeg gradonačelnika u godinu dana pridobio preko šest tisuća novih fanova i izbio na prvo mjesto sa preko 21 tisuću ljudi koji ga prate i podržavaju na FB-u.

Odmah iza Penave je gradonačelnik Pule Boris Miletić sa preko 20 tisuća fanova. Na trećem je mjestu prvi čovjek Zagreba Milan Bandić sa gotovo 19 tisuća fanova, četvrti je Krešo Beljak iz Samobora sa njih gotovo 16 tisuća, a peti bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak koji je u svibnju imao nešto manje od devet tisuća fanova. U top 10 najpopularnijih su još Ante Pranić iz Vrgorca, Darinko Dumbović iz Petrinje, Vojko Obersnel iz Rijeke, Andro Krstulović Opara iz Splita i Ivana Marković iz Supetra.

A upravo je Ivana Marković uvjerljiva kraljica Facebooka gledamo li broj fanova u odnosu na broj stanovnika – ima gotovo dvostruko više fanova nego što Supetar ima stanovnika.  Na drugom je mjestu, gledajući po per capita kriteriju, Ante Pranić iz Vrgorca, treći je Penava, na četvrtom je mjestu Ana Kučić iz Malog Lošinja, a peta je Jasenka Auguštan Pentek iz Zlatara. U top 10 po broju fanova u odnosu na broj stanovnika su i Krešo Beljak (Samobor), Ivo Dujmić (Opatija), Marko Vešligaj (Pregrada), Josip Budimir (Kutjevo) i Boris Miletić (Pula).

Kad govorimo o gradonačelnicima koji su u proteklih godinu dana najbolje iskoristili Facebook za jačanje svoje popularnosti i komunikaciju sa građanima, nakon Penave tu su najuspješniji Ante Pranića iz Vrgorca koji je udvostručio broj fanova, sa prošlogodišnjih 4.250 na 8.252, te Dario Hrebak koji je privukao oko tri tisuće novih fanova, a od našeg istaživanja u svibnju narastao je za još oko tisuću novih…. Vinkovački gradonačelnik Ivan Bosančić i supetarska gradonačelnica Ivana Marković privukli su 2.400 novih fanova, a za preko dvije tisuće narastao je još Siniša Jenkač iz Novog Marofa.

Za razliku od onih koji još uvijek, da li iz neprepoznavanja i nesnalaženja u društvenim mrežama ili pak kako bi izbjegli direktnu komunikaciju i feedback sa terena, izbjegavaju i ignoriraju Facebook, dio gradonačelnika paralelno aktivno vodi i službenu stranicu i privatni profil koji je kod nekih čak i puno jači nego službena stranica. Među njima su, tako, Jasenka Auguštan Pentek koja je dosegla maksimalni broj ‘prijatelja’ na svom privatnom profilu, baš kao i Antonija Jozić iz Pleternice i Mišel Jakšić iz Koprivnice, a tu su i Boris Miletić, Dario Hrebak i Ante Pranić, Dražen Barišić, Zvonimir Novosel…. Gledajući, pak, broj prijatelja koje gradonačelnici imaju na privatnom profilu u odnosu na broj stanovnika, najjači je Kristijan Jurjako iz Cresa.

Kad je riječ o službenim stranicama grada, najviše fanova ima Grad Rijeka, preko 34 tisuće. Na drugom mjestu je Grad Zagreb sa tisuću fanova manje, a treći je Grad Dubrovnik koji je u svibnju imao oko 14 tisuća fanova. U top deset su još Grad Požega, Grad Sisak, Grad Pula, Grad Osijek, Grad Mali Lošinj, Grad Samobor i Grad Split. (Marija Pulić Drljača)

Ivana Marković: FB je fantastičan, ali ima i tamnu stranu….

Apsolutna kraljica među gradonačelnicima na Facebooku je gradonačelnica Supetra Ivana Marković čiji broj fanova gotovo dvostruko premašuje broj stanovnika grada kojemu je načelu, a jedna je i od onih koji su u proteklih godinu dana najviše povećali broj fanova na svojim službenim stranicama.

Svoj profil sama vodi već sedam godina i on daje najbolji uvid i presjek u sve njezine gradonačelničke aktivnosti i projekte koje je pokrenula i realizirala u gradu. Njezine objave su sadržajne i konkretne, na događaje reagira promptno i odlučno, a najbolji primjer je reakcija na napad na sezonske radnike u Supetru prošle godine, zbog kojega je ukinula gradsku potporu sportskom turniru ‘Torcida kupu’, o čemu je javnost obavijestila upravo preko FB-a i u roku nekoliko minuta postala nacionalna vijest.

‘Od početka, doslovno od prvog dana  svoga mandata, najveći naglasak pokušavam staviti na komunikaciju sa građanima, biti otvorena i transparentna u radu. Želim da naši građani, posjetitelji Supetra znaju o svemu sto se događa u našem gradu, koje projekte provodimo, o kulturi, svakodnevnim situacijama… Volim pisati i o svom Braču a i stranica je bilo rekordno praćena u vrijeme teške situacije na otoku u doba korone.

Smatram da gradonačelnik mora svojim građanima biti dostupan 24 sata što je u današnjim uvjetima komuniciranja preko društvenih mreža i omogućeno. Preko svoje službene stranice rješavam svakodnevne probleme građana koji mi se obraćaju sa brojnim molbama. Povratne informacije su zaista odlične i meni nije problem razvijati ovakav izravan način komunikacije jer to smatram dijelom svoga posla.

Upravo zahvaljujući pozitivnoj priči iz našeg Grada, stalnom promoviranju Supetra i njegovih ljudi, ali i realiziranih projekata,  moju stranicu prati puno širi krug ljudi, čak i naših ljudi koji žive van Hrvatske i  koji mi često šalju poruke o tome kako žele posjetiti Supetar. I to  jedan način promocije našeg Grada.

Međutim, fejs ima i svoju tamnu stranu koje sam itekako  svjesna, pogotovo nakon moja dva istupa: u slučaju Blaiburga i napada koji se desio u Supetru kada sam osim nevjerojatne potpore i podrške bila suočena i sa strašnom  mržnjom, porukama sa lažnih profila koji su bili prijeteći i ružni. I danas postoje lažni profili kojima je jedini cilj prenošenje laži i blaćenje. Osim što sam se istrenirala nakon sedam godina i na to više ne obraćam pažnju, i sami prosječni građani na to jako negativno regiraju i pružaju mi potporu.

Tako da od društvenih mreža treba znati iskoristiti sve dobre strane a ostalo ignorirati. I ja to tako i radim.’, ističe gradonačelnica.

Ivan Penava:  Građani su prepoznali predani rad i beskompromisnu borbu za boljitak Vukovara

Osim što se na nedavnim parlamentarnim izborima brojem osvojenih preferencijalnih glasova etablirao kao uvjerljivo najpopularniji gradonačelnik u Saboru, vukovarski gradonačelnik Ivan Penava ima i uvjerljivo najveći broj fanova na Facebooku, s tim da je u proteklih godinu dana napravio ogroman skok u popularnosti i sa lanjskih 16-ak tisuća skočio na gotovo 22 tisuće fanova u svibnju, kada smo provodili istraživanje. Time je ujedno i gradonačelnik s najvećim rastom popularnosti u proteklih godinu dana na FB-u.

Za razliku od nekih gradonačelnika koji imaju veliku bazu fanova ali umjerenu ili slabu aktivnost na stranici, kod Penave gotovo svaka objava – a na dnevnoj razini na stranici objavljuje vijesti o projektima i mjerama u Gradu Vukovaru – izaziva na stotine i tisuće lajkova, komentara i dijeljenja…

‘Facebook stranicu održava i o njoj vodi brigu nekoliko ljudi uključujući i mene osobno. Nikome od administratora to nije osnovni posao, ali mu poklanjamo značajnu pažnju jer nam je važno na jednostavan i brz način obavijestiti zainteresiranu javnost i prijatelje Vukovara o zbivanjima u našem gradu. Iako Vukovar kao grad nema puno stanovnika, pogotovo u usporedbi s drugim gradovima, Facebook stranica gradonačelnika ima najveći broj pratitelja među stranicama drugih gradonačelnika jer je to rezultat prepoznavanja predanog rada i beskompromisne borbe za boljitak Vukovara s jedne strane i velike simbolične važnosti koju Vukovar ima u srcima mnogih. Ta kombinacija borbenosti, hrabrosti i iskrenosti u pristupu je nešto što je vrlo kompatibilno s načinom kako ljudi doživljavaju Vukovar te mislim da je to formula ovakvog uspjeha’, ističe Penava.

Boris Miletić: Građanima je bitna dvosmjerna i transparentna komunikacija

Osim brojkama, Boris Miletić titulu jednog od kraljeva Facebooka zaslužuje i sadržajem kojeg producira, ali i time što redovno odgovara na komentare i pitanja. Miletić zaista komunicira s građanima, ne izbjegava niti ignorira ni neugodne komentare i pitanja, pa je, primjerice, na traženje jednog građana objavio i svoju imovinsku karticu…. Uz objave vezane za gradske mjere, projekte i odluke, te one vezane uz nacionalnu politiku, Miletić objavljuje jako puno videa, a fanove često počasti i live-prijenosima sa koncerata i raznih kulturnih događanja kojima Pula obiluje, pogotovo u ljetnoj sezoni. Jedno vrijeme objavljivao je i videa pod nazivom ‘Vi pitate, Boris odgovara’, u kojima je odgovarao na pitanja građana o raznim temama – od politike do gastronomije, a apsolutno najveći iskorak i razliku u odnosu na ostale gradonačelnike Miletić je napravio objavljujući seriju svojih video-recepata…. Sve to, kaže, radi sam.

‘Svi projekti i aktivnosti koje provodimo u Gradu Puli prije svega imaju za cilj podići kvalitetu življenja svih naših građana, što podrazumijeva otvoreni pristup i kvalitetnu dvosmjernu komunikaciju s građanima. Upravo digitalni mediji u današnje vrijeme u tome imaju snažnu ulogu jer omogućuju razmjenu informacija bilo kada i bilo gdje, a jednako tako građanima daju priliku da izraze svoje mišljenje, postave pitanje i iz prve ruke dobiju traženu informaciju. Odnose s građanima već dugi niz godina njegujemo putem službene Facebook stranice Grada Pule i službene stranice gradonačelnika, pa vjerujem da je činjenica što je moja službena stranica u samom vrhu kad je riječ o popularnosti među gradonačelnika, upravo rezultat ulaganja u odnose koje se trudim graditi sa svojim sugrađanima, ali i promišljene i transparentne komunikacije kojoj posvećujemo puno pažnje. Veseli me vidjeti da i sami građani prepoznaju vrijednost ovakvog oblika komuniciranja.

Iako ažurno vođenje Facebook stranice gradonačelnika iziskuje dosta vremena, što zbog brojnih drugih poslovnih obaveza zna biti itekako izazovno, svoju stranicu vodim sam. Prije svega jer me uistinu zanima što mi građani žele reći, ali i zato jer mislim da je jako važno da znaju s kime pričaju. Ako su pitanje uputili meni, red je da od mene dobiju i odgovor.

Premda je moja službena Facebook stranica primarno mjesto gdje najčešće dijelim razne informacije važne građanima, nastojim joj dati i neki svoj osobni pečat, da ljudi imaju predodžbu tko je s druge strane. Zato povremeno podijelim i neki detalj iz privatnog života pa me građani imaju prilike upoznati i u nešto neformalnijem izdanju. Mislim da upravo cijeli paket daje cjelokupnu sliku o meni i osobno mislim da je to jako važno.

Ovim putem želim zahvaliti svima koji me na Facebooku prate, ali i postavljanju pitanja te potiču konstruktivne rasprave koje imaju za cilj još bolju i napredniju Pulu. Ja ću i dalje ažurno pratiti i osluškivati potrebe naših građana, a tehnologija je tu da nam olakša svakodnevno komuniciranje’, ističe Miletić.

Beljak: Kod građana prolazi samo brza i izravna komunikacija

Krešo Beljak prisutan je na Facebooku od svog prvog gradonačelničkog mandata u Samoboru, najprije putem grupe Grad Samobor – gradska uprava koju je sam kreirao, nakon toga i na stranici Grada Samobora i svojoj osobnoj stranici koju koristi i kao saborski zastupnik te predsjednik HSS-a. Na društvenim mrežama komunicira sam, uz pomoć službenika koji su za to zaduženi, a usluge različitih agencija specijaliziranih za društvene mreže ne koriste jer, kaže, društvene mreže toliko su podigle razinu transparentnosti da samo izravna komunikacija može imati pozitivan odjek kod građana.

 ‘Društvene mreže iznimno su kvalitetan alat za suradnju s građanima, no samo ukoliko je komunikacija putem njih brza, učinkovita i obostrana. U Gradu Samoboru praktički od prvog dana komuniciram s građanima putem Facebooka, a danas i preko ostalih mreža. Takav oblik komunikacije zahtijeva i veću učinkovitost službi, što smo uspjeli postići’, kaže gradonačelnik Beljak.

 Hrebak: Dostupan sam u bilo koje doba dana, bitan mi je feedback i mišljenje građana

Svoje FB stranice sam vodi i bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak koji je, upravo zahvaljujući autentičnoj i aktivnoj komunikaciji s građanima, s kojima svakodnevno dijeli informacije o gradskim projektima i planovima, te odgovara na komentare i pitanja, i jedan od gradonačelnika s najvećim rastom broja fanova u posljednje tri godine.

Hrebak je jedan od još uvijek rijetkih gradonačelnika koji se, osim što odgovara na sva pitanja koja mu građani postave, ne boji i žustrih rasprava sa kritičarima kojima uvijek odgovara bez ljutnje i argumentirano, kroz brojke i projekte….

‘Društvene mreže koristim ne samo za uobičajeni politički marketing kao što to čine i drugi kolege, već prvenstveno da bih dobio feedback od građana na naše svakodnevne poteze upravljanja gradom. Na taj način vidim što građani misle  o projektima koje planiramo realizirati, s druge strane i građani sami mogu utjecati na izgled samih projekata kroz svojevrsni oblik šire rasprave na mom FB postu. To je jedan vid direktne demokracije i građane takva intenzivna komunikacija čini izuzetno zadovoljnima jer svi već znaju da sam uređujem svoje statuse i da sam dostupan praktički u bilo koje doba dana. Ljudi vole neposredan kontakt s gradonačelnikom, a ne nekim PR-ovcem. Građani imaju osjećaj da mogu doći do svog gradonačelnika kad im je najpotrebnije, a nama daje mogućnost da i ispravimo neke greške koje se uvijek mogu dogoditi’, kaže Hrebak.

 

Ivan Bosančić: Komunikacija na društvenim mrežama jedan od ključnih elemenata uspjeha

Jedan od gradonačelnika s najvećim rastom popularnosti na FB-u u posljednjih godinu dana je i vinkovački Ivan Bosančić koji je u odnosu na prošlu godinu gotovo udvostručio broj fanova, a od svibnja, kada smo proveli istraživanje, prikupio je još gotovo tisuću novih…

‘Društvene mreže su zbog svoje dostupnosti i jednostavne dvosmjerne komunikacije postale dominantan oblik i nezaobilazni alat u prezentaciji i promociji rada.

Nastanak društvenih mreža iz temelja je promijenio današnje društvo i smatram da svaki političar  koji želi ozbiljno graditi svoju priču mora biti prisutan i aktivan na istima.

Komunikacija na društvenim mrežama je jedan od ključnih elemenata uspjeha kojom se i sami građani aktivno uključuju u kreiranju procesa napretka cijele zajednice.

Društvene mreže iziskuju dosta rada, truda i vremena, ali s obzirom na rezultate i pozitivne reakcije građana na transparentnost rada i svakodnevno podizanje kvalitete života na području grada Vinkovaca, ako želite ozbiljan rezultat morate ozbiljno raditi i upravo zato zajedno sa svojim timom aktivno sudjelujem u kreiranju sadržaja’, kaže Bosančić.

 

Ivo Dujmić: Komunikacija preko FB-a sve bitnija

Među najpopularnijim gradonačelnicima na FB-u je i opatijski gradonačelnik Ivo Dujmić koji, za razliku od većine njih, redovno svojim građanima i odgovara na komentare i upite ispod objava u kojima ih informira o projektima i mjerama Grada Opatije.

‘U današnje doba razvijenih tehnologija važno je biti prisutan na društvenim mrežama i na taj način izravno komunicirati sa građanima. Opatija ima dobru pokrivenost internetom i svakim danom sve više korisnika koji mi se obraćaju sa svojim pitanjima.

Smatram da je takav oblik komunikacije vrlo važan, usprkos mojim mnogobrojnim obvezama, koje su uglavnom i van radnog vremena, nastojim biti brz i aktualan sa odgovorima. Većinom sam objavljujem, komentiram i odgovaram, iznimno se uključuju i moji najbliži suradnici.’, kaže Dujmić.

Darinko Dumbović: FB omogućava bržu i kvalitetniju komunikaciju, građane zanima šta radimo

Sa gotovo osam tisuća fanova na njegovoj stranici ‘Rad za naš grad’, gradonačelnik Petrinje Darinko Dumbović je jedan od najpopularnijih gradonačelnika na FB-u. Svoje fanove na dnevnoj bazi informira o gradskim odlukama i mjerama, društvenim i kulturnim događanjima, svojim susretima s građanima i lokalnim poduzetnicima, a dosta je i videa, od sjednica gradskog vijeća do koncerata…

‘Svakodnevna komunikacija s građanima značajna je za kvalitetniji i uspješniji rad mene kao gradonačelnik, bilo da se radi o neposrednim susretima s građanima ili putem medija, tiskovnih konferencija i sličnih oblika obraćanja. Živimo u vrijeme interneta i brzih komunikacija na društvenim mrežama koje otvaraju i dodatne mogućnosti. Za moj rad važna je upravo stalna dostupnost i brza objava novih sadržaja, kao i povratne reakcije onih koji stranicu prate. Svakodnevno odvojim najmanje sat vremena, a često i više , uglavnom na večer, kako bi na FB pratio događanja iz različitih područja života, ne samo u Petrinji, već i šire, a pratim i druge profile i njihove objave. To mi pomaže da imam uvid u aktualna događanja. Nakon objave mojih aktivnosti u tom danu, na FB dobivam povratne reakcije i komentare svojih FB prijatelja i svih koji prate moju stranicu.

Komunikacija na društvenim mrežama može biti ugodna i podržavajuća, ali i nađe se tu i negativnih kritika i komentara, pa i uvreda, na što svatko tko se odlučio na ovakav pristup treba biti spreman. Mislim da je upravo ovakva moja aktivnost i angažiranost na FB- u pridonijela boljoj, bržoj i kvalitetnijoj komunikaciji s građanima i javnosti, a veliki broj fanova mi je potvrda da građane i zanima što radimo i koje projekte provodimo’, ističe.

Jasenka Auguštan Pentek: Građanima sama odgovaram na pitanja, bitan mi je njihov feedback

Gradonačelnica Zlatara Jasenka Auguštan Pentek u našem ovogodišnjem istraživanju plasirala se među najpopularnije gradonačelnike kad se gleda broj fanova u odnosu na broj stanovnika grada kojemu je na čelu, a ima i jedan od najjačih privatnih FB profila na kojemu, zbog limita, niti ne može prihvatiti sve zahtjeve za prijateljstvom pa zato sve one koje nije prihvatila poziva da je ‘zaprate’ na službenim stranicama.

‘Društvene mreže su u današnje vrijeme itekako korisna i važna platforma za komunikaciju s građanima, koristi ih sve više ljudi i preko njih na najbrži način s građanima možemo podijeliti važne informacije. Također, bitna mi je povratna informacija od samih građana, njihovo mišljenje i komentari. Oba svoja profila, i privatni i službenu stranicu, vodim sama i tijekom dana uvijek nađem vrijeme za podijeliti informacije s građanima i osvrnuti se na aktualne događaje.

Na privatnom profilu stalno imamo oko 5.000 prijatelja, na žalost ne mogu prihvatiti više jer je broj ograničen, pa tako i sada imam oko 1.000 zahtjeva koje ne mogu prihvatiti. Pozivam zato građane da me prate preko službene stranice jer i nju sama vodim, te i tamo na jednak način komuniciram i odgovaram na pitanja građana’, kaže gradonačelnica.

Antonija Jozić: FB je izvrsna platforma za komunikaciju, a građani puno otvoreniji i kritičniji nego u izravnom kontaktu

 Među gradonačelnicima s najjačim privatnim profilima je i gradonačelnica Pleternice Antonija Jozić.

‘Društvene mreže postale su dio svakodnevice i komunikacijski kanal kroz koji mogu brzo, učinkovito i kvalitetno komunicirati s mojim sugrađanima, “prijateljima i pratiteljima”. Profil i stranicu vodim sama, ne oduzima mi to previše vremena osim ako su neke izuzetno važne teme kod kojih se trudim odgovoriti na svaki upit i razjasniti neke stvari do zadnjeg detalja. To je često slučaj kod planiranja proračuna kada pozovem moje sugrađane da predlažu projekte važne za svoja naselja.

Smatram da je ovaj oblik komunkacije izvrsna platforma za dobivanje povratnih informacija od mojih sugrađana, a često su puno otvoreniji i kritičniji nego u izravnom kontaktu’, ističe Antonija Jozić.

Zvonimir Novosel: Građani preko FB-a imaju uvod u sve aktivnosti

 Među gradonačelnicima s najjačim privatnim profilima je i prvi čovjek Jastrebarskog Zvonimir Novosel koji također sam vodi svoj profil.

 ‘U pravilu najmanje jednom tjedno objavljujem bilo službene, bilo privatne objave. Smatram da je to potrebno i dobro jer građani prate i imaju uvid u aktivnosti gradonačelnika’, kaže Novosel.’

Dražen Barišić: Moramo biti dostupni građanima, društvene mreže su sjajna platforma

I gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić ispunio je maksimalni limit prijatelja na FB-u.

‘Facebook profil vodim sam i trudim se, uz posao i sve obveze, biti što ažurniji u objavljivanju. Čak ne bih rekao da „vodim“ svoj profil, jer to ne shvaćam kao posao i obvezu. Nažalost ne uspijem uvijek odgovoriti na sve poruke ili komentirati objave svojih prijatelja ali pokušavam ipak biti preko njega u kontaktu sa svojim prijateljima i poznanicima. Jedan od naših zadataka je dostupnost građanima, a u današnje doba i uz promjene u komunikaciji, mislim da je Facebook ili neka druga mreža odličan i logičan izbor’, ističe.

Moglo bi vas zanimati

Novi Marof, Bakar, Nin, Duga Resa….Evo koji gradovi najviše izdvajaju za zaštitu okoliša!

Većina gradova povećala izdvajanja za kvalitetu života, prednjači Zlatar – evo koji se...

Županja i Vis u prošloj godini najviše izdvojili za proračunsku stavku „Obitelj i...

Donji Miholjac i Grubišno Polje najjači po izdvajanju za potpore poljoprivrednicima – evo...